Hankook SmartLine AL50 és DL50 új tehergépkocsi-abroncsok a hatékonyabb távolsági fuvarozás érdekében
- AI segítségével optimalizált gumiabroncs-kialakítás
- Új alapanyagok és 3D nyomtatott, fém gumiabroncsformák
- Akár 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyagfogyasztás és jobb tapadás nedves aszfalton – még kopott futófelülettel is
- Ellenállóbb, miközben megmaradt az előző hosszútávú gumiabroncs-generáció kiváló élettartama
Erős verseny, emelkedő üzemanyag- és személyi költségek, valamint igény a fenntarthatóságra: ezek a tényezők még fontosabbá váltak a logisztikában és a közlekedésben. A Hankook, mint prémium gumiabroncsgyártó, kiállja a próbát a távolsági fuvarozáshoz szánt gumiabroncsok kiterjesztett választékával. Az új SmartLine AL50 a kormányzott- és univerzális tengelyekre tervezett gumiabroncsot, valamint az új SmartLine DL50 modellt a hajtott tengelyhez kifejezetten a távolsági közlekedés követelményeihez tervezték. Az átfogó tecnhikai csomagnak köszönhetően a SmartLine gumiabroncsokat jelentősen alacsonyabb gördülési ellenállás jellemzi, mint elődeiket – az AL20w-t és a DL20w-t -, ezáltal kisebb üzemanyagfogyasztást eredményez.
„Amikor új gumiabroncsokat fejlesztünk, termékeink fenntarthatósága abszolút prioritást élvez számunkra”, mondta Sanghoon Lee, a Hankook Tire Europe elnöke. „A SmartLine-széria újonnan kifejlesztett profiljának köszönhetően a Hankook időtálló gumiabroncsokkal állt elő, amelyek megfelelnek ügyfeleink egyre magasabb környezetvédelmi és gazdasági elvárásainak.”
„Célunk, hogy az elérhető alapanyagokból, modern feldolgozási és számítógépes technológiák felhasználásával a legjobb teljesítményt nyújtsuk. Ezeknek az innovációs beruházásoknak köszönhetően ma már sokkal jobb teljesítményű gumiabroncsokat tudunk tervezni, tesztelni és gyártani. A 3D lamellák – amelyek vízszintes és függőleges irányban is alakzáró kapcsolatot biztosítanak – használatával a gumiabroncs teljesítménye a futófelület kopása során elsőtől az utolsó mm-ig megmarad. Ez olyan teljesítményt biztosít az abroncs teljes élettartama alatt, amely valódi előrelépés abban, hogy maximalizáljuk a hatékonyságot flottapartnereink számára Európában” – tette hozzá Guy Heywood, a Hankook Tire Europe teharautó és autóbusz marketing-stratégiai alelnöke.
A Hankook az új termékcsaládot több lépcsőben vezeti be az európai piacokon. A SmartLine AL50 hét méretben, míg a SmartLine DL50 öt méretben lesz kapható.
A kormányzott- és hajtott tengelyek választékáról részletesebben
Az új SmartLine AL50 gumiabroncsok esetében a Hankook tervezőmérnökeinek sikerült a gördülési ellenállást 12 százalékkal csökkenteniük az AL20W modellhez képest. Kiemelkedő hatékonysága mellett a SmartLine AL50 hozzájárul a biztonságos közlekedéshez is, mivel a nedves fékezési teljesítménye 15 százalékkal hatékonyabb lett a gumiabroncsmodell korábbi generációihoz képest.
A SmartLine AL50 egyik kiemelkedő eleme a párhuzamos futófelület-barázda. A fokozatos futófelület-barázdafal növeli a kiszélesített profilblokkok stabilitását.
A széles futófelületi blokkok használata növeli a mintázati merevséget, javítja a tapadást, a futásteljesítményt és csökkenti a gumiabroncs gördülési ellenállását. A Hankook prémium abroncsok kopása során új csatornák és tapadófelületek kerülnek elő, amelyek a vizes tapadási és nyomatékátviteli tulajdonságokat a Rejtett Csatorna Technológiának köszönhetően a teljes élettartam alatt megőrzik. A rejtett profiljellemzők akkor kerülnek elő, amikor a gumiabroncs már 70 százalékban kopott. A megjelenő barázdák új vízelvezető csatornákat hoznak létre a gumiabroncs felületén, valamint új tapadási felületeket. Így a gumiabroncs még kopott állapotban is megtartja kiváló tapadását és súrlódását nedves aszfalton.
A SmartLine DL50 emellett számos újítást kombinál a hajtott tengelyekre tervezve. Az elődjével, a DL20w modellel összehasonlítva a gördülési ellenállás akár 15 százalékkal csökkenhet, míg a nedves tapadás 10 százalékkal javul. Az elődjéhez képest szélesebb futófelületi blokkok használata növeli a futófelület merevségét és csökkenti a gördülési ellenállást. A középső cikcakk vonalú csatornák összekapcsoló hatást biztosítanak az egyes mintaelemek között, alacsonyabb gördülési ellenállást és nagyobb nyomatékátvitelt biztosítva. A rejtett csatornák 70%-os kopásnál jelennek meg. A Rejtett Csatorna Technológia és az Öregeneráló Lamella Technológia az abroncs teljes élettartama alatt biztosítja a vizes tapadást és a nyomatékátvitel.
Az új SmartLine család egyik fontos jellemzője a fejlett keverési technológia.
A kettős – korom-szilika töltőanyagrendszernek köszönhetően nő a gumikeverékek teljesítménye. Ez javítja a gumikeverék homogenitását is. Az új rendszer a görülési ellenállás csökkentésével jobb üzemanyag-hatékonyságot biztosít. Ráadásul a Hankook innovatív keverőrendszerének (IMS) és a futófelületi blokk merevségének és a 3D-s, egymásba illeszkedő lamelláknak köszönhetően az abroncs sokkal kevesebb hőt termel. A Stiffness Control Contour Technology (SCCT) biztosítja a futófelület egyenletes deformációját, amely a célzott terheléselosztás révén ellensúlyozza az egyenetlen kopást.
A 3PMSF jelzés azt mutatja, hogy a SmartLine gumiabroncsok bármely évszakban használhatók. Mindkét új SmartLine termék alkalmas az újravágásra, a kiváló minőségű vázszerkezetnek köszönhetően pedig újrafutózható.
.