Miraculous szuperhősök
– Tisztán elektromos Volkswagenben Katicabogár és Fekete Macska
Tovább erősíti a márka érzelmi töltetét a Volkswagen, miközben újabb lendületet ad globális villamosítási stratégiájának: a Volkswagen és a két társproducer, a ZAG és a Mediawan Kids & Family exkluzív együttműködésről állapodott meg a „Miraculous: Katicabogár és Fekete Macska – A film” („Miraculous: Ladybug & Cat Noir: The Movie”) című animációs családi filmmel kapcsolatban. Nelly Kennedy, a Volkswagen marketingigazgatója kiemelte: „Az elektromos mobilitás igazán ’cool’ és izgalmas, azaz tökéletesen illik a karakterekhez és a történethez. Nagy örömünkre szolgál, hogy e kedvelt filmhősök Volkswagen ID.-családunk különböző tisztán elektromos autóival élhetik át kalandjaikat.”
Világszerte több mint 100 piacon látható majd a „Miraculous: Katicabogár és Fekete Macska – A film” („Miraculous: Ladybug & Cat Noir: The Movie”), miután sorozatként a „Miraculous” több mint 130 országban vált az elmúlt évek során valóságos globális családi popkultúra-jelenséggé. Bő 33 milliárd YouTube megtekintéssel és számos országban a televízióban kivívott csúcspozícióival igazán meggyőző globális ismertség jellemzi, míg első filmváltozata világszerte 2023. július 5-től kerül a mozikba, 2023. július 28-tól pedig a Netflix streaming -platformján is megjelenik.
Tisztán elektromos ID.-modellek volánja mögött tűnnek fel a hősök
A blockbuster jelentőségteljesen ötvözi cselekményébe a Volkswagen elektromos autóit. Az ID.-család modelljeit – mind a filmanimáció, mind pedig a Volkswagen formatervezőivel szoros együttműködésében, valamint a Gilbert Heise és a Salim Yüksel vezette marketingcsapatokkal közösen – egyaránt a film tartalmához és atmoszférájához alakították. A főszereplők egy-egy futurisztikus megjelenésű városi autót kapnak: Fekete Macska az ID.4, míg Katicabogár a női empowerment modern karaktereként egy elektromos Bogár-tanulmány volánja mögött tűnik fel. Gabriel Agreste, a sikeres stylist autója a luxus ID. Vizzion, míg az ikonikus ID. Buzz2 Tom pékségének szállítójárműveként látható majd.
Az érzelemdús történetmesélés fontos a „Love Brand” számára
Ügyfélkommunikációjában kifinomult stílus, és egyfajta „kikacsintó” humor jellemzi a Volkswagent, miközben rohamosan változik a reklám és marketing, de a vásárlói magatartás is. A jelenlegi partnerség a márka- és marketingtevékenység átalakításának meghatározó eleme, és az eddigi filmes együttműködések sorába illeszkedik. A Marvel Studios „A Hangya és a Darázs: Kvantumánia” („Ant-Man and The Wasp: Quantumania”) mozija, valamint a Disney+ „Obi-Wan-Kenobi”, „Andor” és „A Mandalóri” („The Mandalorian”) limitált „Csillagok háborúja” („Star Wars”) sorozatai formájában a Volkswagen már sikerrel indított közös projekteket az elmúlt hónapok során.
Új lendület a még érzelemdúsabb e-mobilitásnak
A Volkswagen az elektromos mobilitás felé zajló átalakulás úttörője, aminek már 2016-ban, a párizsi klímavédelmi célok iránti egyértelmű elkötelezettségével is egyengette útját. Célkitűzése szerint a vállalat 2050-re szén-dioxid-semlegessé kíván válni. A Volkswagen 2026-ig összesen tíz új, tisztán elektromos modelljével érkezik a piacra, köztük a már bemutatott ID.33, ID.74 és ID. Buzz sorozataival. A tény pedig, hogy a film animációs akcióhősei az elektromos mobilitást választották, egyaránt harmonikus összhangban áll a Miraculous Univerzum környezetvédelmi és hosszú távú fenntarthatósági értékeivel, valamint a Volkswagen „Way to Zero” programjával. Amint Nelly Kennedy rámutatott: „Az együttműködés célja, hogy a márka és ID.-családunk érzelmekben még gazdagabbá váljon, ami arra is lehetőséget kínál a Volkswagen számára, hogy szimpatikus módon, széles családi közönség előtt mutathassa be ID.-sorozatát.”
Két erős márka, közös célokkal
„Már a filmbéli izgalmas kaland kezdetétől ideális kombinációnak tűnt a Volkswagennel folytatott együttműködés. Márkáink számos hasonló értéket képviselnek, producerként pedig szintén felelősségünk, hogy egy jobb világ értékeit közvetítsük” – fejtette ki Aton Soumache és Emmanuel Jacomet, a film két producere. Jérémy Zag rendező így fogalmazott: „Kreatív csapatommal nagyon élveztük, amikor a Miraculous világára adaptáltuk a Volkswagen márka ikonikus autóit, hogy harmonikusan illeszthessük őket a filmbe és a párizsi díszletek közé. Katicabogár és Fekete Macska már az új generáció képviselői, s a filmben szereplő járművek is pontosan e modernséget testesítik meg. Számomra döntő jelentőségű, hogy egy fontos üzenetet is közvetíthessek: nagyon kell vigyáznunk környezetünkre, hogy holnap már egy jobb világban élhessünk.”