Családbarát óriás a Lexus újonca
Előzmények nélküli három üléssoros szabadidőjárművel bővíti portfolióját a Lexus. A TX nem csak formátumában hoz újat a márka életébe.
A moduláris TNGA architektúra sokoldalúságát kihasználva újabb olyan modellt mutatott be a Lexus, amely a közép- és felső-középkategóriás modellek számára kifejlesztett GA-K platformra épül. Az ES szedán, az NX és RX crossoverek, valamint az LM felsőkategóriás utazójármű után egy merőben új koncepció szerint épült szabadidőjármű: a Lexus TX hasznosította a padlólemezben rejlő lehetőségeket. Miközben a közelmúltban bemutatott, kifejezetten Európának szánt LBX-szel lefelé bővítette önhordó karosszériás szabadidőjárműveinek korábban háromtagú (UX, NX, RX) palettáját a Lexus, a TX a márka az eddigi legnagyobb, nem alvázas crossovere, amelyet jellegéből adódóan kizárólag Észak-Amerikában fognak gyártani és forgalmazni.
A legnagyobbat mégis összeköti a legkisebbel, hogy mindkét modell a márka új stíluselemeit alkalmazza. A klasszikus orsó alakú hűtőmaszkból csak az alsó trapéz maradt meg, a felsőt a korábbiakhoz képest 180 fokban megfordított, nyílhegy alakú nappali fények rajzolják ki. A hagyományos rácsozatot széles tagozású lamellákkal kiváltó dizájn az elektromos járművek esztétikumához közelít, ugyanakkor – legalábbis a jelenleg ismertetett tervek szerint – a Lexus TX nem lesz kapható akkumulátoros elektromos hajtáslánccal.
A belépőt a TX 350 2,4 literes, soros négyhengeres turbómotorja jelenti; a Lexus RX és NX fedélzetén már megismert, 278 lóerős benzinmotor első- és összkerékhajtással társítható. Ugyanez a blokk dolgozik a full hibrid TX 500h modellben, amely kizárólag Direct 4 elektromos összkerékhajtással, DRS aktív hátsókerék-kormányzással és nagy teljesítményű F Sport Performance hangolással lesz elérhető. A hagyományos hatfokozatú automata sebességváltóval szerelt full hibrid rendszerteljesítménye 371 lóerő.
A későbbiekben jelenik meg a palettán a Lexus TX 550h+, amely egyrészt a márka első, Észak-Amerikában gyártott plug-in hibridje, másrészt a márka első V6-os PHEV modellje, egyben minden idők legerősebb Lexus hibridje. A 3,5 literes hathengeres motor és a két villanymotor 412 lóerőt juttat az aszfaltra a négy hajtott keréken keresztül. A modell az észak-amerikai szabványos mérések szerint 53 kilométert képes megtenni kizárólag akkumulátorára és villanymotorjaira támaszkodva. A belépő felszereltségi szinttől eltekintve minden Lexus TX 22 colos keréktárcsákon gördül, ami impozáns megjelenést kölcsönöz a nagy autónak.
A GA-K platformnak nem csak a fejlett hibrid hajtásláncokért, a különösen jó szerkezeti szilárdságért és az átlagon felüli zajcsillapításért mondhatunk köszönetet, hanem a legújabb infotainment-, vezetőtámogató és biztonsági rendszerekért is. A legújabb generációs Lexus Safety System+ 3.0 minden korábbi Lexus-modellnél szélesebb körű vezetőtámogatást biztosít, az ráfutásos baleseteket és gázolást megelőző autonóm fékvezérléstől kezdve a dugókövető tempomaton át a kis sebességű manőverezés biztonságáról gondoskodó proaktív vezetéstámogató rendszerig.
A műszeregység 12,3 colos (opció), a központi érintőképernyő 14 colos. Külön megrendelhető extra a head-up kijelző és a 21 hangszórós Mark Levinson surround audiorendszer, nem kérnek viszont felárat a vezeték nélküli okostelefon-integrációért, a minden soron bőségesen mért tárolóhelyekért, az összesen tíz nagy teljesítményű elektromos töltőaljzatért, sem a modulárisan kiemelhető pohártartókért, amelyek még sokoldalúbbá teszik a belteret.
Amennyiben a második üléssoron nem a 60:40 arányban osztott padot, hanem a két különálló fotelt kéri az ügyfél, a komfortos ülések között kiszerelhető padlókonzol bővíti a személyes tárgyak és eszközök biztonságos elhelyezésére szolgáló rekeszek és üregek számát. A három üléssoros autók jellemző Achilles-sarka a plusz ülések kényelmetlensége, illetve az apró csomagtartó. Itt egyikről sincs szó: ha minden ülés a helyén van, akkor is elfér hét darab fedélzeti bőrönd a csomagtartóban. Az 570 literes üreg a harmadik üléssort ledöntve 1625 literesre bővül, ha pedig csak ketten utaznak a Lexus TX-ben, félelmetes, 2746 literes kapacitással számolhatnak.
Lexus TX | Lexus LS | Lexus LX | Lexus LM | |
Hosszúság (mm) | 5159 | 5235 | 5085 | 5125 |
Szélesség (mm) | 1989 | 1900 | 1990 | 1890 |
Magasság (mm) | 1781 | 1450 | 1855 | 1955 |
Tengelytáv (mm) | 2949 | 3125 | 2850 | 3000 |
Fotók: Lexus
Könnyen Európa kedvence lehet a most érkező Lexus szabadidőjármű