Továbbfejlesztett kezelhetőség lakóautókhoz, SUV-okhoz és sportautókhoz
Legyen szó lakóautóról, SUV-ról, szállítókocsiról, furgonról vagy lakókocsis járműkombinációról, szállítóutánfutóról, kerékpártárolóról stb.: A lengéscsillapítók fejlesztése szempontjából ezekben az esetekben pozitívan észrevehető a további csillapítóerő. Az erősen terhelt hátsó tengely, a nagy tömegek, a magas súlypont vagy a nagy külső terhelés nagy követelményeket támaszt a felfüggesztéssel szemben. A BILSTEIN B6 vagy B6 Camper (Advanced) sorozat kempingezők gáznyomásos lengéscsillapítói lényegesen több tartalékot kínálnak, mint az OE termékek. Ettől függetlenül a BILSTEIN B6 is egészen egyszerűen kifizetődik, ha dinamikusabb és precízebb kezelhetőségre van szükség – de nem alacsonyabb felfüggesztési beállításra. A vezetők számára a BILSTEIN B6 lengéscsillapítók felszerelése lényegesen nagyobb biztonságot, vezetési élményt és kényelmet jelent. A garázsok számára ez egy érdekes kiegészítő üzlet, magasabb járulékkulccsal, mint a normál OE cserék esetén. További előny: A B6 és B6 Camper (Advanced) nem igényel regisztrációt.
BILSTEIN B6 lakóautó
A transzporter platformjára épülő lakóautók általában szintén módosítatlan felfüggesztésüket alkalmazzák. Az utazási kényelem hiánya, rossz stabilitás a kanyarokban vagy bosszantó zajok következhetnek be. A továbbfejlesztett B6 Camper eredeti cserelengéscsillapító előnyei közé tartozik az optimális tapadásnak köszönhetően nagyobb biztonság oldalszélben és kanyarokban, valamint intenzívebb vezetési élmény a nagy tapadásnak és a precíz kezelhetőségnek köszönhetően. Ugyanakkor a kempingezők egy kényelmesebb vezetési élményre számíthatnak: a jobb csillapítás révén a vezetési zaj csökkentése éppúgy hozzájárul ehhez, mint az optimalizált gördülési viselkedés macskakövön és szintbeli kereszteződésekben. Mind a felszerelt furgonok, mind a Fiat Ducato (2006-tól) félig integrált járművek részesülnek az új B6 Camper termékek előnyeiből. Európában az összes lakóautó több mint fele erre a platformra épül. A Citroën és a Peugeot azonos konstrukciójú járműveit is figyelembe veszik. Kiviteltől függően csak az első tengelyt (Ducato/light/35 L) vagy mindkét tengelyt (Ducato Maxi/heavy/35 H/40 H) kell utólag felszerelni.
BILSTEIN B6 Camper Advanced
A BILSTEIN B6 Camper Advanced egy lépéssel tovább viszi a fent említett járműveket, további előnyként az innovatív DampMatic® technológiával. Ez biztosítja az amplitúdó-szelektív lengéscsillapítást. Ezzel a tisztán mechanikus technológiával egy vezérlődugattyú reagál az útról kisugárzott rezgésekre, és automatikusan kiválasztja a két karakterisztikus görbe közül az egyiket. „Lágy beállítás” esetén a lengéscsillapító olaj átfolyik a fődugattyún és egy speciális DampMatic® bypass-on. A „szorosabb” beállításnál az utóbbi zárva van, így az áramlás csökken. A DampMatic®-nak köszönhetően a gördülési viselkedés javul a kényelem szempontjából, mivel a jármű gyakorlatilag két felfüggesztési rendszerrel rendelkezik egyben. Ez érezhető például hídszegélyeken és macskakövön. Ráadásul drámaian javul a jármű feletti irányítás, például kanyarodáskor vagy sávváltáskor.
Lakókocsik, szállító utánfutók és kerékpártárolók
A lakókocsik és egyéb pótkocsik méretükben és tömegükben jelentősen eltérnek egymástól. Még a mérsékelt pótkocsi- és vonórúdterhelés is észrevehetően nagyobb terhelést eredményez a hátsó tengelyen. Ez döntő fontosságú az autó iránystabilitása szempontjából. Ha a lengéscsillapító már nem képes csökkenteni a felfüggesztés által keltett rezgéseket, az autó gyorsan kicsúszik az irányításból – például gyors kanyarodáskor.
Ebből a „csúszásgátlóból” nehéz kijutni a vezetőnek, és megnő a balesetveszély. A megoldás: A BILSTEIN B6 beépítése megnövelt csillapítóerővel. A pótkocsi-csatlakozóhoz való kerékpártárolók is nagyon népszerűek, mivel könnyen megrakhatók. A hátsó tengelyre ható vonórúd-terhelés azonban negatívan befolyásolhatja a kezelhetőséget. Külön problémát jelentenek itt az egyre népszerűbb e-bike-ok, amelyek lényegesen nehezebbek a hagyományos kerékpároknál. A megoldás itt is: A BILSTEIN B6 beépítése megnövelt csillapítóerővel.
Dinamikus és biztonságos kezelhetőség alacsonyabb felfüggesztés nélkül
Sok sofőr a dinamikus és precíz kezelést részesíti előnyben. Azonban csak egy kis százalék kéri a garázstól a megfelelő lehetőségeket. Ennek az az oka, hogy sokan alacsonyabb felfüggesztési beállítással társítják. Ez nem mindig kívánatos: például a tuning megjelenése, az alacsonyabb hasmagasság, az esetleges komfortvesztés vagy a magas költségektől való félelem miatt. A BILSTEIN B6 egy elegáns és hatékony alternatíva, amely észrevehető előnyöket kínál alacsonyabb felfüggesztés nélkül is. A garázsoknak aktívan kell megkeresniük ügyfeleiket a B6-tal, mivel ez a téma alig ismert.
SUV-k, szállítók és kisteherautók
A terepjárók virágzik, és a furgonokkal és a kereskedelmi forgalomban használt szállítóeszközökkel együtt hatalmas célcsoportot képviselnek. Ezeknek a járműveknek tervezési hátránya a magas tömegközéppont, ami fokozott gurulási/dőlési viselkedésben nyilvánul meg: a BILSTEIN B6 a megnövekedett csillapító erejével erre is megfelelő orvosság. Ugyanez vonatkozik a normál magasságú, tetőcsomagtartós vagy tetőboxos járművekre is, amelyek súlypontja ennek következtében szintén felfelé tolódik el. Mindezekben az esetekben a BILSTEIN B6 telepítése nincs negatív hatással sem a mindennapi használhatóságra, sem a hasmagasságra.