A Volvo hosszabb hatótávolságú elektromos teherautókat mutat be

A Volvo Trucks most új, nagyobb teljesítményű akkumulátorokat vezet be középkategóriás elektromos teherautóihoz, amelyek akár 450 kilométeres hatótávolságot is képesek biztosítani, és lehetővé teszik még több városi fuvarfeladat villamosítását.

A Volvo középkategóriás tehergépkocsik, az elektromos Volvo FL és a Volvo FE nagyobb teljesítményű akkumulátorainak köszönhetően mostantól felgyorsítható a csendesebb és tisztább városi szállításra való átállás. Az új akkumulátorok 42%-kal nagyobb energiakapacitást kínálnak, és ennek eredményeként egy feltöltéssel akár 450 kilométer teljes hatótávolság érhető el.
 

Ez azt jelenti, hogy a teherautók a legtöbb típusú útvonalat és feladatot el tudják látni városi területeken, valamint energiát biztosítanak a berendezések számára az olyan energiaigényes feladatokhoz, mint a hulladékkezelés vagy a városi építkezések. A többletenergia a városi vezetési feladatokhoz is felhasználható hosszú műszakokban, feltöltés nélkül. A továbbfejlesztett akkumulátoroknak köszönhetően az elektromos Volvo FL hatótávolsága mostantól akár 450 kilométer, míg az elektromos Volvo FE hatótávolsága akár 275 kilométer is lehet.
 

„Akár kilométeres hatótávolsággal elektromos teherautóink készen állnak arra, hogy kiváltsák ügyfeleink teljes dízelüzemű városi teherautó-flottáját. Az elektromos Volvo FL és FE minimális károsanyag-kibocsátást és zajt termel, ami előnyös az éghajlatnak, a járművezetőnek és mindenkinek, aki a városban él és mozog” – mondta Jessica Sandström, a Volvo Trucks Product Management részlegének alelnöke.
 

A nagyobb kapacitás azt jelenti, hogy kevesebb akkumulátorra van szükség ugyanahhoz a ma rendelkezésre álló teljesítményhez. Ha az ügyfelek feladatai rövidebb hatótávolságot igényelnek, akkor kevesebb akkumulátor használatával növelhetik a hasznos terhelést – minden egyes nem szállított akkumulátor után 500 kilogrammal nő a hasznos terhelhetőség.
 

„Egyes ügyfelek számára fontosabb a hasznos teherbírás növelése, mint a hatótávolság maximalizálása. Szorosan együttműködünk ügyfeleinkkel a legjobb megoldás kiválasztásában” – mondja Jessica Sandström.


 

Ha egy Volvo FL vagy Volvo FE dízel teherautót egy tipikus útvonalon egy zöldáramot használó elektromos változatra cserélnénk, évente körülbelül 30 tonna CO2-t lehetne megtakarítani.*
 

A frissített elektromos Volvo FL és FE már megrendelhető.
 

Amióta a Volvo Trucks 2019-ben megkezdte a tisztán elektromos teherautók gyártását, a vállalat közel 5000 elektromos teherautót értékesített a világ 40 országában. A vállalat célja, hogy 2030-ra a globális teherautó-eladások fele elektromos legyen.

Adatok
 

Elektromos Volvo FL:

Teljesítmény: akár 180 kW 

Hajtáslánc: 1 villanymotor, kétfokozatú sebsességváltó

Akkumulátorkapacitás: 280-565 kWh, 3-6 akkumulátor

Hatótávolság: Akár 450 km (disztribúció) elektromechanikus mellékhajtás nélkül, 6 akkumulátorral.

Legfeljebb 280 km (disztribúció) elektromechanikus mellékhajtás nélkül, 3 akkumulátorral

Elektromos Volvo FE:

Teljesítmény: legfeljebb 225 kW

Hajtáslánc: 2 villanymotor

Akkumulátor: 280-375 kWh, 3-4 akkumulátor

Hatótávolság: Akár 275 km (disztribúció) elektromechanikus mellékhajtás nélkül, 4 akkumulátorral.

Legfeljebb 200 km (szemétszállítás) elektromechanikus mellékhajtással, 4 akkumulátorral

*A CO2-megtakarítás a Volvo Környezeti lábnyom-kalkulátor számításán alapul (a városi használatot 50 000 km-es éves futásteljesítménnyel összehasonlítva, és feltételezve, hogy a dízel változat 7% biodízelt használ, és az átlagfogyasztása 21 l/100 kilométer. Az Elektromos Volvo FE teljes tömege 27 tonna, az Elektromos Volvo FL modellé pedig 16,7 tonna).