Az új CLE Coupé hajtása
Erőteljes hathengeres benzinmotor, mint csúcsmotor
Enyhe hibrid 15 helyett 17 kW teljesítménynöveléssel
A következetes villamosításnak és az intelligens méretcsökkentésnek köszönhetően az új CLE Coupé mércét állít fel a hatékonyság terén. A motorkínálat négyhengeres egységeket és egy hathengeres motort tartalmaz a jelenlegi moduláris Mercedes-Benz motorcsaládból, a FAME (Family of Modular Engines) motorcsaládból. Mind a dízel, mind a benzinmotorok lágy hibridek. A turbófeltöltőn kívül második generációs integrált indítógenerátorral (ISG) is rendelkeznek. Támogatást nyújt az alacsony fordulatszám-tartományban, és kiváló teljesítményfejlesztést biztosít.
Az ISG tartalmazza a jármű 48 voltos elektromos rendszerét. Biztosítja az olyan funkciókat, mint a kifutás, a gyorsulás vagy a regeneráció, és így jelentős megtakarítást tesz lehetővé a fogyasztásban. További előny: a motorok nagyon gyorsan és kényelmesen indulnak. Ennek eredményeként a start-stop funkció szinte észrevehetetlen, csakúgy, mint az átmenet a kikapcsolt motor melletti szabadonfutásról az erőteljes, motorteljesítményű meghajtásra. Alapjáraton az ISG és a belsőégésű motor intelligens interakciója kiemelkedő simaságot biztosít. Az új akkumulátornak köszönhetően a villanymotor teljesítménye 15-ről 17 kW-ra nőtt a többi sorozathoz képest. A nyomaték 200 Nm.
Plug-in hibrid fejlesztés alatt
A Mercedes-Benz egy későbbi időpontban konnektorról tölthető hibridként is kínálja a CLE Coupé-t. A tisztán elektromos vezetési módban a jármű praktikus hatótávolságot kínál. A vezetési program az útvonal legésszerűbb szakaszaihoz biztosítja az elektromos vezetési módot. Például az elektromos vezetés elsőbbséget élvez a városi utakon.
Benzin: Innovatív négy- és hathengeres motorok
A legerősebb motor a 3,0 literes egyenes-hatos (M 256 M). A dupla görgős turbófeltöltő és az ISG kombinációja kiváló teljesítményleadást biztosít turbó késés nélkül. A három-három henger kipufogócsatornái a kettős áramlású kipufogócsonkban vannak kombinálva, és csak közvetlenül a turbinakerék előtt csatlakoznak újra. Ez a töltőnyomás és a nyomaték spontán felhalmozódásához, valamint a motor gyors reagálásához és alacsony fordulatszámon történő fordulatszámhoz vezet. A CLE 450 4MATIC (előzetes adatok: kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,6-7,8 l/100 km; kombinált CO₂-kibocsátás (WLTP): 196-176 g/km[1] 280 kW (381 LE) és 500 Nm nyomatékkal, és így a legsportosabb menetteljesítményt éri el.
A négyhengeres benzinmotor (M 254) a piaci bevezetéskor két teljesítményfokozatban érhető el: 150 kW teljesítménnyel, mint a CLE 200 (WLTP: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 7,1-6,4 l/100 km; kombinált CO₂-kibocsátás: 162-145 g /km)[2] és CLE 200 4MATIC (előzetes adatok: kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,5-6,7 l/100 km; kombinált CO₂-kibocsátás (WLTP): 171-153 g/km1 és 190 kW teljesítmény CLE 300 4MATIC (WLTP: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 7,6-7,0 l/100 km; kombinált CO₂-kibocsátás: 173-159 g/km)2. A belépő lökettérfogat 2,0 liter. Ebben a motorban a Mercedes-Benz egy egységben egyesítette a FAME moduláris motorcsalád összes újítását. Ide tartozik a NANOSLIDE® hengerbevonat, a CONICSHAPE® hengerhónolás (trombitahónolás), a változó áramlású csatlakozású szegmensturbófeltöltő és a közvetlenül a motoron elhelyezett kipufogógáz-utókezelő. A 150 kW-os M 254 a Miller égetési eljárással dolgozik a hatékonyság további növelése érdekében. A szívószelep már a szívólöket alatt zár. Ez csökkenti a gáz hőmérsékletét a tömörítés után. Ez nagyobb hőhatékonyságot és ezáltal az üzemanyag hatékonyabb felhasználását eredményezi. Emellett kevesebb szennyezőanyag keletkezik, különösen a nitrogén-oxidok aránya alacsonyabb. A 190 kW teljesítményű változatban kétfokozatú szelepemelő kapcsolással rendelkező CAMTRONIC is található.
Dízel: négyhengeres motor változtatható turbina geometriájú
A CLE 220 d Coupé (WLTP: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 5,2-4,7 l/100 km; kombinált CO₂-kibocsátás: 137-123 g/km)[3] motorháztete alatt a négyhengeres OM 654 M dízelmotor található. Egyfokozatú kipufogógáz-turbófeltöltő hajtja, változtatható turbina geometriájú és súrlódás-optimalizált görgőscsapágyakkal. A turbófeltöltő úgy van beállítva, hogy a motor gyorsan reagáljon és harmonikusan fejlessze erejét. A villamosítás magában foglalja a klímarendszer elektromos hűtőközeg-kompresszorának használatát is. A kipufogógáz-utókezelés része egy szoros csatolású NOx tároló katalizátor, egy speciális bevonatú (DPF) dízel részecskeszűrő, egy SCR katalizátor és egy további SCR katalizátor a jármű aljában.
Sebességváltó: fejlett, kilencfokozatú automata
A 9G-TRONIC sebességváltót az ISG adaptációjához fejlesztették tovább, és minden CLE modellben használják. A villanymotor, a teljesítményelektronika és a sebességváltó hűtője bekerült a sebességváltóba vagy rá. A korábban szükséges vezetékekre már nincs szükség, ami előnyöket kínál a beépítési hely és súly tekintetében. Emellett a sebességváltó hatékonysága is megnövekedett. Többek között az elektromos segédolajszivattyúval való optimalizált kölcsönhatás lehetővé tette a mechanikus szivattyú szállítási mennyiségének 30 százalékos csökkentését elődjéhez képest – ez jó a hatékonyság szempontjából. Emellett a teljesen integrált átvitelvezérlés új generációját alkalmazzák többmagos processzorral, valamint új összeszerelési és csatlakozási technológiával. A megnövekedett számítási teljesítmény mellett drasztikusan csökkent az elektromos interfészek száma, és 30 százalékkal csökkent az átvitelvezérlés súlya az elődhöz képest.
A 4MATIC összkerékhajtást is továbbfejlesztették. Az elsőtengely-hajtással nagyobb nyomatékok továbbíthatók, és a menetdinamikailag ideális tengelyterhelés-eloszlások érhetők el. Emellett jelentős súlyelőny is van az előző sorozat megfelelő alkatrészéhez képest. A kisebb súly hozzájárul a CO₂-csökkentéshez.
[1] Az üzemanyag-fogyasztásra, a CO₂-kibocsátásra, a villamosenergia-fogyasztásra és a hatótávolságra vonatkozó információk előzetesek, és belsőleg határozták meg a „WLTP-teszteljárás” tanúsítási módszerének megfelelően. Sem a hivatalosan elismert vizsgáló szervezettől származó megerősített értékek, sem az EK-típusjóváhagyás, sem a hivatalos értékeknek való megfelelőségi tanúsítvány a mai napig nem állnak rendelkezésre. Az adatok és a hivatalos értékek között eltérések lehetségesek.
[2] A feltüntetett adatok a WLTP CO₂-értékei, amelyeket a cikk szerint mértek. 2 Az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 3. sz. Az üzemanyag-fogyasztási adatok ezen adatok alapján kerültek kiszámításra.
[3] A feltüntetett számok a WLTP CO₂-értékei, amelyeket a cikk szerint mértek. 2 Az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 3. sz. Az üzemanyag-fogyasztási adatok ezen adatok alapján kerültek kiszámításra.
[4] Az üzemanyag-fogyasztásra, a CO₂-kibocsátásra, a villamosenergia-fogyasztásra és a hatótávolságra vonatkozó információk előzetesek, és belsőleg határozták meg a „WLTP vizsgálati eljárás” tanúsítási módszerével összhangban. Sem a hivatalosan elismert vizsgáló szervezettől származó megerősített értékek, sem az EK-típusjóváhagyás, sem a hivatalos értékeknek való megfelelőségi tanúsítvány a mai napig nem állnak rendelkezésre. Az adatok és a hivatalos értékek között eltérések lehetségesek.
[5] Ideiglenes ábra