A Mercedes-Benz Heritage és a Mercedes-AMG márkanagykövetei a Goodwood Festival of Speed 2023-on jártak
Esteban Gutiérrez
1991. augusztus 5-én született a mexikói Monterreyben
Esteban fiatalon elkapta a motorsport vírust bátyjától, Andréstől. 13 évesen gokartozni kezdett, és sikereket ért el Mexikóban. Innen a 2007-es szezonra átigazolt a Formula BMW USA-ba. Ezzel nemcsak első tapasztalatát szerezte meg a formulaversenyzésben, hanem az évet a legjobb újoncként zárta, összesítésben a második hellyel. A következő évben Európa-bajnokságon indult, és hét győzelemmel és 26 pontos előnnyel bebiztosította a címet. Az évet harmadik hellyel zárta a Formula BMW 2008-as világdöntőjén Mexikóvárosban. Tehetsége a Forma-3 Euro Series-ben is megmutatkozott. 2009 végén tesztelt először egy Forma-1-es autót a BMW Saubernél, ami a Formula BMW Europe-győzelem jutalma volt. 2010-ben, két versennyel a szezon vége előtt megszerezte a bajnokságot a GP3 sorozat első szezonjában. A Sauber F1 Team teszt- és tartalékpilótája is lett. Ezzel párhuzamosan, 2011-től sikeresen indult a GP2-es sorozatban. 2013-ban debütált a Forma-1-ben a Sauberrel. A szezon azonban nehéz volt, és mindössze egy top10-es eredményt ért el. A 2014-es szezon végén otthagyta a Saubert, hogy a Ferrari teszt- és tartalékpilótája legyen. Egy évvel később visszatért a Haashoz. Miután otthagyta, Gutiérrez különböző versenysorozatokban versenyzett, köztük a Formula E-ben és az IndyCar sorozatban. 2019 óta a Mercedes-AMG Petronas Forma-1-es csapat szimulátora és fejlesztőpilótája.
Thomas Jäger
1976. október 27-én született a németországi Chemnitzben (akkor Karl-Marx-Stadtban).
Versenyző, fejlesztő, menedzser: Thomas Jägernek minden tekintetben a „vérében van a benzin”. Az autósport iránti szenvedélyének kezdetei 1990-re nyúlnak vissza: 14 évesen megnyerte első gokartversenyét, megalapozva ezzel jövőbeli karrierjét. A Forma-3 után 2000-ben profi lett, és négy évig a Mercedes pilótájaként ért el sikereket a DTM-ben. 2009-ben a Porsche Carrera Kupa összesített győzelmével egészítette ki címgyűjteményét. 2010-ben a müncheni üzleti adminisztrációs diplomával rendelkező munkatárs koordinátorként csatlakozott a Mercedes-AMG új ügyfélsport projektjéhez, ahol kulcsszerepet játszott annak létrehozásában és fejlesztésében. A versenypályán is tovább ünnepelte történelmi sikereit: a Nürburgring North Loop 4 órás versenyén 2010-ben a legelső győzelmet aratott egy SLS AMG GT3-mal. 2012-ben megnyerte a 24-es versenyt. órás versenyen Dubaiban, és 2013-ban a 12 órás versenyen Bathurstben. 2014-ben és 2015-ben további győzelmek következtek a North Loop-on és a Le Castellet-i 24 órás versenyen. Jäger 2016-ban és 2018-ban megnyerte a nürburgringi 6 órás kvalifikációs versenyt, és a 2018-as és 2019-es 24 órás verseny után ismét a dobogóra állt. Thomas Jäger ma is a Mercedes-AMG Customer Racing fejlesztőpilótájaként dolgozik. , a GT2 fejlesztésének befejeztével megnyerte a 2023-as nürburgringi 24 órás versenyt az SP-X osztályban. Vezetési szakértelmével többek között a DTM-program sportirányításáért is felelős az AMG-nél.
Jochen mise
1946. szeptember 30-án született Dorfenben, Erding közelében, Németországban
Jochen Mass, aki eredetileg tehetséges vitorlázó volt, 1968-ban kezdte eseménydús pályafutását a motorsportban, az Alfa Romeo túraautó-versenyeivel, 1970 és 1975 között pedig a Ford üzemi pilótájaként. Ebben az időszakban 1972-ben megnyerte a Spa-Francorchamps 24 órás versenyét. Ugyanakkor részt vett a Forma-2-es versenyeken (1973) és 105 Forma-1-es Nagydíjon (1973/74 Surtees-szel; 1975-1977 McLaren-nel; 1978 ATS-szel; 1979/80-ban Arrows-szal; 1982) Március). 1984-ben Mass egy Mercedes-Benz 500 SLC-t (C 107) vezetett a Párizs–Dakar-ralin. Miután 1985-ben megnyerte a német sportautó-bajnokságot, majd 1987-ig a Porschénál dolgozott, majd 1988-ban a Sauber-Mercedes csapatához csatlakozott üzemi pilótaként. 1991-ig a C csoportban versenyzett ugyanebben a csapatban. Az Ezüst Nyíl, a Sauber-Mercedes C 9, Jochen Mass 1989-ben Manuel Reuterrel és Stanley Dickensszel ugyanabban a csapatban diadalmaskodott a Le Mans-i 24 órás versenyen, és ugyanabban az évben második lett a világbajnokságon. Három évvel később Mass csatlakozott a DTM csapatvezetéséhez. Sir Stirling Moss egyszer úgy jellemezte őt, mint „lelkitársat”, „olyan pilótát, aki óriási érzékkel rendelkezik a versenyautók iránt, és nagy szakértelemmel rendelkezik, aki minden korszak versenytörténetében jártas”. Ezért nem véletlen, hogy Jochen Mass manapság történelmi eseményeken ülhet a Mercedes-Benz volánjánál. A W 125 Silver Arrow-tól a Mercedes-Benz SSK-ig – Jochen Mass mindegyiket ismerte és vezette.
Bernd Mayländer
1971. május 29-én született Waiblingenben, Németországban
Bernd Mayländer rendszeresen szerepel a Forma-1-ben, a mezőny élén. Ennek az az oka, hogy ez a versenyző 2000 óta a Mercedes-AMG és az Aston Martin által biztosított Forma-1-es biztonsági autók hivatalos pilótája. Mayländer 1990-ben kezdett versenyezni, először a Porsche Clubsport, Porsche Carrera Cup versenyen vett részt (1994-es összesített győzelem). ) és a Porsche Szuperkupa, valamint a hosszú távú versenyeken. 1995-től a Persson Motorsport csapatnál vezetett, kezdetben a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) és a Nemzetközi Túraautó Bajnokságban (ITC) vett részt. 1997-től egy Mercedes-Benz CLK-GTR-t vezetett az FIA GT bajnokságban. 1997-ben Mayländer megnyerte a spielbergi versenyt Klaus Ludwiggal és Bernd Schneiderrel együtt. 2000-ben a nürburgringi 24 órás versenyen első helyezést ért el egy Porsche 996 GT3-mal. 2001-ben megnyerte a DTM-szezon utolsó futamát a régi Hockenheim Grand Prix pályán, egy Mercedes-Benz AMG CLK DTM-mel. Bernd Mayländer utolsó DTM-szezonjában 2004-ben versenyzett, a Rosberg csapat tagjaként egy Mercedes-Benz C-osztályú DTM-et vezetve.
Bernd Schneider
1964. július 20-án született St. Ingbertben, Németországban
Öt DTM-cím, 226 Mercedes-Benz DTM túraautókkal futott verseny és 102 helyezés tette őt a bajnoki sorozat legsikeresebb versenyzőjévé: Bernd Schneidert méltán nevezik „Mr DTM-nek”. Bár körülbelül húsz évig versenyzett ebben a versenysorozatban, karrierje sokkal korábban kezdődött, és más címeket is tartalmazott. Első győzelmét ünnepelte gokartban és a Forma-3-ban. Versenyzett a Forma-1-ben, a Le Mans-i 24 órás versenyen és az FIA GT bajnokságban is, amelyet 1997-ben nyert meg. A DTM-ben volt azonban a legjobb. . 1992-től Schneider az AMG-Mercedesnél vezetett, és 1995-ben megnyerte a német túraautó-bajnokságot, 1992-ben és 1993-ban is a harmadik helyen végzett az összetettben. A DTM-et 2000-ben német túraautó-mesternek minősítették, így Schneider nyert. A címet 2000-ben, 2001-ben, 2003-ban és 2006-ban szerezte meg. 2002-ben szintén második lett. 2008-ban bejelentette, hogy visszavonul a DTM-től, utolsó versenyén 2008. október 26-án indult a Hockenheimringen. E csodálatos pályafutását követően Bernd Schneider 2010-től 2014-ig a Mercedes-AMG vásárlói sportprogramjában versenyzett, ismét egyik győzelmet a másik után aratva. Bernd Schneider az AMG Driving Academy professzionális oktatójaként is átadja szaktudását a Mercedes-Benz vásárlóinak. A Mercedes-AMG és a Mercedes-Benz Heritage tesztpilótájaként és márkanagyköveteként is tevékenykedik.
Mick Schumacher
1999. március 22-én született Vufflens-le-Château-ban, Svájcban.
Mick Schumacher fontos szerepet játszik a jelenlegi Mercedes-AMG W14 továbbfejlesztésében. A hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fia támogatja a csapatot a brackleyi szimulátorban. Emellett minden Grand Prix versenyen részt vesz, és marketing feladatokat is vállal. 2021-ben és 2022-ben 43 Grand Prix futamon vett részt a Haas F1 Team csapatában. Mielőtt a Forma-1-be igazolt, lenyűgöző rekordot ért el a junior kategóriákban. 2018-ban az FIA Formula-3 Európa-bajnoka lett, és kilenc helyezést szerzett, köztük öt győzelmet. Mick Schumacher, miután az FIA Formula 2-es bajnokságába került, második évében, 2020-ban nyerte meg a címet, két győzelemmel és nyolc helyezéssel.
Karl Wendlinger
1968. december 20-án született Kufsteinben, Ausztriában
Karl Wendlinger motorsport-pályafutása 14 évesen a gokartban kezdődött. 1989-ben megnyerte a német Forma-3-as bajnokságot Michael Schumacher és Heinz-Harald Frentzen előtt. Az 1990 és 1991 közötti években ez a trió megalakította a Mercedes Junior Team csapatát, és részt vett a Sportautó Világbajnokságon. 1991-ben az osztrák a Forma-1-be igazolt. 1994-től Wendlinger a Sauber-Mercedes csapatában vezetett Heinz-Harald Frentzennel együtt. Ezt követték a DTM, a Formula 3000 és a Le Mans-i 24 órás versenyek. Legfontosabb sikerei a pályán: megnyerte az FIA GT bajnokságot (1999), az első helyen végzett a 24 órás Le Mans-i versenyen a GTS osztályban (ugyanabban az évben), az összesített győzelmet a 24 órás Daytonában 2000-ben és a második helyet a 24 órás verseny a Nürburgringen (2003). 2004 és 2011 között Karl Wendlinger különböző csapatokban versenyzett az FIA GT bajnokságban. A Jetalliance Racinggel 2007-ben második helyezettként végzett. 2012 óta Karl Wendlinger a Mercedes-AMG márkanagykövete és az AMG Driving Academy oktatója.