A Mercedes-Benz bevezeti az „Automatic Lane Change” funkciót az európai piacon
Az új funkció lehetővé teszi a lassabb járművek automatikus előzését
Az „Automatikus sávváltás” funkcióval a Mercedes-Benz a jövőben a SAE-Level 2[1] vezetéstámogató rendszereinek további intelligens fejlesztését kínálja Európa számára – ezt gyakran Level 2+-nak is nevezik. A társaság jelenleg azon dolgozik, hogy a funkciót az európai közlekedési helyzetekhez igazítsa. A piaci bevezetés a tervek szerint egybeesik az új E-osztály első példányainak leszállításával. Az automatikus sávváltás az autópálya-szerű utakon támogatott sávjelöléssel és szerkezetileg elválasztott iránysávokkal.
Az Automatic Lane Change vagy ALC már elérhető a C-osztályban, az E-osztályban és az S-osztályban, valamint az összes Mercedes-Benz EQ sorozatú járműben, amelyet az Egyesült Államokban és Kanadában értékesítenek.
Az ALC funkció az Active Distance Assist DISTRONIC és az Active Steering Assist szerves része. Ha egy lassabb jármű halad elöl, a jármű maga kezdeményezhet sávváltást 80-140 km/h sebességtartományban, és teljesen automatikusan előzhet, ha sávjelzéseket észlel és elegendő szabad tér áll rendelkezésre. Az előfeltétel egy sebességkorlátozott út és a jármű MBUX navigációval felszerelt. A kifinomult rendszer nem igényel további késztetést a vezetőtől az automatikus sávváltás végrehajtásához.
Az aktív útbaigazítással a rendszer a kijáratok navigálásában és az autópályák váltásában is segít. Mivel a SAE-2 rendszerben a felelősség az automatikus sávváltás során is a vezetőé marad, a Mercedes-Benz szándékosan döntött úgy, hogy a kezet a kormányon kell tartani. A biztonság a Mercedes-Benz legfőbb prioritása, és ez magában foglalja annak biztosítását is, hogy ne okozzanak zavart például hamis elvárások.
„A Mercedes-Benz évek óta mércét állít fel az automatizált vezetés és a vezetőt segítő programok terén. Most a DRIVE PILOT-tal kínáljuk az első olyan járműveket, amelyek nemzetközileg tanúsított SAE-Level 3 magasan automatizált vezetéssel rendelkeznek. A DRIVE PILOT-tal felszerelt járművek 2022 óta kaphatók Németországban, és hamarosan az Egyesült Államokban is megrendelhetők lesznek. Egy lépéssel tovább lépünk a parkolás terén: az INTELLIGENS PARK PILOT a világon az első tanúsított rendszer a teljesen automatizált, vezető nélküli, SAE-Level 4 parkoló. Németországban sok ügyfelünk már használja. Most pedig kényelmesebb vezetési élményt kínálunk az automatikus sávváltást segítő rendszerrel. Már megrendelhető az Egyesült Államokban, és örömmel jelentem be, hogy immár Európában is kínáljuk az automatikus sávváltást. A Mercedes-Benz ezzel hangsúlyozza úttörő és technológiai vezető pozícióját.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, fejlesztési és beszerzési vezérigazgató-helyettese.
Aktív kormányzás-asszisztenssel ellátott DISTRONIC akár 210 km/órás sebességnél is segíti a vezetőt
A SAE-Level 2 termékcsaládban a Mercedes-Benz az Active Distance Assist DISTRONIC rendszerre támaszkodik az Active Steering Assist rendszerrel a részben automatizált vezetésben, amely akár 210 km/órás sebességnél is segíti a vezetőt a kormányzásban. A rendszer minden típusú úton aktiválható. Egy különlegesség: 130 km/h alatti sebességnél a kormányasszisztens a nehezen áttekinthető útburkolati jelekkel is dolgozik. A DISTRONIC eközben automatikusan szabályozza a sebességet, beállítja a távolságot az elöl haladó járműhöz, és segíti az újraindulást a stop-and-go forgalomban.
DRIVE PILOT: Rendszer a feltételesen automatizált vezetéshez (SAE-3. szint)
A DRIVE PILOT segítségével a Mercedes-Benz a világ első és egyetlen olyan rendszerét kínálja, amely rendelkezik nemzetközileg érvényes jóváhagyással a feltételesen automatizált vezetésre (SAE-3. szint). Lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy bizonyos körülmények között vezetési feladatokat adjanak át a rendszernek nagy forgalmi vagy torlódási helyzetekben az autópálya megfelelő szakaszain, jelenleg 60 km/h sebességig. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek értékes időt nyernek vissza, és bizonyos másodlagos tevékenységekre tudnak koncentrálni. A DRIVE PILOT 2022 májusa óta áll rendelkezésre Németországban az S-osztályú és az EQS szedánmodellekhez. A Mercedes-Benz emellett az első autógyártó, amely megfelelő jóváhagyást kapott Kalifornia és Nevada államokban. A DRIVE PILOT a 2024-es modellévben opcionális extraként lesz elérhető az amerikai piacon az S-osztályú és az EQS limuzin modellekhez. Az első járműveket várhatóan 2023 végén adják át az ügyfeleknek.
A Mercedes-Benz elsődleges prioritása az úthasználók biztonsága
Az autógyártó műszaki újításaival mindig is szabványokat állított fel a járműbiztonság terén, és a biztonságos „kézi” vezetés úttörőjének tartják. Legyen szó ABS-ről (1978, S-osztály W116), vezetőoldali légzsákokról övfeszítőkkel kombinálva (1981, S-osztály W126), vagy ESP®-ről (1995 S-Coupé C140) – a Mercedes-Benz volt az első, aki számos terméket bemutatott a piacon. innovációk a járműbiztonság terén. Ugyanez vonatkozik a vezetést segítő rendszerekre is: a Mercedes‑Benz elsőként vezette be a DISTRONIC közelítésvezérlő rendszert (1998, S-osztály W220), amely ma már SAE-1. szintű rendszer. A háromágú csillaggal ellátott márka évek óta szabványokat állít fel a SAE-Level 2 funkciókhoz. is.
A Mercedes-Benz emellett a biztonságra és a megbízhatóságra helyezi a hangsúlyt a feltételesen automatizált vezetésben (SAE-3). A DRIVE PILOT ezért olyan rendszerarchitektúrára épül, amely lehetővé teszi az esetlegesen felmerülő helyzetek biztonságos kezelését bármikor. A rendszer redundáns architektúrájának négy fő területe a fékrendszer, a kormányzás, az energiaellátás és az érzékelőrendszer részei. Itt különösen a LiDAR használata nélkülözhetetlen a radar és a kamerák mellett. Az egyik szenzor helyzeti hiányosságai kompenzálhatók a többi érzékelő jellemzőivel. Ezzel a biztonságra összpontosító rendszerkialakítással a Mercedes-Benz teljesen új mércét állít fel az automatizált vezetés terén.
[1] A Mercedes-Benz vezetést segítő és biztonsági rendszerei segédeszközök, és nem mentesítik a vezetőt felelősségük alól. Kérjük, vegye figyelembe a Használati útmutatóban található információkat és az abban leírt rendszerkorlátokat.