Mercedes-Benz Q2 eladások
Erőteljes EV és Top-End szegmens növekedés
- Sikeres BEV felfutás: A Mercedes-Benz Passenger Cars akkumulátoros elektromos jármű (BEV) eladása 123%-kal 56 300 darabra nőtt a második negyedévben
- Csúcsszegmens növekedés: Az eladások elérik a 84 800 darabot (+12%) a második negyedévben, a Mercedes-AMG (+19%), a Mercedes-Maybach (+39%) és a G-osztály (+29%) növelésével.
- A második negyedéves eladások nőttek az előző év azonos időszakához képest: A Mercedes-Benz Cars értékesítése elérte az 515 700 darabot (+6%) a második negyedévben, és 1 019 200 darabot (+5%) az első hat hónapban, amit a németországi erős eladások (+22%) támogatnak.
Az akkumulátoros elektromos (BEV) és a csúcskategóriás járművek iránti kereslet 6%-kal, 515 700 darabra emelte a Mercedes-Benz autók eladását a második negyedévben, és 5%-kal, 1 019 200 darabra 2023 első felében. szilárd kereslet különösen Németországban és az Egyesült Államokban. A Mercedes-Benz továbbra is fegyelmezett marad, még dinamikus piaci környezetben is.
A Mercedes-Benz Passenger Cars akkumulátoros elektromos járművek eladása 56 300 darabra nőtt a második negyedévben, ami 123%-os növekedést jelent az előző év negyedévéhez képest, ami aláhúzza az elektromos járművek méretezésének prioritását. Ez a növekedés elsősorban az EQA (+73%) és EQB (+83%), valamint az EQE Sedan (+157%) iránti keresletnek köszönhető. 2023 első hat hónapjában a Mercedes-Benz Passenger Cars 102 600 BEV-t adott el világszerte (+121%). A teljesen elektromos járművek az éves teljes eladások 11%-át teszik ki. A plug-in hibridekkel együtt a Mercedes-Benz 187 600 elektromos járművet adott el (+36%), ami június végén 18%-os globális xEV-részesedésnek felel meg. Az Egyesült Államok piacán tovább folytatódott az elektromos autók irányába történő átalakulás: a Mercedes-Benz akkumulátoros elektromos járművek részaránya június végén 16%-ra emelkedett, szemben a tavalyi első félévi 3%-kal. A Mercedes-Benz a múlt héten bejelentette, hogy Észak-Amerikában vásárlók hozzáférhetnek a Tesla Supercharger hálózatához, ami újabb lépés az elektromos járművekre való átállás felgyorsítása felé.
„A fenntartható növekedésre összpontosítva magasabb eladásokat értünk el minden fő régióban és szegmensben – különösen az elektromos és csúcskategóriás járműveink esetében. Kívánatos termékeink sora friss marad, például az új E-Class és CLE bevezetésével. Értékesítési hálózatunk átalakítása folytatódik a közvetlen értékesítési modell sikeres bevezetésével Németországban és Törökországban a második negyedévben, az Egyesült Királyságot követően az év elején.”
Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, a Mercedes-Benz autók marketingjéért és értékesítéséért felelős
Felső határ
A Top-End szegmens eladásai 12%-kal, 84 800 darabra nőttek 2023 első hat hónapjában és 15%-kal 176 600 járműre 2023 első hat hónapjában. A Mercedes-AMG 19%-kal, 38 000 darabra növelte globális eladásait a második negyedévben, amit egy erős SUV-szegmens, valamint a C-osztály és az SL AMG-származékainak piacra dobása. Az ikonikus G-osztály iránti kereslet továbbra is magas, és az eladások 29%-kal 11 000 darabra nőttek a második negyedévben. 2023 áprilisában a legendás Mercedes-Benz G-osztály 500.000. modellje legördült a grazi gyártósorról. A Mercedes-Maybach a második negyedévben 39%-kal 6500 járműre emelte globális eladásait, és tovább tudta bővíteni ügyfélkörét, különösen az amerikai piacon. A márka továbbfejleszti sorozatmodelljeit egy opcionális Night Series csomaggal. A Mercedes-Benz EQS SUV-t minden kulcsfontosságú régióban bemutatták, 2023 első felében 10 900 darabot adtak el belőle.
Mag
A Core szegmens értékesítése 2%-kal 276 600 darabra nőtt a második negyedévben. Az E-osztály eladásai a második negyedévben 11%-kal, 73 000 darabra nőttek, és az első hat hónapban elérte a 146 300 darabot (+2%). Az EQE Sedan eladásai több mint kétszeresére, 9000 darabra (+157%), SUV testvérének, az EQE SUV-nak pedig 10 000 darabra nőttek a második negyedévben. Az év második felében folytatódik az új GLC, E-Class és CLE modellek globális felfutása.
Belépés
Az Entry szegmens értékesítése 11%-kal 154 100 darabra nőtt a második negyedévben, sőt 2023 első felében 19%-kal nőtt, elérve a 317 500 járművet. A nemrégiben frissített CLA eladásai 31%-kal 21 700 darabra nőttek a második negyedévben. Az első félévben a GLA és GLB kompakt SUV-k értékesítése 65 100 darabot (+19%), illetve 74 700 darabot (+23%) ért el. Az elektromos EQA (+69%) és EQB (+125%) változatokkal együtt a kompakt SUV-k adták az értékesítés több mint felét ebben a szegmensben a január-június időszakban. A Mercedes-Benz Passenger Car BEV-részesedése 15%-ra emelkedett ebben a szegmensben 2023 első felében, szemben az egy évvel korábbi 9%-kal.
Értékesítés régiók és piacok szerint
A Mercedes-Benz autók értékesítése az összes főbb régióban nőtt 2023 második negyedévében és első felében.
Európában az eladások 5%-kal 157 100 darabra nőttek a második negyedévben, és az év első felében elérte a 321 000 darabot (+7%). Az első hat hónap növekedését a csúcskategóriás szegmens (+28%) és a teljesen elektromos Mercedes-Benz személygépkocsik (+62%) erős eladásai támogatták, amit az EQE Sedan 7000 darabbal (+129%) növelt. . A BEV-részesedés Európában 18%-ra nőtt az előző év azonos időszakában mért 14%-hoz képest. A második negyedéves németországi értékesítés (+23%) minden szegmensben erős volt; az Entrytől (+28%), a Core-tól (+19%) a Top-Endig (+26%). Az akkumulátoros elektromos járművek értékesítése 20 000 darabra (+31%) nőtt az első félévben, és ezzel elérte a 17%-os részesedést a német piacon a Mercedes-Benz Cars teljes értékesítéséből. Belgiumban az eladások 9000 darabra (+15%) nőttek a második negyedévben, elsősorban az akkumulátoros elektromos járművek megugrása miatt (+186%).
Ázsiában a második negyedévben 10%-kal 239 200 darabra, az első félévben pedig 486 900 darabra (+7%) nőttek az eladások. Kínában a második negyedéves eladások 12%-kal nőttek az E-osztály (+43%) és a GLB (+77%) hatására. Japánban az eladások 12 800 darabra (+16%) emelkedtek a második negyedévben, főként az erős Top-End szegmensnek (+49%) és a BEV-eladásoknak (+734%) köszönhetően az EQB, EQE és EQS piaci bevezetését követően. Dél-Koreában az eladások 5%-kal, 22 300 darabra nőttek a második negyedévben, miközben a csúcskategóriás járművek száma 8 400 darabra (+28%) nőtt, ami a Mercedes-Benz autók teljes piaci értékesítésének 38%-át jelenti. Az indiai eladások 8%-kal nőttek, és új rekordot értek el 3800 darabbal a második negyedévben, ami a GLE (+138%) és a GLS (+51%) erős eladásainak köszönhető. Indiában a csúcsértékesítés 54%-kal nőtt, és az év első felében elérte a 2000 darabot.
Észak-Amerikában a második negyedévben 98 800 darabot (+3%), az első hat hónapban pedig 173 900 darabot (+2%) értékesítettek. Az Egyesült Államokban az eladások 6%-kal, 88 100 darabra nőttek a második negyedévben a BEV-eladások (+697%) és a csúcskategóriás járművek (+43%) növekedésének köszönhetően. Az akkumulátoros elektromos járművek eladása az Egyesült Államokban elérte a 23 800 darabot (+505%) az első hat hónapban, részben az új EQS SUV-változat elérhetőségének köszönhetően. A Top-End szegmens értékesítése 2023 első felében elérte az 55 800 darabot (+35%), a Mercedes-AMG (+65%), a Mercedes-Maybach (+333%) és a G-osztály (+110%) motorjaként. .
A világ többi része kategóriában az éves eladások (-18%) elmaradnak az előző évitől, mivel a Mercedes-Benz úgy döntött, hogy 2022 márciusától leállítja üzleti tevékenységét Oroszországban. A második negyedévben az értékesítést szezonális hatások befolyásolták. Törökországban az eladások 21%-kal 6100 darabra nőttek a második negyedévben a közvetlen értékesítési modell bevezetése után.