Új digitális funkciókkal és fejlett technológiákkal érkezik jövőre a Transit
A Ford Pro Európa ma* bejelentette, hogy 2024-ben jelentős teljesítmény- és termelékenységfokozó frissítéseket vezet be a világ legkelendőbb áruszállítójában1, a Transitban, hogy a vállalkozások még hatékonyabban kihasználhassák járműveiket, és optimalizálhassák munkájukat.
A Ford Transit és E-Transit modellek átfogó továbbfejlesztésével nagy mértékben javul a járművek konnektivitása, és a felhasználók számára elérhetővé válnak Ford Power-Up vezeték nélküli frissítések. Új szoftverek teszik egyszerűbbé teszik a felépítmény-átalakításokat, illetve automatizálják a gyakran ismétlődő folyamatokat azoknál a kiszállítóknál, akiknek sofőrjei gyakran 150 küldeményt is kézbesítenek naponta. A futómű tökéletesítésével és egy nyolcfokozatú automata sebességváltó bevezetésével tovább nő az autó hasznos teherbírása, miközben javul az irányíthatósága, teljesítménye és üzemanyag-fogyasztása is. 2
“A Ford immár zsinórban nyolc éve vezeti az európai haszonjármű-eladási listákat, mi pedig továbbra is folyamatosan keressük az új megoldásokat, amelyek értékes versenyelőnyt biztosítanak vásárlóink számára,” nyilatkozta Hans Schep, a Ford Pro Európa vezérigazgatója. “Piacvezető szakértelmünket kiaknázva folyamatosan fejlesztjük a Transit digitális funkcióit, hardverét és a Ford Pro támogató szolgáltatásainak ökoszisztémáját, hogy vevőink minden eddiginél jobb termelékenységre számíthassanak.”
Fejlett technológia – alapáron
A Ford Pro tovább tökéletesíti a Transit és E-Transit haszonjárművek digitális képességeit, hogy ügyfelei – bármilyen szakmában dolgozzanak is – kihasználhassák a hálózatba kapcsolt járművek előnyeit. A 2024-es modellév újdonságai a következők lesznek az európai piacokon:
- · SYNC 4 kommunikációs és információs rendszer 3 egy 12 colos központi érintőképernyővel és 8 colos digitális műszeregységgel. A rendszer része a Kapcsolódó Navigáció4, amely valós idejű forgalmi adatokkal segít az útvonal megtervezésében és a tervezett időbeosztás betartásában.
- · A Ford legújabb 5G modemje 5 szupergyors csatlakozást kínál, hogy a Transit intelligens technológiái mindig a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák a Ford Power-Up vezeték nélküli frissítésekkel; így anélkül javítható a jármű termelékenysége, hogy időről időre el kellene látogatni egy márkaszervizbe.
- · Az új Fuvarsegéd 6 (a hosszú tengelytávolságú E-Transit és automata sebességváltós Transit modellekben) fuvaronként akár 20 másodpercnyi időt is megtakarít azzal, hogy önműködően végrehajtja azokat a folyamatosan ismétlődő feladatokat, amiket a sofőrnek kellene újra meg újra végig csinálnia, miközben akár napi 150 küldeményt kézbesít. Ha a vezető Park állásba kapcsolja a váltót, a rendszer leállítja a motort, aktiválja a vészvillogót és a riasztót, és lezárja azokat az ajtókat, amelyek nem kellenek ahhoz, hogy a sofőr kiszálljon és kivegye a küldeményt a raktérből. Később a fékpedál megnyomásával a motor újra beindul, a vészvillogó pedig kikapcsol.
- · Az Upfit Integrációs Rendszer segítségével a sofőr az utólagos átalakítás során beépített rendszereket is az autó normál érintőképernyőjének digitális gombjaival kezelheti. Amellett, hogy a képernyőn látható az utólag beépített eszközök teljesítménye, a digitális kiegészítések a Ford Pro szoftvercsomagokhoz is kapcsolódhatnak, így a flottakezelők távfelügyelettel is ellenőrizhetik azok működését – például a gyógyszert, ételt vagy italt szállító hűtőkocsikban nyomon követő lesz a raktér hőmérséklete, ha fontos, hogy a hűtési lánc ne szakadjon meg.
Intelligensebb, hatékonyabb és többet bír
A vezető és a szállítmány számára egyaránt nagyobb biztonságot kínáló fejlett vezetéssegítő rendszerek az alapfelszereltség részei a Transitban, köztük az Automatikus Vészfékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a Sávtartási Figyelmeztetés és Segítség, illetve az Intelligens Sebesség Asszisztens6. A vezetéssegítő csomagokban szerepel a Keresztirányú Forgalomfelügyelettel kombinált Holttérfigyelő, az Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika Sávközép és Stop & Go funkcióval, valamint a 360 fokos kamerával összekötött Automatikus Parkoló Asszisztens. Ezek a rendszerek nem csupán arra szolgálnak, hogy a sofőr munkáját megkönnyítsék, hanem arra is, hogy a jármű üzemeltetője kevesebb állásidővel, esetleges javítási költségekkel és biztosítási díjakkal számolhasson.6
A 2024-es elsőkerékhajtású modellben vezeti be a Ford az új nyolcfokozatú automata sebességváltót, ami javítja az autó teljesítményét, üzemanyag-fogyasztását és vontató képességét. 2 Az új váltóművel a Transit megengedett össztömege elérheti a 4250 kilogrammot, megengedett szerelvény-össztömege pedig a 6000 kilogrammot7, ami 700, illetve 1750 kilogramm növekedést jelent.
Az új kerékagy és fékrendszer – a jármű konfigurációjától függően – akár 27 kilogramm tömegcsökkentést eredményez. A szerkezet áttervezésének köszönhetően a fékbetétek könnyebben cserélhetők, ami körülbelül két órával rövidíti le a szervizben töltött időt. A 2024-es modellt már alapáron 16 colos keréktárcsákkal szerelik fel.
Az elsőkerékhajtású változatok vásárlói megrendelhetik az új, nagy terhelésre kialakított GAWR csomagot is, amivel 1850 helyett 2000 kg az első tengely maximális terhelhetősége; ezzel egyszerűbbé válnak az olyan, alacsony padlót igénylő átépítések, amikor a járművet például lószállítóvá alakítják át, vagy rendszeresen targoncával rakodnak bele nehéz rakományt.
A legújabb Transit és E-Transit modelleket már július végén megrendelhetik a vásárlók; a gyártás jövőre kezdődik, és az első autók kiszállítása 2024 nyarára várható. Bár az E-Transitot csupán 2022-ben mutatta be a Ford, a jármű máris egyértelműen vezet a kéttonnás EV-k szegmensében, és saját kategóriájában az Európában eladott összes elektromos autó több mint 50 százalékát ez a modell teszi ki. 8
1 Az S&P Global Mobility 2014-2022-es újautó-regisztrációs adatai alapján, amelyeket kormányzati és egyéb forrásokból állítottak össze, és a 2023. márciusi jelentés szerint több mint 80 országban rögzítik a forgalomba helyezett új gépjárművek 95 százalékát. A Transit-család értékesítéseibe beleszámolják a Ford Transit és a Transit Custom áruszállító, személyszállító és fülkés alváz változatait. A statisztika nem tartalmazza a Transit Connect és a Transit Courier értékesítési adatait.
2 A hivatalos, homologizált hatótávolság adatait az értékesítés megkezdéséhez közelebbi időpontban teszi közzé a Ford a WLTP vezetési ciklus szerinti számítások alapján. A hatótávolság értéke (WLTP-alapú célérték) teljesen feltöltött akkumulátorra értendő, az aktuális szériától és akkumulátor-konfigurációtól függően. A tényleges hatótávolságot olyan tényezők is befolyásolhatják, mint a külső körülmények, a vezetési stílus, az út jellege, a jármű állapota, a lítiumion akkumulátor kora és állapota.
A hivatalos, homologizált üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság WLTP mérés szerinti adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 EU direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.
3 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.
4 A navigációs szolgáltatásokhoz szükség van a SYNC 4-re és a FordPass Connectre, a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra és a FordPass Pro alkalmazásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A megfelelő járművek 90 napos ingyenes próbaidőszakra jogosultak a navigációs szolgáltatások terén, ami az új járműgarancia kezdetétől datálódik. A navigációs szolgáltatás próbaidőszaka véget ér, ha az ügyfelek a jogosult járművet FordPass ügyfélfiókkal aktiválják. Ha az ingyenes időszak végéig nem fizetnek elő a szolgáltatásra, akkor a hálózatba kapcsolt navigációs szolgáltatás megszűnik. A hálózatba kapcsolt szolgáltatás és funkciók a kompatibilis hálózat elérhetőségétől függnek. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A bizonyos okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass Pro App alkalmazás letölthető. Az üzenet- és adatforgalomért a szolgáltató díjat számíthat fel.
5 A FordPass Connect, a FordPass Pro okostelefonos alkalmazás és a kiegészítő csatlakoztatott szolgáltatások szükségesek a távolról vezérelhető szolgáltatásokhoz (lásd: FordPass Felhasználási Feltételek). A csatlakoztatott szolgáltatások és funkciók működése a kompatibilis hálózat rendelkezésre állásától függ. A technológia, a mobilhálózatok és a járművek fejlődése korlátozhatja a csatlakoztatott szolgáltatások és funkciók működését. A csatlakoztatott szolgáltatás nem tartalmazza a WiFi-hotspotot.
6 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását. A részletekről és a rendszerek korlátairól a Felhasználó Kézikönyv ad további tájékoztatást.
7 A maximális vontató kapacitás a rakománytól, a járműkonfigurációtól, a tartozékoktól és az utasok számától függ. A maximális teherbírást befolyásolja a rakomány tömegelosztása.
8 Ausztria, Belgium, Nagy-Britannia, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Görögország, Magyarország, Írország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Románia, Svédország, Svájc és Törökország.
* Ma lesz a holnap tegnapja 😀