A vadonatúj Mercedes-AMG GLC Performance SUV két nagy teljesítményű változatban (1.)
- Az AMG jellegzetes formatervezési jellemzői a külső és belső térben
- AMG 2,0 literes négyhengeres motor elektromos kipufogógáz turbófeltöltővel
- Ezenkívül az AMG-specifikus teljesítményű hibrid technológiával is elérhető
- Az AMG RIDE CONTROL felfüggesztés és a hátsó tengely kormányzása alapfelszereltség
- Széles felszereltség és új dizájncsomagok
Nagyobb teljesítmény, több felszereltség, több vezetési élmény: Az új Mercedes-AMG GLC számos újítással váltja fel rendkívül sikeres elődjét. A nagyteljesítményű SUV két teljesítmény- és felszereltségi szinten érhető el: belépő szintű GLC 43 4MATIC modellként (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,2-9,8 l/100 km, kombinált CO₂-kibocsátás: 232-223 g/km)[1] és első teljesítményű hibrid SUV GLC 63 S E-ként kombinált üzemanyag-fogyasztás: l/7₂0 km. 170 g/km, kombinált energiafogyasztás: 12,7 kWh/100 km)[2].
„A Mercedes-AMG GLC SUV abszolút sikert arat ügyfeleink körében. A sportos-városi életstílushoz különböző karakterekkel rendelkező két változatunk kiváló, mindenre szabott, és pontosan az ügyfelek egyéni kívánságaira szabott. A GLC 63 S E PERFORMANCE hajtásával egyben piacra dobjuk az első nagy teljesítményű hibrid SUV-t is. vezetési élmény.”
Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH vezérigazgatója és a Mercedes-Benz G-Class & Mercedes-Maybach üzletágának vezetője
A GLC 43 4MATIC-ban az AMG 2,0 literes, négyhengeres, elektromos kipufogógáz-turbófeltöltős motorja 310 kW (421 LE) teljesítménnyel rendelkezik, és az alsó fordulatszám-tartományban a szíjhajtású indító-generátorral további 10 kW (14 LE) teljesítményt ad. Az alapkivitelű hátsó tengely kormányzás, az AMG Performance 4MATIC állandó összkerékhajtás hátsó előfeszített nyomatékelosztással, az AMG SPEEDSHIFT MCT 9G sebességváltó nedves indulási kuplunggal és az AMG RIDE CONTROL felfüggesztés adaptív lengéscsillapító rendszerrel szintén hozzájárul a dinamikus vezetési élményhez.
A Mercedes-AMG kizárólagos hibrid hajtáslánca a GLC 63 S E PERFORMANCE-ban technikai remekmű. A 2,0 literes AMG turbómotort a hátsó tengelyen elhelyezett elektromos meghajtóegységgel (EDU) egyesíti, hogy lenyűgöző vezetési élményt nyújtson nagy hatékonysággal. A jól észrevehető tolóerő mellett a független hibrid elrendezés kiegyensúlyozott súlyeloszlást is biztosít – a menetdinamika és a kezelhetőség egyformán előnyös. A hátsó tengely elektromos meghajtásának azonnali reakciója, a gyors nyomaték-felhalmozódás és a gyors teljesítményleadás egészen különleges tulajdonságok.
A vezetési programtól és a vezetési körülményektől függően az elektromos motor a helyzetnek megfelelően növeli a teljesítményt és a nyomatékot, így akár különösen kényelmes, akár teljesítményorientált vezetési élményt közvetít. Csak elektromos üzemmód is lehetséges. Az elektromos hajtáslánc és a nagy teljesítményű, 400 voltos akkumulátor az AMG exkluzív házon belüli fejlesztése. Csakúgy, mint a Formula 1™-ben, az akkumulátort kifejezetten a gyors teljesítményre és a cellák innovatív közvetlen hűtésére tervezték. A kombinált rendszer teljesítménye 500 kW (680 LE), a kombinált maximális nyomaték 1020 Nm.
További érdekesség a teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás a még nagyobb vezetési élmény érdekében. Ehhez jön még az alapfelszereltségű aktív hátsótengely-kormányzás, amely egyesíti az agilitást és a stabilitást.
A külső és belső AMG karakteres elemek sportos, kifinomult megjelenést biztosítanak
Kívül és belül számos AMG-specifikus részlet hangsúlyozza az új Mercedes-AMG GLC változatok dinamikus és kiváló minőségű karakterét. A külső kialakításban ezek közé tartozik az AMG-specifikus hűtőrács függőleges támasztékokkal és az AMG elülső kötény fricskakkal, sportos légbeömlőkkel és krómozott díszítőelemmel. Flics, nagy beömlőnyílások és légfüggönyök a légáramlást kifejezetten a különböző funkciókhoz irányítják. A harmonikusan integrált oldalsó küszöbpanelek, a diffúzor megjelenésű hátsó kötény (GLC 43) vagy a kiegészítő diffúzor panel (GLC 63 S) és a két iker kipufogócső (a GLC 43-on kerek, a GLC 63 S-en trapéz alakú) teszi teljessé a dizájnt.
A belső térben az ARTICO műbőr/MICROCUT AMG mikroszálas AMG ülések jellegzetes grafikával és kárpitozással sportos megjelenést kölcsönöznek. Választható bőr és nappa bőr kárpitozás, dombornyomott AMG címerrel az első fejtámlákban. Opcióként az AMG Performance ülések is rendelhetők.
A nappabőr (GLC 43) vagy nappabőr/MICROCUT mikroszálas (GLC 63 S) AMG Performance kormánykerék szintén alapfelszereltség. Alul lapított, a markolat területén perforált és ezüst színű alumínium váltólapátokkal szerelték fel. A két kerek AMG kormánygomb lehetővé teszi a különféle dinamikus vezetési funkciók és az AMG DYNAMIC SELECT vezetési programok gyors és hibátlan működtetését. A sportos-luxus hangulatot AMG sportpedálok, AMG padlószőnyegek és megvilágított AMG feliratú küszöbpanelek teszik teljessé.
Az MBUX infotainment rendszer különféle AMG-specifikus kijelzőket és funkciókat tartalmaz. Ide tartoznak a speciális kijelzők a műszercsoportban, a középkonzolon található, álló tájolású multimédiás központi kijelzőn és az opcionális head-up kijelzőn. Az AMG exkluzív „Supersport” stílusa lehetőséget kínál különféle tartalmak függőleges szerkezeten keresztüli megjelenítésére. Ez magában foglal egy beállítási menüt, amely megjeleníti a felfüggesztés vagy a sebességváltó aktuális beállításait. Ezenkívül a vezető navigációs térképet vagy fogyasztási adatokat jeleníthet meg „Supersport” stílusban.
Szintén integrálva van az AMG TRACK PACE (a GLC 63 S-ben alapfelszereltség, a GLC 43-hoz opcionális), a versenypályán használható adatgyűjtő. A szoftver több mint 80 járműspecifikus adatot rögzít, például sebességet, gyorsulást és kormányzási szöget másodpercenként tízszer, miközben körbejár egy versenypályát. Szintén informatív a kör- és szektoridők megjelenítése, valamint a kiegészítő edzési és elemző eszközök.