Röviden a Lexus RZ 450e modellről
- A Lexus új akkumulátoros elektromos SUV modelljének alapját egy dedikált BEV platform adja
- Újonnan bemutatott, fejlett technológiák fokozzák tovább a Lexus Drivig Signature filozófiához hű kezelhetőséget és teljesítményt
- A Lexus történetében először mutatkoztak be az e-Axle egységes DIRECT4 összkerékhajtási rendszerrel
- A Lexus Next Chapter formanyelv megvalósítja a BEV modellekben rejlő lehetőségeket, beleértve az új Lexus orsó formájú kialakítását
- A hosszú élettartalmú, 71,4 kWh-s lítium-ion akkumulátor a várakozások szerint 10 év használat után is megőrzi kapacitásának legalább 10 százalékát
- A hatékony elektromos hajtásrendszer 16,8 és 18,7 kWh/100 kilométer közötti energiafogyasztást biztosít a kombinált WLTP ciklus szerint
- A Lexus Tazuna koncepciójának evolúciója teljes mértékben a vezetőt helyezi középpontba az utastérben
- Az utazást új technológiák teszik még jobbá, mint a hővisszaverő/-szigetelő panorámatető, a hősugárzós fűtés és az új Mark Levinson Premium Surround audiorendszer
- A biztonsági és vezetéstámogató rendszerek teljes sorát vonultatja fel az újdonság, beleértve a biztonságos kiszállást segítő rendszert, amely megakadályozza, hogy a hátulról érkező járművek vagy kerékpárosok elé nyissák az ajtókat
- A Lexus 2025-re bevezeti az áttörést jelentő One Motion Grip steer-by-wire, azaz mechanikus összeköttetés nélküli kormányrendszert yoke kormánykerékkel
BEVEZETÉS
Az RZ 450e a Lexus első olyan modellje, amelyet az alapoktól BEV-nek fejlesztettek. A cél nem egyszerűen a zéró emissziós, tisztán elektromos hajtás előnyeinek kiaknázása, hanem a BEV modellekben rejlő lehetőségek megragadása és a vezetési élmény újrafeltalálása. Ennek érdekében az autó számtalan pályás teszten és finomhangoláson ment át a japán Shimoyama Centerben, amely hamarosan a Lexus új globális központja lesz.
Ez nem egy olyan modell, amelyben egyszerűen kicserélték a hagyományos hajtásláncot egy elektromos rendszerre. Ez az autó sokkal tovább ment ennél, és kiaknázta a teljesítményben és a vezetési élményt fokozó új technológiákban rejlő izgalmas lehetőségeket – hűen a Lexus Electrified filozófiához.
Takashi Watanabe főmérnök elmondta: „Az RZ-t azzal a céllal fejlesztettük ki, hogy egy olyan egyedi Lexus BEV modellt hozzunk létre, amely biztonságot nyújt, kiemelkedő minőséget kínál, és igazán izgalmas vezetni.”
„Az az elképzelésünk, hogy az elektrifikációs technológiát a jármű alapvető teljesítményének javítására használjuk fel, így a jövő generáció számára továbbra is élvezetes marad a vezetés.”
Fontos leszögezni, hogy az RZ egy vérbeli Lexus, amely megőrizte a márkanévhez szorosan kapcsolódó kiváló minőséget és teljesítményt. A vállalat kihasználta a járművek elektrifikációja terén szerzett rengeteg tapasztalatát, hogy a BEV modellekben rejlő előnyöket a márkára jellemző alapvető kifinomultsággal és vezetési élménnyel karöltve biztosítsa.
Az RZ emellett elsőként alkalmazza a Lexus új e-Axle egységeit, amelyek a motorokat az első és a hátsó tengelynél egyaránt egy kompakt szerkezetbe foglalják, és együttműködnek az új DIRECT4 összkerékhajtási rendszerrel. A kiváló kezelhetőséget és reakciókészséget az új, dedikált elektromos jármű platform biztosítja, amely kiemelkedő karosszériamerevséget, alacsony súlypontot és hosszú tengelytávot tesz lehetővé. Az erős lítium-ion akkumulátoregység teljes egészében a padlólemezben kapott helyet az utastér alatt, okos vezérlése pedig biztosítja kapacitásának hosszú távú megőrzését.
A platform és az akkumulátoros elektromos hajtáslánc a tervezők számára is új távlatokat nyit. Az autó megjelenése újraértelmezi a Lexus jellegzetes orsó formajegyét a jármű karosszériájára vetítve, míg az utastér szellős és nyitott, egyszerre letisztult és fényűző, kifejezve a Lexus Omotenashi vendégszeretetét és a Takumi kézművességet.
Zéró károsanyag-kibocsátású működésével az RZ segíteni fogja a Lexust a karbonsemlegesség és a fenntartható mobilitási társadalom felé vezető úton. Nem csak az utakon nyújtott teljesítményen van a hangsúly: ez a filozófia az autó teljes életciklusát felöleli, az alkatrészbeszerzéstől, a gyártástól és a tulajdonlástól egészen az esetleges selejtezésig. A Lexus Motomachi gyárában, az RZ gyártási központban már új módszereket alkalmaztak a legmagasabb károsanyag-kibocsátással járó eljárásokban.
A piaci bevezetés után is hoz majd újdonságot az RZ az opcionális by-wire kormányzással, amely fokozott vezetési élményt kínál majd. A Lexus új, jelenleg fejlesztés alatt álló One Motion Grip megoldása könnyebb és még pontosabb kormányzást biztosít anélkül, hogy megszüntetné az útfelületről érkező fontos visszajelzéseket.