Jön a hidrogén-üzemanyag korszak?
A Magyarországon több gyártóüzeme mellett fejlesztőközponttal is rendelkező Bosch megkezdte az üzemanyagcellák sorozatgyártását Stuttgart-Feuerbachban.
Az első ügyfél a Nikola Corporation, amelynek hidrogén-üzemanyagcellás elektromos teherautója a tervek szerint 2023 harmadik negyedévében érkezik az észak-amerikai piacra.
„A nagy múltra visszatekintő Stuttgart-Feuerbach-i üzemünkben kezdetét veszi a hidrogén időszámítás – jelentette be Stefan Hartung, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának elnöke. – A Bosch a hidrogén-technológiák szakértőjeként egyre nagyobb szerepet vállal ezen a területen.”
A vállalatcsoport a teljes hidrogénértékláncban aktív részt vállal, a hidrogén előállításának és felhasználásának technológiáit is fejleszti. A Bosch 2030-ra már mintegy ötmilliárd eurónyi árbevételt tervez a hidrogén-technológiákból.
https://www.youtube.com/@carspod2158/videos
A Bosch szerint ugyanis a klímasemleges világ hidrogénnel valósítható meg. A vállalatcsoport ezért részt vállal a hidrogéngazdaság kialakításában, sőt már a hidrogén előállításában is aktív, ugyanakkor növeli beruházásait a hidrogén-technológiák területén. 2021 és 2026 között összesen közel 2,5 milliárd eurót kíván szánni hidrogén-technológiák fejlesztésére és gyártására, ami egymilliárd euróval több, mint amit a 2021 és 2024 közötti időszakra vonatkozó beruházási tervben előirányzott.
„A Bosch azon kevés vállalatok közé tartozik, amelyek olyan komplex technológia sorozatgyártására is képesek, mint az üzemanyagcella” – hangsúlyozta Markus Heyn, a Bosch igazgatóságának tagja, a Bosch Mobilitás elnöke. Az üzemanyagcellák gyártása nemcsak Feuerbachban indul el, hanem a kínai Csungkingben is, ahová a Vuhszban működő üzeméből érkeznek a szükséges alkatrészek.
A vállalatcsoport várakozásai szerint 2030-ra világszerte már minden ötödik hattonnás, illetve ennél nagyobb új teherautó üzemanyagcellás hajtásrendszerrel közlekedik majd.
Az idei év elején a Bosch csoport megkezdte a protoncsere-membrános elektrolízis prototípusok gyártását, amelyek éppen a mobil üzemanyagcellákban zajló energiaátalakulási folyamattal ellentétesen működnek. Ősztől a vállalat már az 1,25 megawattos prototípusok gyártását tervezi a kísérleti alkalmazásokhoz, és jó úton halad afelé, hogy 2025-ben a sorozatgyártásuk is elindulhasson.