Az ID.ORB és az ID.PRISM futurisztikus elektromos jármű-koncepciók diák tervezőktől
Mind a Volkswagen ID.ORB, mind az ID.PRISM kétajtós és 2+2 üléses elrendezésű, de a PRISM sportosabb formát öltött.
Az autóipar egy hatalmas átalakulási időszak közepén van, amely innovatív új járművek és mobilitási megoldások létrehozásához vezet. Ez az evolúció mélyreható inspirációs forrásként szolgált azoknak a tervezőknek, akik lelkesen fedezik fel a kreativitás új területeit.
Ezt a két egymástól függetlenül kialakított koncepciót Volkswagen ID.ORB-nek és ID.PRISM-nek nevezik. Lenyűgöző javaslatok a VW jövőbeli elektromos járműveihez, amelyek mindegyike friss és innovatív elemeket hoz a piacra.
Az alkotások mögött álló tervező Sean Keunyoung Oh, a dél-koreai Koreai Nemzeti Művészeti Egyetem vezető tervező hallgatója. Sean korábban diáktervezőként dolgozott a Volkswagennél, és egy németországi gyakornoki program során fogalmazta meg ezeket a koncepciókat. Hangsúlyozza, hogy tervei a kreativitás és a funkcionalitás összehangolására törekszenek. Az ID.ORB-t a Beetle szellemi utódjaként képzelik el, míg az ID.PRISM a VW XL1 örökségéből merít ihletet. Annak ellenére, hogy mindkét koncepció kompakt természetű, jelentős különbségeket mutatnak a tervezésben.
A VW ID.PRISM-től kezdve sportos, kétajtós modellként öltött testet. A jellegzetes elejét a hegyes forma, a hagyományos hűtőrács hiánya és a vékony LED-es fényszórók jellemzik. Figyelemre méltó, hogy a kiterjedt üvegtető nem csak a szélvédőn és a tetőn, hanem az ajtókat is eltakarja. Kompakt méretei ellenére a jármű 2+2 üléselrendezéssel rendelkezik. Ha ez a koncepció megvalósulna, akkor potenciálisan vonzó ajánlatot jelentene elektromos sportautóként.
Ezután megvan az ID.ORB. Az ID.PRISM-hez hasonlóan ennek is csak két ajtaja van, de kissé függőlegesebb, és tágasabbnak tűnik az utastér. Különösen barátságos megjelenésű, keskeny fényszórókkal és nagy légfüggönyökkel, amelyek táplálják az első fékeket. Az ID.PRISM üvegajtajait is megsemmisíti, de még mindig érdekes üveg pilótafülke van. Láthatjuk, hogy négy üléses is van, de a két első ülés jobban hasonlít a nyugágyakra, mint a normál autósülésekre.