A magyar fiatalok szerencsésen túl a legnehezén
Ráfordult az évad utolsó harmadára az NLS túraautó-bajnokság. A Toyota GT86-ossal versenyző magyar csapat, a Car Competition Racing Team a kihívásokban és váratlan fordulatokban bővelkedő, kora szeptemberi hétvégén tovább szilárdította pozícióját a géposztály élén.
A nyári szünetről visszatérve rögtön a csúcspontján folytatódott a Nürburgring Langstrecken Series: a versenyzőket egy kétnapos, összesen tizenkét órás monstre futamon várta a legendás versenypálya. A tavaly bevezetett koncepciót az teszi egyedivé, hogy bár a két hatórás etap között egy teljes nap telik el, mégis egyetlen versenyként tekintenek az egész hétvégére, azaz a csapatok nem válthatnak stratégiát, nem építhetik át az autójukat szombatról vasárnapra.
Ez a nehezítés rányomta a bélyegét a Car Competition Racing Team tavalyi teljesítményére, a magyar csapat két fiatal pilótája, Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám ezért idén különösen nagy reményekkel, a lehető legalaposabban felkészülve vágtak neki a dupla hétvégének. Jó előjelnek tekintették, hogy a szervezők újabb változást, egy igazi csemegét vezettek be: szombaton, szeptember 9-én a széria történetében először a Nordschleife mellett a Grand Prix pályára is kiterjesztették a pálya nyomvonalát.
A Toyota GT86 CS-Cup a kvalifikációk során a géposztály második leggyorsabb autójának bizonyult, a versenyt indító Molnár Bendegúz azonban a rajtot követően hamarosan az élre állt, és folyamatosan növelni tudta előnyét. A hatórás futam kétharmadánál aztán a magyarok nemezise, a bajnokságban a második helyen álló németek összetörték az autójukat, így innentől kezdve elegendő volt konzervatív tempót diktálva biztonságosan célba érni a futam végén.
A tizenkét óra első felét tehát a kategória élén zárta Ádám és Bendegúz, csakúgy, mint tavaly – ebből a pozícióból készültek a tavaly végzetesnek bizonyuló második etapra. Hogy milyen nehéz teljesíteni ezt a kétszer hatórás versenyformátumot, jól mutatja, hogy míg szombaton 113-an indultak el, vasárnap már csak nyolcvanhét autó sorakozott fel a rajtrácsra. A futamot feladni kényszerülő csapatok között volt a Car Competition Racing Team fő vetélytársa is, akik az éjszaka során eredménytelenül igyekeztek kijavítani a szombati balesetben elszenvedett károkat.
Bendegúznak és Ádámnak ezek után csupán célba kellett érnie a hatórás futam végén, ám ez a „csupán” a motorsportban nem létező fogalom. A Toyota GT86 CS-Cup versenyét műszaki problémák sorozata nehezítette, a kálváriára a tűzoltó rendszer meghibásodása tette fel a koronát. A Car Competition Racing Team szerelőinek felkészültségét és eltökéltségét dicséri, hogy minden hibát sikerült elhárítaniuk, és az alig több mint 20 perces kényszerpihenő után a Toyota folytatni tudta a versenyt. Míg szombaton az abszolút hatvanegyedik, vasárnap az összesített ötvenkilencedik legjobb eredményt könyvelhették el a magyarok.
A Car Competition Racing Team ezzel nem csak megőrizte első helyét a kategóriában, de növelni is tudta előnyét az SP3 géposztályban. A bajnokságból még két futam van hátra, és bár matematikailag még semmi nem dőlt el, Ádámnak és Bendegúznak egyre több esélye van arra, hogy idén megszerezzék második kategóriabajnoki címüket.
Fotók: Toyota Gazoo Racing