Intelligens képszűrés
Az új E-osztályú kombi a mikroszkóp alatt: az utas képernyőjének adatvédelmi funkciója
- A továbbfejlesztett koncepció csökkenti a vezető figyelmét, hogy elvonja a figyelmét
- Az első utas továbbra is dinamikus tartalmat láthat a képernyőn
- Sok országban már nem kötelező a fejhallgató használata
Európában és egyre több országban az első utas utazás közben dinamikus tartalmakat, például tévét vagy videót nézhet a kijelzőn. Ennek az a követelménye, hogy a vezető védve legyen a figyelemelvonástól. Az E-osztályú kombi kamera alapú rendszere olyan fejlett szűrési koncepciót alkalmaz, amely még intelligensebb, mint a többi Mercedes-Benz modellsorozat korábbi megoldása. A sofőr vezetés közben már nem láthat dinamikus tartalmat az utas képernyőjén. Ezt a kísérleti alanyokkal végzett kiterjedt kísérletek igazolták. Ezenkívül az EU, az USA, Kína, Norvégia, az Egyesült Királyság és Svájc hatóságai lehetővé teszik a dinamikus tartalmak ingyenes hangélményét ezzel a rendszerrel. A fejhallgató párosítása ebből a szempontból nem kötelező.
A koncepció két szakaszban működik: először is az ülésfoglaltságot felismerő rendszer regisztrálja, hogy a vezető melletti ülés foglalt-e. Ebben az esetben a kijelző érintőfelülete az MBUX-on keresztül az első utasülésről is használható. Ha az első utasülés üres, a képernyő digitális dekorációs képpé válik. A vásárló többféle motívum közül választhat. Köztük van például egy csillagos égbolt, vagyis a Mercedes-Benz minta.
Az utasoldali kijelző kettős fényvezérlésű (DLC) technológiája csökkenti annak kockázatát, hogy a volán mögött ülő személy dinamikus tartalmat, például filmeket lásson a periférián. Ez a Mercedes-Benz által kifejlesztett adatvédelmi funkció be- és kikapcsolható. A rendszer így a tartalom alapján be- vagy kikapcsolhatja a vezető láthatóságát.
Egy kamera (felszereltségtől függően akár a vezető kijelzőjén, akár a műszerfalon) rögzíti a vezető szemmozgását is. Az intelligens rendszer képes érzékelni, hogy a szemek az első utas képernyőjét nézik-e. Ez figyelembe veszi például, hogy a sofőr hogyan kormányoz, és milyen gyakran és mennyi ideig néz át az utasoldalra. Ha szükséges, a rendszer csökkenti az utas képernyőjének fényerejét. Az utas tehát továbbra is követheti a grafikus tartalmat, miközben az nem látható a volán mögött ülő személy számára. Ez minimálisra csökkenti a figyelemelterelés lehetőségét.