Minden belsőégésű motoros modell enyhe hibrid
Az új E-osztályú kombi: hajtásrendszer
- Plug-in hibrid elérhető az ingatlanpiaci induláskor
- Az ISG-vel szerelt mild hibridek immár 15 kW helyett 17 kW-os boostteljesítményűek
A szisztematikus villamosításnak és az intelligens méretcsökkentésnek köszönhetően az új E-osztály új mércét állít fel a hatékonyságban. A negyedik generációs plug-in hibrid már piaci bevezetéskor elérhető lesz. Mások következnek (a plug-in hibrid modellt lásd a külön fejezetben).
A belső égésű motorok a jelenlegi moduláris Mercedes-Benz motorcsaládból, a FAME (Family of Modular Engines) négy- és hathengeres egységek. Ennek megfelelően a motorpaletta nagy szerepet játszik a nemzetközi gyártóhálózat rugalmasságában, igény szerinti villamosítással.
A turbófeltöltésen túl a dízel- és a benzinmotorok intelligens támogatást is kapnak az integrált indító-generátortól (ISG). Ezért enyhe hibridek. Az új akkumulátornak köszönhetően a villanymotor teljesítménye 15-ről 17 kW-ra, a nyomatéknövelő nyomatéka pedig 205 Nm-re nőtt.
Az ISG 48 V-os fedélzeti elektromos rendszert használ, amely olyan funkciókat biztosít, mint a siklás, a gyorsulás vagy az energiavisszanyerés, és jelentős üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. Ennek eredményeként a motorok is nagyon gyorsan és kényelmesen indulnak, így a start/stop funkció szinte olyan észrevehetetlen a vezető számára, mint az átmenet a leállított motor melletti siklásról az erős gyorsításra motorteljesítmény mellett. Alapjáraton az ISG és a belsőégésű motor intelligens kölcsönhatása kiemelkedően egyenletes járást biztosít.
Benzinmotoros modellek: számos újítással a korábbi erőforrásokhoz képest
A négyhengeres benzinmotor (M 254) kezdetben 150 kW teljesítménnyel kapható E 200 néven (WLTP: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 7,6-6,7 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 173-152 g/km)1. További kimeneti szintek következnek. Az M 254-ben a Mercedes-Benz egyetlen egységben egyesítette a FAME moduláris motorcsalád összes innovációját. Ezek közé tartozik a NANOSLIDE® hengerbevonat, a CONICSHAPE® hengerhónolás (trombitahónolás) és a közvetlenül a motornál elhelyezett kipufogógáz-utókezelő rendszer.
Az elektromosított soros hathengeres csúcsmodell zárja majd a motorkínálatot a legfelső végén.
Dízel: jelenlegi fejlettségi szint
Az E 220 d (WLTP: kombinált üzemanyag-fogyasztás: 5,7-5,0 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 149-131 g/km)2) az OM 654 M-ről hajtott. A villamosítás magában foglalja az elektromos hűtőközeg-kompresszor használatát is a légkondicionáló rendszerhez.
Az E 220 d OM654M-jét egy egyfokozatú turbófeltöltő tölti fel, változó turbina geometriával és súrlódás-optimalizált görgőscsapágyakkal. A turbófeltöltő úgy van beállítva, hogy a motor gyorsan reagáljon, és egyenletesen adja le az erejét. A négyhengeres dízel a kipufogógáz-utókezelés tekintetében is korszerű. Összetevői a következők:
szoros csatolású NOx tároló katalizátor a nitrogén-oxidok redukálására
DPF (dízel részecskeszűrő speciális bevonattal a nitrogén-oxidok mennyiségének csökkentésére)
egy SCR katalizátor (szelektív katalitikus redukció mért befecskendezett AdBlue® mennyiséggel)
és
egy további SCR katalizátor a jármű alvázában, külön adagolt befecskendezett AdBlue® mennyiséggel
A dízelkínálatban egy erősebb, hathengeres motorral szerelt változat is követi.
Sebességváltó: automata széria
A 9G-TRONIC sebességváltót továbbfejlesztették, és minden E-osztályú modellben használják. Az elektromos motor, a teljesítményelektronika és a sebességváltó hűtője mostanra a sebességváltóba vagy a sebességváltóba került. A korábban szükséges vezetékek megszűnnek, ami a beépítési hely és súly tekintetében előnyöket kínál. Emellett a sebességváltó hatékonysága is megnövekedett. Többek között az elektromos segédolajszivattyúval való optimalizált együttműködés az elődhöz képest 30 százalékkal csökkenti a mechanikus szivattyú szállítási sebességét – ez jó a hatékonyság szempontjából. Ezenkívül a teljesen integrált átvitelvezérlés új generációját használja többmagos processzorral, valamint új tervezési és csatlakozási technológiával. A megnövekedett számítási teljesítmény mellett drasztikusan csökkent az elektromos interfészek száma, az átvitelvezérlők súlya pedig 30 százalékkal csökkent az elődhöz képest.