Újracsiszolják a Mitsubishi gyémántjait 2.0
Miért csak mostanában hallunk új dolgokat a Mitsubishiről, és hogy alakul nagy visszatérésük az európai és a magyar piacra? Erről beszélgettünk Kása Imrével, a japán márka hazai importőrének új ügyvezető igazgatójával.
Mi vár egy új igazgatóra a magyar Mitsubishi élén?
Autós emberként azt mondanám: hosszú padlógáz, utána pedig magasabb sebességfokozat.
Egyébként nem számítok újnak a cégnél, már majdnem húsz éve dolgozom az Emil Frey csoportnál, ahol az elmúlt nyolc évben a Subaru Magyarország márkamenedzsere voltam.
Most ügyvezető lettem, és a Subaru mellett a Mitsubishiért is én felelek.
Az elmúlt években elég nagy volt a csend a márka körül. Egyáltalán: van még Mitsubishi?
Nagyon is, sőt egyre inkább! De érthető a kérdés, mert sok dolog történt, ami összezavarhatta a képet. Az egész a folyamatosan szigorodó EU-s szabályzásokkal kezdődött, amelyek miatt több népszerű modell gyártása, illetve európai forgalmazása leállt. Aztán jött a 2020-as koronavírus-krízis, így végül a Mitsubishi Motors Corporation 2020. július 28-án bejelentette, hogy világszerte átalakítja a működését.
Ez mit jelentett Európára nézve?
Az MMC közölte, hogy befagyasztja az új modellek európai bemutatását. Ez később sok félreértést okozott.
Tényleg kivonultak az európai piacról?
Ezt sokan a márka teljes kivonulásaként értelmezték, pedig nem erről volt szó. Olyannyira nem, hogy már 2020 végén elindultak a pletykák az új Eclipse Cross PHEV európai megjelenéséről, ami 2021 áprilisában meg is érkezett.
De ez az egy fecske nem igazán csinált nyarat.
Egy fecske tényleg nem, de sok már igen – és itt jött a képbe a 2016-ben megalakult Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance együttműködés. Ez új irányt és lehetőségeket teremtett a nehezedő európai környezetben.
Pontosan hogyan?
2023 tavaszán Renault-Mitsubishi kooperációként megjelent Európában a második új Mitsubishi, az új generációs ASX, most ősszel pedig már érkezik is a harmadik modell, az új Colt, amit a népszerű kis Mitsubishi, a Space Star és az új ASX közé pozícionálunk.
Újra lesz Colt? Ennek biztosan sokan örülnek majd.
Igen, a Colt igazi legenda volt Európában, ezért az új modelltől is nagyon sokat várunk. Főleg azért, mert nemcsak a közismert névre építünk – ez ma már kevés lenne a magyar piacon –, hanem arra is, hogy a Colt mindenből a legmodernebb megoldásokat kínálja, legyen szó akár a digitalizációról, a biztonságról, a dizájnról vagy a hajtásmódokról.
Tehát a Coltot is elérte az elektrifikáció?
Igen, lesz hibrid hajtású változat is. De ez a trend nemcsak a Coltot érinti, hanem a többi autónkat is, mert az elkövetkező években egy sor új modell készül majd a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance égisze alatt, és a fókusz egyre inkább a hibrid, illetve főleg a 100%-ban elektromos modellek irányába tolódik el.
Tudható már, mi jön a Colt után?
2024 második félévében várható a Japánban készülő új Outlander PHEV érkezése, ami a korábbi, Európában hatalmas értékesítési sikereket elérő plug-in hibrid SUV modell méltó utódja lesz. Úgyhogy a beszélgetés elejére visszautalva: eddig talán csend volt a Mitsubishi körül, de mostantól egyre több új hír várható. Szóval igen, visszatértünk.