A vadonatúj GL1800 Gold Wing váza, futóműve
- Öntött, alumínium, perimeter váz
- Dupla lengőkaros első futómű és Pro-Arm hátsó lengőkar
- Blokkolásgátlóval kiegészített kettős kombinált fékrendszer (D-CBS)
Fotókon a Honda 2024-es GL1800 Gold Wing
A Gold Wing présöntésű, alumínium hídvázra épül. A nyúlványok falvastagságát minden területen optimalizálták, így már sétatempónál is kifinomult és stabil a modell, s városban éppoly könnyen kezelhető, mint országúton vagy autópályán.
Azon túlmenően, hogy teljes összenyomódásnál előre mozdítja a kereket, a dupla lengőkaros első felfüggesztés legfőbb előnye, hogy finomabb csillapítást nyújt az úthibákon és kanyarodás közben, mint a hagyományos villa, ugyanis nem súrlódnak a teleszkópok belső és külső csövei. Szintén a súrlódáscsökkentés érdekében döntöttek úgy a Honda mérnökei, hogy minden kormányzáshoz és felfüggesztéshez kapcsolódó tengelyt csapágyaznak.
A kormányzást – a két villatartó konzol révén – teljesen elszeparálták a csillapításról gondoskodó központi rugóstagtól, ezáltal mozgékonyabb lett a Gold Wing, csökkent a tehetetlenségi nyomaték és kisebb erő szükséges a kerék elfordításához. A természetes kormányérzet titka a gondosan elhelyezett kormányban, a kisebb tömeget mozgató kormánytengelyben és a szabadalmaztatott kormányösszekötő-rudakban rejlik.
A villaszög 30,5 °, az utánfutás 109 mm, a tengelytáv 1695 mm, a menetkész tömeg pedig 367 kg.
A blokkolásgátlóval kiegészített kettős kombinált fékrendszer (D-CBS) minden helyzetben optimálisan osztja el az első és hátsó kerékre jutó fékerőt. Lényeges részlet, hogy az egykörös ABS-modul a fékrendszer vezérlőegységét is magában foglalja, így nagyban hozzájárul a tömegcsökkentéshez. Az elektronika folyamatos kapcsolatban van a központi ECU-val, így a fékerő-elosztás mindig megfelel az éppen aktív menetüzemmódnak. A 320 mm-es első tárcsákat hatdugattyús nyergek fogják közre, míg hátul 316 mm-es tárcsa és háromdugattyús féknyereg lassítja a kereket.
A Gold Wing kifinomultságát a Pro-Arm lengőkar is jelentősen fokozta, mely a motor bal oldalán kapcsolódik a vázhoz, sokkal egyszerűbbé téve a jármű karbantartását. Ennél sokkal fontosabb, hogy így nagyobb szabadságot kaphattak a tervezők, tehát stabilabbá és könnyebben kezelhetőbbé tehették a motort. A Pro-Link himbarendszer progresszív karakterisztikát és elsőrangú menetkomfortot biztosít. Csapbekötési pontokat merevítő lapjait optimalizálták és gömb alakú kötéseket alakítottak ki, hogy maximális legyen a merevség. A rugó-előfeszítés elektronikusan szabályozható.