A Kia EV Day-en debütált az EV5 és két új tanulmánymodell

A cél az elektromos autózás népszerűsítése

A Kia EV Day-en debütált az EV5 és két új tanulmánymodell. A cél az elektromos autózás népszerűsítése

  • A Kia a hagyományteremtő, és mostantól évente megrendezendő EV Day-en mutatta be globális villanyautó-stratégiáját
  • A cél az “elektromos forradalom” felgyorsítása, a márka kibővített kínálata és a töltő infrastruktúra fejlesztése révén
  • A Kia három új, kis- és középkategóriás modellt mutatott be az eseményen
  • Kia EV5: a már sorozatgyártású kompakt elektromos SUV kifejezetten a millenniumi generáció családjainak igényei alapján született
  • Kia Concept EV3: Kia kompakt elektromos SUV-tanulmánya, praktikus és vezetni is élvezet
  • Kia Concept EV4: elektromos szedán az “egyesült ellentétek” formafilozófia jegyében
  • A Kia a felhasználói élmény fokozására törekszik: integrált app, “offline hub”-ok és mesterséges intelligencia

A Kia Corporation ma (SIC – Ma lesz a holnap tegnapja!) bemutatta három új, kis- és középkategóriás modelljét, a márka EV Day nevű rendezvényén, Koreában. A Kia célja az “elektromos járművek forradalmának” vezetése, és ezzel a márka vezető szerepének biztosítása világszerte.


A rendezvényen a Kia bemutatta “villanyautót mindenkinek” elnevezésű programját, és bejelentette elektromos kínálatának gyors és jelentős kibővítését is. A Kia az EV6 és az EV9 bevezetésével már megalapozta helyét az elektromos járművek globális piacán, most pedig megmutatta, miként bővíti tisztán elektromos hajtású modelljeinek kínálatát három friss, kis- és középkategóriás modellel. A cél az elektromos modellválaszték jelentős fejlesztése.


A rendezvényen mutatkozott be a kifejezetten a millenniumi generációs családok igényei alapján született EV5 kompakt SUV, valamint két új tanulmánymodell. A Kia Concept EV3 az EV9 előnyeit kínálja kompakt SUV formában, a Kia Concept EV4 pedig a márka eljövendő elektromos szedánjainak hírnöke, feltűnő formákkal. A Kia globális villanyautó-stratégiáját is bemutatta, amelynek célja a vásárlók elégedettségének növelése, a megbízhatóság további fokozása, valamint a töltő infrastruktúra fejlesztése is.


“A Kia következetesen arra törekszik, hogy megoldásokat kínáljon azokra a problémákra és kihívásokra, amelyek ma még több vásárlót visszatartanak az elektromos autóktól. Lényegében minden igényre kínálunk elektromos járművet, különböző árkategóriákban, és komolyan teszünk a töltő infrastruktúra fejlesztéséért is.” Mondta Ho Sung Song, a Kia elnöke.
“Fenntartható mobilitásszolgáltatóként a márka elektromos járművekre való átállása elkerülhetetlen. Fejlett elektromos technológiáinkkal, látványos formaterveinkkel, hasznos és életközeli szolgáltatásainkkal és ezek következetes alkalmazásával a célunk, hogy a Kia értékeit a lehető legtöbb emberhez eljuttassuk. Felgyorsítjuk az elektrifikációt!”


A márka a vásárlói és a felhasználói élmény fokozása érdekében tett lépéseiről, fejlesztéseiről is beszámolt. Ennek része egy több funkciót egyetlen felhasználóbarát okostelefonos applikációba integráló új megoldás is. Új szolgáltatások érkeznek, az autók utasterében pedig megjelenik a mesterséges intelligencia, mint szolgáltatás.


“A Kia célja, hogy fenntartható mobilitást kínáljon és teljesítse vásárlói elvárásait, azáltal, hogy ismert felhasználói problémákra kínál egyszerű megoldásokat. Olyan élményt kínálunk, akár digitális akár offline formában, amely nem csak egyszerű, de egyedi és különleges is. Ez az élmény már a vásárlás előtt elkezdődik.” Mondta Charles Ryu, a Kia felhasználói élményért felelős részlegének elsőszámú vezetője.


“Vásárlóink még teljesebb és még tökéletesebb kiszolgálása érdekében új digitális platformokat és technológiákat vezetünk be, így folyamatosan újabb és újabb lehetőségeket találunk a további fejlődésre. Hiszen a Kia DNS-ében benne van a még fejlettebb fenntartható mobilitásra való törekvés, amit annak érdekében használunk, hogy jobbá tegyük az emberek életét.”


A márka célja, hogy 2026-ra elérje az évi egymillió darabos globális elektromos járműértékesítést, 2030-ra pedig az évi 1.6 milliót. E célok eléréséhez is kulcsfontosságú mindaz, amit a Kia az EV Day keretében bemutatott.


A Kia elektromos stratégiája: szélesedő villanyautó- kínálat és fejlődő töltési infrastruktúra, annak érdekében, hogy az elektromos hajtás a lehető legtöbbfelhasználó számára legyen elérhető


A Kia bejelentette, hogy célja egy széles elektromos járműpaletta felépítése 30,000 és 80,000 dollár közötti ártartományban. E paletta egy része már menetkész, ilyen az EV6 és az EV9 is, azonban a kínálat hamarosan új kisméretű és kompakt modellekkel bővül. A márka további, kisebb méretű villanyautók bevezetését is tervezi, olyanokét, mint az EV5, az EV4 és az EV3.
Ezek tervezett árai 35,000 dollárról indulnak, de nem lépik majd át az 50,000 dollárt annak érdekében, hogy az elektromos hajtásmód a mainál jelentősen gyorsabb ütemben terjedjen világszerte.


A feltörekvő piacokon, ahol az elektromos hajtású járművek terjedése lassúbb, a bevezetés jelentős részben az EV6 és az EV9 modellekre koncentrál majd, az olyan stratégiai jelentőségű típusok, mint az EV5, az EV4, és az EV3 csak később érkeznek. Ezzel a megközelítéssel diverzifikálható a kínálat és a márka igazodni képes az eltérő vásárlói igényekhez is.


A Kia a fenntartható villanyautó-gyártás és a stabil akkumulátor ellátási lánc kiépítésén is dolgozik, hiszen célja, hogy 2025-re világszere már nyolc üzemében gyártson elektromos hajtású modelleket. Ezen üzemek nem csak gyártanak majd, itt folyik a fejlesztés is; a kiépülő rendszer központja Korea lesz. Európában a kisméretű és a középkategóriás elektromos modellekre összpontosít a Kia, ugyanakkor Kínában a középméret feletti és a nagy villanyautóké lesz a főszerep. A fejlődő piacokra szánt típusok Indiában készülnek majd. A
Kia az Egyesült Államokban, a kormányzat inflációcsökkentési törvényéhez igazodva többféle elektromos modell bevezetését tervezi, ugyanakkor akkumulátoripari együttműködéseket is kiépít, üzemeinek stabil és megbízható globális akkumulátor-ellátása érdekében.


A Kia elektromos modellpalettája: gyorsan bővülő sokoldalú kínálat, különböző vásárlói igényekre


Minden egyes elektromos modell kulcsszerepet játszik az elektromos átállás felgyorsításában azzal is, hogy szélesíti a választékot, így egyre szélesebb vásárlókör számára teszi nem csak vonzóvá, de elérhetővé is az elektromos autózást.


Bár a márka valamennyi elektromos modellje speciális vásárlói szempontok figyelembe vételével készül, számos központi elemük közös. Ilyen például a Kia világszínvonalú elektromos platformtechnológiája, az innovatív “egyesült ellentétek” formavilág, és a márka fenntartható anyag- és festékhasználati rendszere, a CMF. Utóbbi speciális autóipari megközelítést is jelent: valamennyi új modell kötelező eleme tíz, fenntarthatóságot támogató részletmegoldás. Ezek közé tartozik a bioműanyagok használata, a bio-fényezés és az újrahasznosított PET palackokból, vagy halászhálókból készített utastéri kárpitozás.

EV Day-ek a jövőben


A Kia a jövőben ezeken a rendezvényeken tervezi bemutatni új elektromos modelljeit, tanulmányautóit, és friss technológiáit – évente egyszer. A cél a márka aktuális helyzetének bemutatása, és jövőképének előrevetítése