A Citroën ë-C3 páratlan kényelme
Mint arról korábban már beszámoltunk, a Citroen bemutatta a vadonatúj ë-C3-at.
- A Citroën ë-C3 a Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés és az új Citroën Advanced Comfort® ülések első ízben történő párosításával igazi „repülő szőnyeg” hatást biztosít.
- Az új ë-C3-at magasabb vezetési pozíció jellemzi (a szegmens átlagos városi autóihoz képest +100 mm), a vezetőhely a nagyobb helykínálat érdekében szögletesebb kialakítású, de a lábtér változatlan. A modell magasabb karosszériával és nagyobb hasmagassággal rendelkezik, és külső védőelemekkel van ellátva, hogy ezzel is eleget tegyen az ügyfelek elvárásainak, akik így kényelmesebben és nagyobb biztonságban utazhatnak.
CITROËN ADVANCED COMFORT® FELFÜGGESZTÉS AZ Ë-C3-ON IS
A városi autók szegmensében egyedülálló módon a Citroën az új ë-C3 valamennyi változatán az alapfelszereltség részeként kínálja a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott innovatív és exkluzív felfüggesztést.
A vezető és az utasok számára láthatatlan Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés a progresszív hidraulikus ütközőelemeknek köszönhetően egyedülálló kényelemérzetet biztosít. A mérnökök nagyobb szabadságot kaptak a felfüggesztési beállításokat illetően, így egyenetlen talajon való közlekedéskor az autó olyan benyomást kelt, mintha valósággal siklana. A korábban alkalmazott mechanikus ütközőkkel szemben a lengéscsillapító és a rugó mellett a jármű minden sarkánál két ütköző található (a ki- és a berugózási fázisnak megfelelően).
A közkedvelt rendszer két lépésben működik
Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együttesen, a hidraulikus ütközők nélkül szabályozza a függőleges mozgásokat. Nagyobb ütések esetén a rugó és a lengéscsillapító a hidraulikus ütközőkkel együttműködve fokozatosan lassítják a mozgást, hogy el lehessen kerülni a végállásoknál fellépő rázkódást. A mechanikus ütközővel ellentétben, amelyik elnyeli az energiát, majd annak egy részét lökés formájában leadja, a hidraulikus ütköző elnyeli és elvezeti ezt az energiát.
„A kényelem a Citroën egyik alapértéke. Nagyon fontos az ügyfeleink számára, ezért számunkra is rendkívül fontos. Ezért tettünk meg mindent annak érdekében, hogy az új ë-C3 a legkényelmesebb autó legyen a szegmensében. Ezt olyan innovatív felszerelésekkel sikerült elérni, mint az új típusú Advanced Comfort® ülések és – a C3 kínálatában először – a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés” – mondtaLaurence Hansen, a Citroën termék- és stratégiai igazgatója.
OTTHONOS BELTÉR
Az egyszerű, mégis kifinomult felületek köré szerveződő tágas beltér az otthoni nappalihoz hasonló hangulatot áraszt. Az új ëC3-ban alkalmazott Citroën Advanced Comfort® ülések a modellhez igazodnak, és plusz habszivacsokat tartalmaznak, hogy az első pillanattól puha, kellemes érzést és a megtett távolságtól függetlenül jó alátámasztást biztosítsanak.
A vadonatúj design az 1,57 m-es magasságnak köszönhetően az első üléseken ülőknek 100 mm-rel több helyet és nagyobb biztonságérzetet nyújtó, magasabb vezetési pozíciót kínál. Ez egyben mindenki számára jobb kilátást biztosít, ami tovább növeli a jó közérzetet. Noha elődjénél csak 19 mm-rel hosszabb és 6 mm-rel szélesebb, az új ë-C3 érezhetően tágasabb utastérrel rendelkezik. A hátsó utasok könyöktere a piacon megszokottnál 19 mm-rel, az első utasoké 21 mm-rel nagyobb, a hátsó ülésekhez tartozó térdtér pedig legalább 20 mm-rel nagyobb az átlagosnál.
Az új ë-C3-ban nem okoz gondot sem az apróbb tárgyak, sem a nagyobb csomagok elhelyezése. A korábbinál nagyobb utastérben az ajtótáblákban, a középkonzolban és a középső könyöktámasz alatt ötletes és hasznos tárolóhelyek kerültek kialakításra, és a középkonzol egy vezeték nélküli töltőfelületet is magában foglalhat (ez a „Max” változaton szériafelszereltség). A praktikusan variálható 60:40 arányban osztott hátsó üléspadnak (a „Max” változaton szériafelszerelés) és a hátsó kerékjáratok közti távolságnak (1015 mm) köszönhetően nagyobb tárgyak szállítására is lehetőség van, a hátsó ülések mögötti 310 literes nagy csomagtér pedig a legtöbb esetben elegendő helyet biztosít.
A tetőrudak nélkül 1,57 m magas új ë-C3 magasabb, mint az elődje. A megnövelt hasmagasságnak köszönhetően könnyebb a be- és a kiszállás, és a városi és külvárosi közlekedés során gyakran előforduló fekvőrendőrökön és kátyúkban a vezetés is magabiztosabb. Az új ë-C3 hasmagassága 163 mm, míg az előző változaté 135 mm volt.