Kikövezi az utat a fenntartható divattervezés felé
Petra Fagerstrom megnyerte a Mercedes-Benz Fenntarthatósági Díjat a Hyères Divat-, Fotó- és Kiegészítők Nemzetközi Fesztiválján
- A fenntartható divattervezés inspirálására létrehozott Mercedes-Benz a harmadik Fenntarthatósági Díjat Petra Fagerstromnak ítéli oda a 38. Festival d’Hyères-n
- A márka erőforrás-hatékony tervezési megközelítésére reflektálva az idei divatdöntősök arra ösztönözték a Mercedes-Benz személygépkocsik anyagainak újrahasznosítását saját megjelenésükön belül a díjért folytatott versenyben.
- A Mercedes-Benz Fenntarthatósági Mentorprogram e kiadásához ismét csatlakozott az Estethica divat fenntarthatósági partner, valamint a Nanushka is.
- Ezenkívül a Mercedes-Benz szponzorálta a Festival d’Hyères-i rövidlistás bemutatótermet, és kizárólagos mobilitási partnerként támogatta.
- A döntősök megjelenését bemutató kampányban Michael Sailstorfer „C111” alkotása látható a Mercedes-Benz Művészeti Gyűjteményből.
A Mercedes-Benz a Mercedes-Benz Fenntarthatósági Díj Petra Fagerstromnak ítélt odaítélésével megerősíti álláspontját a felelős divattervezés terén. Petra Fagerstrom, akit a Festival d’Hyères divatzsűrije választott ki, és a Mercedes-Benz Fenntarthatósági Mentoráció fenntartható tanulási programjának beépítése alapján ítélte meg, Petra Fagerstrom pénzbeli támogatást kap az autóipari márkától.
„A Mercedes-Benznél közel 30 éve foglalkozunk a divattal globális szinten. Szívből gratulálunk Petra Fagerstromnak. Bízunk benne, hogy továbbra is alkalmazni tudja a mentorálásunk során megszerzett készségeit, és sok sikert kívánunk neki a jövőbeni karrierjük során.”
Julia Hofmann, a Mercedes-Benz AG márkás szórakoztatás és márkapartnerségek vezetője
„A munkája minősége teljesen csodálatos. Úgy éreztük, hogy Petra szükségét és érzékét akarta adni a körkörösségének és az anyagválasztásnak, amelyet ehhez a megjelenéshez használt.”
A Festival d’Hyères Fashion zsűrije Charles de Vilmorin vezetésével
- Exkluzív Mercedes podcastok >>>
- Így járja körbe a látássérült házaspár az Mercedeseket >>>
- Szia uram! Mercedes teszt, érdekel? >>>
A fenntarthatósági mentorálás
A Mercedes-Benz elkötelezte magát amellett, hogy a divattervezők következő generációját felvértezi a fenntarthatóság terén való előrelépéshez szükséges tudással és eszközökkel, ezért a Mercedes-Benz Fenntarthatósági mentorálást szervezett, amelyet régi partnerek, Orsola de Castro és Tamsin Blanchard, az Estethicából vezettek. A divat fenntarthatósági szakértői a fesztivál előtt két csoportos és egyéni digitális foglalkozáson kínáltak oktatási forrásokat és megoldásokat.
A Mercedes-Benz meghatározott útja a fenntarthatóbb gyakorlatok felé inspirálva az idei döntősöket arra ösztönözte, hogy a Mercedes-Benz anyagokat újrahasznosítsák egyéni kollekcióikba. Az alkatrészeket a Mercedes-Benz járművekből vették át, beleértve a légzsákokat, üléshuzatokat és öveket, napellenzőket, átalakítható tetőszövetet és padlószőnyegeket.
A 38. Festival d’Hyères-en az újonnan bemutatott vendégmentor, Sandra Sándor, a Nanushka alapítója és kreatív igazgatója gyakorlati betekintést adott a döntősöknek a fenntartható vállalkozás működtetésébe, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy a Mercedes-Benz Mentorship hosszú életet biztosítson a fesztiválon túl is.
„Annyira inspirálónak bizonyult a Hyères divatdöntőseivel együtt dolgozni a fenntarthatósági útjukon. Látva, ahogyan esztétikailag és gyakorlatilag is fenntartható megoldásokat dolgoznak ki, ezek a fiatal tehetségek azt mutatják, hogy továbbra is kreatívan kíváncsinak kell lennünk. Nagyra értékeljük azt a támogatást (és a 2023-as kohorsz számára a gyönyörű anyagokat is!), amelyet a Mercedes-Benz továbbra is nyújt megalakulásukhoz.”
Orsola de Castro és Tamsin Blanchard, Estethica és Sandra Sándor, Nanushka
Mercedes-Benz a 38. Festival d’Hyères-en
A verseny tíz döntőse kollekcióinak bajnokaként a Mercedes-Benz ismét szponzorálta a Noailles-i villa The Shortlisted Showroomját. Ennek a kiadásnak a terét a tavalyi National Design Parade Toulon Prix Mobilier nyertese, Paul Bonlarron tervezte. További helyszíni márkaaktiválások közé tartozott az elektromos és konnektoros hibrid transzfer a fesztivál vendégei számára, valamint a Mercedes-Benz EQ modellek a tesztvezetési élmények érdekében.
A kampány Michael Sailstorfer C111-es alkotásait mutatja be
A kampányt Kristin-Lee Moolman fényképezte, Zach Apo Tsang forgatta, Louise Ford stílusában pedig a döntősök kinézetére helyezte a hangsúlyt a versenyben, megörökítette a feltörekvő tehetségek szószólóját, Julia Hobbs-t, valamint a feltörekvő sztárszínészt és modellt, Yannick Konan-t, valamint a C111-es műalkotást. a Mercedes-Benz Művészeti Gyűjtemény. A legendás Mercedes-Benz C111 újraértelmezése, amelyet Michael Sailstorfer berlini szobrász, a Mercedes-Benz 190 E alapján alkotott meg, az alkotás megfelel a döntősök saját megközelítésének az anyagok újrahasznosítására és a fesztivál kreatív szellemiségére. Tudjon meg többet a „C111”-ről itt.
A Festival d’Hyères-ről
A Hyères-i Divat-, Fotó- és Kiegészítők Nemzetközi Fesztiválját Jean-Pierre Blanc alapította és irányítja, elnöke pedig Pascale Mussard. A fesztivál 1986 óta népszerűsíti és támogatja a fiatal nemzetközi divattervezést, 1997-től indul a feltörekvő fotósok számára is pályázat, 2016-tól pedig fiatal divatkiegészítő-tervezőket is díjaznak. A Fesztivál a legrégebbi, fiatal szakembereket megcélzó divatverseny. Számos díjat ítélnek oda a versenyző tervezőknek a fesztivál partnerei által nyújtott támogatásoknak köszönhetően, akik a fesztivállal együtt vállalják a hosszú távú támogatást. Gyakorlati segítséget adunk már a kiválasztási szakasztól kezdve, valamint két éven keresztül különböző területeken: finanszírozás, gyártás, kivitelezés, anyagok, kiadás, jogi, média, kiállítások, műhelyek és rezidenciák.
Estethicáról
Az ESTETHICA a változás ügynökségét hozza létre a divatiparban, amelynek középpontjában az innováció és az inkluzivitás, a jövőkép és a kedvesség áll. Az ESTETHICA-t Orsola de Castro és Filippo Ricci alapította 2006-ban a londoni divathéten, és 2022-ben újraindultak, további csapattagokkal, Roxanne Houshmand-Howell stratégiai igazgatóval és Tamsin Blanchard szerkesztői igazgatóval, valamint egy felfrissített vízióval és lehetőséggel, hogy megkérdőjelezzék és átalakítsák a meglévő divatot. ipar.
Nanushkáról
A 2006-ban Sandra Sándor által alapított Nanushka egy budapesti székhelyű divatház, amely a kézművesség, a részletek és a felelősségteljes gyártás elkötelezettje. A funkcionalista márka szellemisége és az innovatív kézművesség alapvető tervezési alapelvei, az új örökség és a bohém szellem, a Nanushka ruhadarabok a hagyományos technikák és a kortárs sziluettek intuitív párosítását jelentik.