Dingolfing már fél évszázada gyártja a BMW autóit
- A bajor márka legnagyobb európai létesítménye újabb mérföldkőhöz érkezett
- A gyár sikerének kulcsa a folyamatos alkalmazkodóképesség
- 2024-ben már a Dingolfingban készülő új BMW modellek 40 százaléka tisztán elektromos meghajtással gurul le a gyártósorokról
- Christoph Schröder: „Az úttörők sosem állnak meg.“
A BMW Group dingolfingi gyára már 50 éve gyártja a bajor prémiummárka modelljeit. 1973. szeptember 27. óta a müncheni központú vállalatcsoport legnagyobb európai létesítménye több mint tizenkétmillió alkalommal gurította ki az utakra a vezetés színtiszta élményét. „E jubileum természetesen arra is lehetőséget biztosít, hogy visszatekintsünk gyárunk elképesztő sikertörténetére. Ugyanakkor kiváló alkalom arra is, hogy optimistán tekintsünk a jövőbe” – fogalmazott Christoph Schröder, a dingolfingi üzem igazgatója az üzleti élet és a politikai szektor résztvevőivel megrendezett ünnepségen. „Hiszen ez a gyár a jövőben is hatalmas jelentőséggel bír majd, a BMW Group, a régió és emberek ezrei számára egyaránt” – tette hozzá.
- Exkluzív BMW podcastok >>>
- Így járja körbe a látássérült házaspár az BMW-ket >>>
- Szia uram! BMW teszt, érdekel? >>>
Ötven év alatt tizenkétmillió BMW modell
Az ünnepségen Christoph Schröder és Stefan Schmid, a dingolfingi gyár üzemi tanácsának elnöke lenyűgöző számokat osztott meg a résztvevőkkel. Az elmúlt ötven év során legyártott tizenkétmillió darab BMW modell tisztán matematikai szempontból azt jelenti, hogy Dingolfingban minden percben egy új autó látott napvilágot, az első Iberian Red árnyalatú BMW 520 modelltől egészen napjainkig.
A legyártott modellek mintegy kétharmadát Dingolfing elsőszámú modellsorozata, az 5-ös BMW adta. A július eleje óta gyártásban lévő nyolcadik generáció első képviselői a napokban érkeznek meg a márkakereskedésekbe. Az évtizedek során fokozatosan bővült a Dingolfingban készülő modellek sora, azzal pedig, hogy ma már a BMW 4-es sorozat, a BMW 5-ös sorozat, a BMW 6-os sorozat, a BMW 7-es sorozat, a BMW 8-as sorozat, valamint a BMW iX és a BMW M GmbH modelljei is itt készülnek, Dingolfing új autóipari mércét állított fel.
A dingolfingi üzemben ugyanakkor nem csupán sorozatgyártásban kínált modellek készülnek a legmagasabb fokú hatékonyság és precizitás mentén, hanem kisszériában legyártott különlegességek is. E kivételes szaktudást az egyesült államokbeli művész, Jeff Koons által 2022-ben megtervezett BMW 8-as sorozat 99 darab legyártott példánya, a rendkívül exkluzív BMW 3.0 CSL nemrégiben leszállított 50 darabos kisszériája, valamint a világ első tisztán elektromos meghajtású védelmi limuzinja, a BMW i7 Protection is igazolja. Az üzem karosszériagyártó csarnoka a Rolls-Royce Motor Cars által megkövetelt, legmagasabb minőségi és karosszériaépítő szabványoknak is megfelel.
A dingolfingi üzem a régió munkaerő-piaci motorja
A BMW Group dingolfingi gyára a kelet-bajorországi régió gazdasági felemelkedéséhez is nagymértékben hozzájárul. „Csak az elmúlt tíz évben tizenkétezer munkatársat vettünk fel, beleértve a gyakornokokat is” – mondta Stefan Schmid. Az üzemi tanács elnöke továbbá azt is bejelentette, hogy a dingolfingi üzemben foglalkoztatott szakmai gyakornokok száma jövőre 350-re nő. „Továbbra is a BMW Group legnagyobb gyakornoki helyszíne maradunk” – tette hozzá.
Az elmúlt 50 év sikertörténetének egyik alappillére a dingolfingi munkaerő folyamatos alkalmazkodóképessége. „Az úttörők sosem állnak meg” – fogalmazott Christoph Schröder, majd hozzátette: „Fiatalos gondolkodásunk megmaradt, miközben folyamatainkkal technológiai iránymutatók vagyunk, termékeink pedig a jövőbe vezetnek.” A létesítmény az elektromos mobilitásra is „stratégiailag átgondolt, előremutató és proaktív” módon áll át. Rendkívül rugalmas gyártórendszerével, amelynek köszönhetően mindegyik hajtáslánc-technológiát képes egyazon gyártósoron és az adott piaci igényeknek megfelelően, hatékonyan előállítani, a gyár ideális pozícióból támogatja az elektromos mobilitás térnyerését. „Minden okunk megvan arra, hogy optimistán tekintsünk a jövőbe” – mondta Christoph Schröder.
Két év alatt három tisztán elektromos meghajtású modell is érkezett
Az elmúlt két év során három tisztán elektromos meghajtású modell is premierjét ünnepelte Dingolfingban: a BMW iX, a BMW i7 és a BMW i5. A jövőre érkező BMW i5 Touring kapcsán Christoph Schröder elmondta: számításaik szerint 2024-ben már a Dingolfingban készülő új BMW modellek 40 százaléka tisztán elektromos meghajtással gurul le a gyártósorokról. „Meggyőződésem, hogy jövőre, amint az új BMW 5-ös sorozat teljes modellcsaládja elérhetővé válik, átlépjük a 300 000 darabos gyártási mennyiséget” – fogalmazott.
Az ünnepségen Christoph Schröder hozzátette: azáltal, hogy a sorozatgyártás és a gyártási folyamatok egyre összetettebbé válnak, a digitalizációra is egyre fontosabb szerep hárul. „Dingolfing kiváló munkát végez, miközben számos olyan projekttel is iparági iránymutatók vagyunk, mint például a termelésben alkalmazott automatizált járművezetés, a mesterségesintelligencia-alapú kamerarendszerek és az intelligens logisztikai alkalmazások” – fogalmazott az igazgató. Az elmúlt években ugyanakkor az üzem fontos technológiai központtá is vált. „Ezért informatikai funkcióinkat is tudatosan erősítjük – például az Innovációs Központon keresztül, amelyet a BMW Group a Microsofttal, az Intellel és az NTT-vel közösen hozott létre a dingolfingi oktatási központban.”
A BMW Group Dingolfingban – sokkal több, mint egy autógyár
Dingolfingban nem csupán teljes autók, de fontos alkatrészek is készülnek, így például préselt elemek és futómű-technológiai, illetve hajtáslánc-technológiai alkatrészek is. Itt működik a BMW Group hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákra szakosodott kompetenciaközpontja is – mintegy 2 400 munkatárssal –, amely a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek elektromos motorjait és nagyfeszültségű akkumulátorait állítja elő és szállítja le a BMW világszerte működő gyáraiba. Az alkatrészeket gyártó létesítménybe – amely már több mint 500 000 darab hálózatról tölthető modell hajtáslánc-technológiai alkatrészeit képes előállítani – a müncheni központú vállalatcsoport csak 2015 óta több mint egymilliárd eurót invesztált.
A dingolfingi gyár fontos eleme az úgynevezett Dynamics Centre is, amely egy nagy raktározási és átrakodási pont. A BMW Group vevőszolgálati logisztikájának központi elemeként a létesítmény eredeti BMW és MINI alkatrészekkel, illetve tartozékokkal látja el a BMW és a MINI globális márkakereskedői hálózatát.
A közelmúltban a BMW Group évente több százmillió eurót invesztált a létesítménybe – a jövő termékeibe és technológiáiba fektetett következő beruházások már jól láthatók. „A Dingolfingban készülő jövőbeni BMW modellek természetesen a NEUE KLASSE modellgeneráció innovációiból és technológiai arzenáljából is profitálnak majd” – fogalmazott Christoph Schröder. Ennek a nagyfeszültségű akkumulátorok összeszerelő üzeme is meghatározó eleme lesz. „A létesítmény egyfelől emberek ezreinek ad majd munkát, másfelől lehetővé teszi a dingolfingi gyár sikeres átállását az elektromos mobilitásra” – tette hozzá.