60 éves az Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1963)

Az 1963. szeptember 9-én bemutatott Alfa Romeo Giulia Sport GT idén ünnepli hatvanadik születésnapját.

Ez volt az első modell, amelyet a milánói Portello kerületben működő, eredeti gyár helyébe lépő, vadonatúj aresei üzemben gyártottak (és lepleztek le.) Még ugyanebben az évben létrejött az Autodelta, amely az Alfa Romeo új versenyrészlegeként hivatalosan is visszavezette a márkát a motorsport világába.


A Giuliettát leváltotta a Giulia Sprint GT, amely Bertone tervezésű kupéként mutatkozott be (az autót valójában a torinói karosszériaműhely egyik fiatal alkalmazottja, bizonyos Giugiaro rajzolta meg.) Az újonc elsőként a Giulia 1,6 literes (1570 cm3), kettős felső vezérműtengelyes, könnyűfém építésű motorját kapta meg. Később készült egy 1,3 literes (1290 cm3, „GT 1300 Junior”), egy 1750-es (1779 cm3, „1750 GT Veloce”) végül egy 2,0 literes (1962 cm3, „2000 GT Veloce”) változat is.


A letisztult vonalvezetésű négyüléses kerek fényszóróit agresszív „szemöldök” keretezte. Jellegzetes stíluselem volt a motorházfedél elülső pereme, amely azonban később, a modell formai evolúciója során eltűnt. A Giulia GT beváltotta a sportos autóra vágyó ügyfelek reményeit: mint az Alfa Romeo összes típusa, ez a modell is kiemelkedő menetteljesítményeket kínált, remek vezethetőséggel és úttartással.


A modellt Bolognában egy 1967-es „GT 1300 Junior” képviseli, amelyet az FCA Heritage szakértői alapos vizsgálat után Eredetiségi igazolással láttak el.