A BMW Group Magyarország az Art Market Budapesten
Közép- és Kelet-Európa legnagyobb nemzetközi művészeti vására, a Budapest Bálna épületében szervezett, közel 20 000 látogatót vonzó Art Market Budapest idén is a BMW Group Magyarország támogatását élvezte. A vásár keretében megrendezett négynapos Inside Art nemzetközi művészeti és műtárgypiaci konferencián előadott Prof. Dr. Thomas Girst, a BMW Group kultúráért felelős globális vezetője is.
- Exkluzív BMW podcastok >>>
- Így járja körbe a látássérült házaspár az BMW-ket >>>
- Szia uram! BMW teszt, érdekel? >>>
A BMW Group Magyarország idén már második alkalommal működött együtt az Art Market Budapesttel, ezúttal az Inside Art eseménysorozat fenntarthatósági partnereként. A BMW Group számára a művészetek, illetve a kultúra támogatása és fenntarthatósága különösen fontos értékek. A vállalat több mint 50 éves hagyományt őriz, illetve kulturális partnerséget tart fenn és ápol a világban különböző intézményekkel, szervezetekkel, illetve eseményekkel, jelenleg több mint 100 együttműködés keretében.
Az Inside Art konferencián Prof. Dr. Thomas Girst, a BMW Group kulturális elköteleződéséért felelős globális vezetője tartott előadást arról, hogy a művészet és a kultúra hogyan képes generációkon átívelve értékeket és üzeneteket képviselni. A müncheni Képzőművészeti Akadémia címzetes professzora kiemelte azt is, hogy a BMW Group immár bő fél évszázada törekszik a maradandó értékek közvetítésére azzal, hogy a művészeti szcéna aktív szereplőjeként kezdeményezések százait támogatja.
Mi a művészet fenntarthatósága, ha nem az a rengeteg nagyszerű dolog, amit az emberiség ezen a bolygón el tud érni: a bölcsészetben, a tudományban, és az üzleti szférában? Tette fel a kérdést Thomas Girst. Egy olyan korban, amikor a csúfság megannyi formában terjed a világban, fontos feladatunk megvédeni a szépséget, hiszen az a generációkon keresztül közösen elért emberi teljesítményt képviseli. Charles Baudelaire-re is hivatkoztt, aki egyszer azt írta, hogy az emberi faj évszázadokat átívelő kommunikációra képes a művészeteken és a kultúrán keresztül, mint egy világítótorony, fényjeleket küldve az idő esti sötétjén át. Thomas Girst a „rövidebb út“ korszakában a kerülőutat preferáljai. Az algoritmus korszakában a szerencsés véletleneket ünnepli. A BMW Group több mint ötven éve aktívan részt vesz a művészeti szcénában, így nem meglepő, hogy a vállalatcsoport számára fontos a jelentőségteljes, mély tartalmak képviselete.
Önálló előadását követően Thomas Girst egy kerekasztal-beszélgetésen is részt vett Kaspar Mühlemann Hartl, a bécsi Museum in Progress igazgatója, Juhász Litza, a Vasarely Múzeum Budapest vezető múzeumpedagógusa, Milorad Krstic, festő és multimédiaművész, valamint Lucia Pietroiusti, kurátor, a londoni Serpentin ökológiai vezetője társaságában. Az „Akkor miért is harcolunk? Elérkezett az idő aggódni és felelősen tenni kultúránk fenntarthatóságáért“ című beszélgetést Somhegyi Zoltán, művészettörténész, a Károli Gáspár Református Egyetem docense vezette.
Az Inside Art Nemzetközi Műtárgypiaci Konferencia fenntarthatósági partnereként a BMW Group Magyarország a vadonatúj BMW i5 modellt állította ki. Az elektromos prémium üzleti limuzin hangsúlyosan képviseli a vállalat azon törekvését, hogy az elektrifikációra, az újrahasznosíthatóságra és ezáltal a körkörös gazdaságra még nagyobb figyelem összpontosuljon. Az Art Market Budapest rendezvénysorozat Andrássy úti W Hotelben található helyszínén egy BMW i5 eDrive40 modell a Glowing Bulbs / Kiégő Izzók művészeti csoport által tervezett fénykreációban vált láthatóvá.