A ’24-es modellévi Honda CBR650R
Összegzés
A versenysportok inspirálta, tetőtől talpig megújult CBR650R még látványosabb köntösben folytatja pályafutását. A fejlesztések eredményeként immáron 5”-os, Honda RoadSync segítségével okostelefonnal is társítható TFT-műszeregység található a motoron, amit háttérvilágítással kiegészített, leegyszerűsített, négyirányú kapcsolóval kezelhet a pilóta. Négyhengeres erőforrásának csúcsteljesítménye 95 LE (70 kW), legnagyobb forgatónyomatéka 63 Nm, akárcsak az elődben, így fojtott változata A2-es jogosítvánnyal vezethető. A 2024-es CBR650R az első Honda motorkerékpár – a CB650R csupaszmotor mellett –, amihez elérhető az E-Clutch automatikus tengelykapcsoló, ezáltal a vezető a kuplungkar használata nélkül, pusztán a váltópedált kezelve kapcsolhat fel és vissza. Felfüggesztése és fékrendszere a már bevált, Showa SFF-BP fordított teleszkóppárra, valamint radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyeregpárra épül, könnyűfém kerekekeire pedig 120/70-ZR17 és 180/55-ZR17 méretű abroncsokat szereltek.
Bevezetés
A teljes idomzatba öltöztetett CBR650F 2014-ben, a meztelen CB650F társaságában robbant be a piacra, újfent rámutatva, hogy milyen elképesztő potenciál rejlik a Honda négyhengeres erőforrásaiban. Ez a középkategóriás modell a sporttúra szegmens legsportosabb gépei közé tartozott, sőt 2019-ben az F betűjel R-re változott, és a CBR még közelebb került a valódi sportmotorokhoz, de közben mit sem veszített használati értékéből. Tervezésekor elsődleges szempont volt, hogy a pilóták hatékony, egyben élvezetes motorral fedezhessék fel a végtelen országutakat.
Fejlődése során a CBR650R már-már egyedülálló modellé vált, hiszen éppúgy kényeztet, szórakoztat és borzongat, mint az RR-család bármely tagja, de praktikus, sokoldalú mivoltából és kedvező fenntartási költségeiből fakadóan a mindennapi ingázáshoz és a hétvégi szerpentinezéshez is ideális.
A CBR650R egy csapásra népszerű lett, sőt 2021-ben ez volt Európa legkelendőbb sportmotorja, ami nem is meglepő, hiszen továbbfejlesztett változatban, teljesen új első felfüggesztéssel és a tulajdonosok visszajelzésein alapuló módosításokkal lépett színre.
Jóllehet, a 2024-es változat új formajegyei és – a motor praktikusságát fokozó – újdonságai igen nagy jelentőségűek, ezeknél sokkal fontosabb, hogy a CBR650R és a csupasz CB650R a Honda első E-Clutch tengelykapcsolóval felszerelt modellje. Ezt a különleges, automatikus kuplungot azért fejlesztették a mérnökök, hogy a – kezdő és a tapasztalt – pilótáknak még élvezetesebb és izgalmasabb legyen a motorozás.
Fotókon és videókon ’24-es modellévi Honda CBR650R
Áttekintés
A 2024-es modellévet új, friss formatervvel köszönti a CBR650R. Fényszóróját, idomzatát, vezető- és utasülését, valamint hátsó lámpáját egyaránt átrajzolták a Honda mérnökei, így még sportosabbá és jellegzetesebbé válhatott.
Az új, színes, 5”-os TFT-kijelző tervezésekor elsődleges szempont volt, hogy rendkívül könnyen leolvasható legyen, a műszeregység Honda RoadSync funkciója pedig lehetővé teszi, hogy a vezető okostelefonjával csatlakozzon a motorhoz. Az immáron turn-by-turn navigációra is alkalmas kijelző roppant egyszerűen kezelhető a háttérvilágítással kiegészített, négyirányú kormánykapcsolóval, sőt így a telefon további funkciói is könnyen elérhetőek motorozás közben.
A modell teljesítménye változatlan, 95 LE (70 kW) és 63 Nm, és rendkívül szórakoztatóvá teszi a motorozást, ahogy a hagyományos, soros, négyhengeres lendületesen felpörög, a kimagasló maximális fordulatszám pedig már-már magától értetődik, hiszen a Honda motorjai mindig is híresek voltak erről. Hogy a fiatalok A2-es jogosítvánnyal is vezethessék, 35 kW-os változat is elérhető a CBR650R-ből.
Fontos újítás, hogy E-Clutch, azaz automatikus tengelykapcsoló is rendelhető a motorhoz, ezáltal a vezető kuplungolás nélkül kapcsolhat fel és vissza.
Ezzel szemben a felfüggesztés nem változott, ami érthető is, hiszen a konstrukció a korábbi modellekben már tökéletesnek bizonyult városi cirkálásra és élvezetes szerpentinezésre is. A CBR650R optimalizált merevségű, acél hídvázához 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, megosztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkóppár és Showa hátsó központi rugóstag kapcsolódik, elsőosztályú úttartást biztosítva a motornak. Fékrendszere 310 mm-es átmérőjű, úszóágyazású tárcsákra és négydugattyús, radiálisan rögzített első féknyergekre épül, míg öntött alumíniumkerekein 120/70-ZR17 és 180/55-ZR17 méretű első-hátsó abroncsok feszülnek.
A 2024-es CBR650R az alábbi színekben kapható:
- Grand Prix Red TriColour
- Matt Gunpowder Black Metallic