A ’24-es modellévi Honda CBR650R és az E-Clutch

24YMHONDACBR650R
  • Ez a világelső műszaki megoldás lehetővé teszi, hogy a motoros kuplungkar használata nélkül, pusztán a váltópedált kezelve induljon el, álljon meg és váltson sebességet
  • Az extraként rendelhető kiegészítő mindössze 2 kg-mal növeli a jármű össztömegét
  • A hagyományos kuplungkar a Honda E-Clutch rendszerrel felszerelt modellváltozatokon is megtalálható és használható
  • Nagyobb élvezet és rugalmas, minden helyzethez igazodó hajtáslánc – a Honda E-Clutch új szintre emeli a motorozást

A Honda E-Clutch a hagyományos és a gyorsváltó, valamint a DCT erőátvitel előnyeit ötvözi, hogy jól bevált megoldásaikat összefésülve teljesen új vezetési élményt garantáljon a motorosoknak, függetlenül attól, hogy milyen tudásszintet képviselnek. A tengelykapcsoló és a váltó építésmódja a megszokott sémát követi, maga a vezérlőegység pedig elképesztően kicsi, így a Honda E-Clutch alig 2 kg-mal növeli a motorkerékpár tömegét.

A végtelenül egyszerű és hatékony rendszer hatalmas könnyebbséget jelent, hiszen a felhasználóknak ezentúl nem szükséges a kuplungkart kezelniük, a Honda E-Clutch önműködően végzi a tengelykapcsolásokat a fel- és visszaváltásoknál, a vezetőnek csupán a váltópedált kell használnia, akárcsak a gyorsváltónál. A kuplungkarra természetesen akkor sincs szükség, ha a motoros lehúzódik vagy megáll. A lefulladást is meggátoló E-Clutch a motor indításakor azonnal bekapcsol, és automatikus üzemmódban éppoly kifinomultan működik, mint manuális állásban. Ezáltal városi környezetben, sűrű elindulásnál és megállásnál is garantált a kényelem, valamint a nyugodt, problémamentes járműkezelés.

A Honda E-Clutch rendszerrel felszerelt modellek rugalmasság terén is messze felülmúlják társaikat, hiszen mindig, mindenhol megkönnyítik a vezető dolgát, ilyenformán még több helyzetben lehet ideális közlekedési eszköz a motorkerékpár. Mindazonáltal a hagyományos kuplungkar is megmarad, így a tulajdonosok bármikor visszatérhetnek a klasszikus módszerhez. Ha a vezető nagyobb sebességnél húzza be a hagyományos kuplungkart, 2 másodperc után újra aktiválja magát az E-Clutch, míg kisebb tempónál 5 másodperc után élesedik ismételten a rendszer. Amennyiben a felhasználó úgy dönt, hogy egy ideig nem tart igényt az E-Clutch támogatására, a kormány bal oldalán elhelyezett gombbal teljesen ki is kapcsolhatja. Amikor a rendszer éppen kézi irányítás alatt áll, M betű jelenik meg a műszeregységen.

A Honda E-Clutch vezérlése a „kezelési érzet” beállítására is lehetőséget ad, tehát a motoros eldöntheti, milyen erejű váltópedál-mozdításra kapcsoljon fokozatot az erőátvitel. SOFT, MEDIUM és HARD üzemmódot ajánl fel az elektronika, és a fel-, illetve visszaváltások érzékenysége különállóan szabályozható. A Honda E-Clutch a műszeregységen elhelyezett visszajelző lámpával figyelmezteti a vezetőt, ha túl magas váltófokozatban halad.

Az irányításáért felelős egység többek között a jármű sebessége, a gázállás, a fordulatszám, a pedálra nehezedő nyomás, a léptetőmotor osztófogaskerekének szögállása, a kiegyensúlyozó tengely és az aktuális váltófokozat alapján határozza meg, hogy mikor és miként történjen a fel- és visszakapcsolás. Magát a váltást egy aktuátor indítja meg, ezt a jobb oldali motorburkolat alatt rejtették el a vállalat mérnökei. A tengelykapcsoló zárása és oldása során a gyújtástérképet és a befecskendezést is szabályozza a rendszer, így kifinomult, rántás nélküli fokozatkapcsolások kísérik a motorozást.

Fotókon és videókon ’24-es modellévi Honda CBR650R

Junya Ono, a Honda E-Clutch fejlesztéséért felelős csapat vezetője elmondta: „Azért dolgoztuk ki Honda E-Clutch rendszerünket, hogy még élvezetesebb és izgalmasabb legyen a motorozás, s új élménnyel ajándékozhassuk meg vásárlóinkat. Emellett komfortosabbá és nyugodtabbá teszi a városi etapokat és a mindennapos ingázást. Reméljük, hogy sokan kipróbálják majd, és megtapasztalják, mennyivel sportosabbá és rugalmasabbá teszi a motorokat, mint a hagyományos kuplung.

Az új CB1000 Hornet, a visszatérő CBR600RR és az innovatív Honda E-Clutch áll a Honda standjának középpontjában a Milánói Motorkiállításon