A Dax története

24YMDAXSOCIAL

A hatvanas években megnőtt az igény a kisméretű, hobbicélú motorkerékpárokra, ezért a Honda 1967-ben bemutatta a Monkey Z50M-et. Az Egyesült Államokban rendkívül sikeres lett az apróság, ugyanis állítható ülésmagasságának köszönhetően a gyerekek is ideális tanulómotorra leltek benne, a felnőttek pedig nagyra értékelték, hogy összecsukva egy autó csomagtartójában is elfért. A sikeren felbuzdulva a Honda vezetése úgy döntött, hogy 1969-ben piacra dob egy hasonló stílusú, de nagyobb, „felnőttesebb” modellt.

Először is a mérnökök ellátogattak az USA-ba, hogy pontosan felmérjék a vásárlók igényeit. Megállapították, hogy a Japánban sikeres CS90 kiváló alap lehet a tengerentúli piacszerzéshez, ugyanis ez hosszabb volt a Monkey-nál, és az ebből épített újdonság már utasszállításra is alkalmassá vált, míg szólóban kényelmesnek bizonyult a magasabb pilótáknak is. Hogy minél harmonikusabb legyen az összkép, a teljes vezetékezés a vázon belül futott, sőt az üzemanyagot is ide tölthette a pilóta. Talán maguk a tervezők sem gondolták a Dax 1969-es születésekor, hogy néhány évtizeddel később valódi ikon lesz a rendkívül egyszerű, letisztult vonalvezetésű gépből.

A Dax élénk új színe, valamint a CB125F frissítése és új fényezései teszik teljessé a Honda 2024. évi modellkínálatát