Az utolsó csavarig megújult a Toyota Camry
Újraértelmezett külsejéhez vadonatúj hibrid hajtásláncot, gazdag felszereltséget és fejlett technológiai tartalmat társít a kilencedik generációs Toyota Camry. A csak villamosított hajtáslánccal rendelhető szedán európai forgalmazásáról egyelőre nincsenek információk.
A márka legújabb generációs orrkialakítását – a visszakunkorodó LED-sávot és a motorházfedél belépő éle alatti beugrót – alkalmazó, most bemutatott Toyota Camry a hivatalos megfogalmazás szerint vadonatúj generációs modell. Akkor sem járnánk ugyanakkor messze az igazságtól, ha a gyári nómenklatúrában kilencedik kiadásként jegyzett típust a 2017-ben bevezetett, nyolcadik kiadás minden lényeges elemre kiterjedő, átfogó és mélyenszántó frissítésének tekintetnénk: bár a Toyota egyelőre szűken méri a műszaki információkat, a két típus ugyanarra a TNGA-K platformra épül.
Ezt a padlót folyamatosan modernizálja a Toyota, olyannyira, hogy a közelmúltban fontos presztízsmodelljeit (a Crown családot vagy a Century SUV-t) is erre alapozta, így ma már egészen más technológiai és műszaki tartalom társítható hozzá, mint hét éve – és ezek az újdonságok egytől egyig meg is jelennek a frissen bemutatott Camry fedélzetén.
A legfontosabb ezek közül a vadonatúj, ötödik generációs hibrid hajtáslánc, amely az előző generációs konfigurációnál könnyebb, kisebb és jobb hatásfokú villanymotort alkalmaz, ezért minden korábbinál hosszabban és gyakrabban képes 2,5 literes, soros négyhengeres benzinmotorjának beindítása nélkül haladni.
A Camry fedélzetén első- és összkerékhajtással elérhető a rendszer – utóbbi az eddig alkalmazott mechanikus rendszer helyett kizárólag villanymotorral hajtja meg a hátsó tengelyt, ami gyorsabb reagálást, jobb helykihasználást és gazdaságosabb üzemet tesz lehetővé. A hajtási rendszer átdolgozása a felfüggesztés újrahangolását is magával vonta, az alapkivitel is feszesebb és kezesebb lett, ezen kívül sportfutómű is rendelhető a Camryhez.
Az elsőkerék-hajtású kivitel 168 kW (228 LE), az összkerekes 173 kW (235 LE) maximális rendszerteljesítményre képes. A Toyota úgy véli, ezzel a nagyteljesítményű, takarékos párossal minden igényt kielégíthet, ezért immár Észak-Amerikában sem kínál mellé tisztán benzinüzemű alternatívát – ezzel újabb modell búcsúzik a V6-os motortechnológiától.
A Camry a legújabb generációs vezetőtámogató és aktív biztonsági rendszereket kapta meg, beleértve a kanyarokhoz is alkalmazkodó sávkövetést. Kényelmi és kommunikációs technológiákban a 2024-ben elvárható szintet hozza a Toyota, a vezeték nélküli szoftverfrissítés jóvoltából pedig később bővülhet is a kör. Az ismerős ergonómiát kínáló, de minden elemében átrajzolt vezetői környezetben 7 vagy 12,3 colos digitális műszeregységet találunk, az opciós head-up kijelző 10 colos, a multimédiás érintőképernyő 8 vagy 12,3 colos képátlójú.
A Toyota Camry egyelőre észak-amerikai modellként mutatkozott be. Lehetséges európai érkezéséről egyelőre nem állnak rendelkezésre pontos információk, Japánban biztosan nem fogják forgalmazni a modellt.
Fotók: Toyota