A LIQUI MOLY 8 millió eurót fektet be ulmi gyártó egysége bővítésébe
A három új adalékanyag-töltőberendezés 40%-kal növeli a maximális gyártási kapacitást
A LIQUI MOLY új fejezetet nyit ulmi székhelyén: Günter Hiermaier és Dr. Uli Weller ügyvezetők megnyitották az új épületet az adalékanyag-gyártás számára három modern töltőberendezéssel és további irodákkal. Az új gépek a maximális gyártási teljesítményt képesek a heti 346 000 flakonról akár 481 000 darabra növelni. „A startpisztoly eldördülése újabb mérföldkő a közös célunk, az 1 milliárd eurós forgalom felé vezető úton“ – részletezte az ügyvezető a politikusok, a gazdaság, a média és a munkavállalók képviselői előtt.
A LIQUI MOLY 8 millió eurót fektetett az újonnan megnyitott adalékanyag-gyártó egységébe. Ebből 3,4 millió eurót fordítanak a kulcsrakész épületre. A három új palackozó berendezés költsége 3,1 millió euró. A szállítóberendezések és a csomagolórobotok 1,4 millió euróba kerültek. Ezeket a gépeket a következő évben fogják a végleges helyükre felszerelni és üzembe helyezni. Az adalékanyagok hozzájárulnak ahhoz, hogy a motorok tisztán égessék az üzemanyagot, kevesebb károsanyagot bocsássanak ki és megnőjön az élettartamuk. Megelőzési vagy problémamegoldási célokra használhatók. A LIQUI MOLY valamennyi adalékanyagát Ulmban fejleszti és gyártja.
„Ezek a beruházások az ulmi telephely és rajta keresztül a „Made in Germany” iránti elkötelezettségünket tükrözik. További munkahelyeket teremtünk, és hosszú távú perspektívát adunk az embereknek” – tette hozzá Günter Hiermaier. Természetesen a gépek hatással vannak a dolgozókra, de másképp, mint azt gondolnánk: Az új gépek nem kevesebb embert, hanem több munkahelyet jelentenek más területeken is, mivel többet gyártunk. És tovább javítjuk a munkakörülményeket. „A LIQUI MOLY egy modern munkaadó. Az embereknek jól kellene és jól is kell érezniük magukat nálunk. Ez magunkkal szemben is elvárás” – vélekedett az ügyvezető. Ezért a két emeleten eloszló 400 négyzetméteres termelési területhez a harmadik emeleten egy további 200 négyzetméteres területet alakítottak ki a legmodernebb irodák számára.
Az építési fázisban kevésbé kellemesek voltak a körülmények. A meglévő gyártás és az adminisztrációs épület közötti gyárépületet üzemelés közben építették fel. Nehéz körülmények között a munka-előkészítésben és a gyártásban dolgozó munkatársak csúcsteljesítménnyel dolgoztak. „Ezért külön köszönetet mondok nekik és minden projektfelelősnek” – mondta Günter Hiermaier. Jörg Murawski, a Würth Elektronik ügyvezetője és a Würth-csoport ügyvezető alelnöke, amelynek 2018 eleje óta a LIQUI MOLY is része, szintén köszönetet mondott a LIQUI MOLY ügyvezetőjének: „A Würth minden döntésnél szabad kezet hagyott, biztonságot adott nekünk és szakértelemmel gazdagított. A Würth a projekt minden egyes fázisában támogatott, és nyereséges együttműködéssel és bizalommal erősít minket az utunk további részén.“
Ahogy a vállalat székhelye, az új épület is az ulmi Lehr városrészben található. Az 1957-ben, a város közepén alapított cég 1978-ban áthelyezte székhelyét Ulm északi részére. A gyors és folyamatos növekedés és az ebből adódó nagyobb helyigény vezetett ehhez a döntéshez. Azóta valamennyi terület a fejlesztéstől a gyártáson át az adminisztrációig megtalálható itt.
A LIQUI MOLY egy kis ulmi cégből globális piaci szereplővé fejlődött, amelynek termékei 150 országban kaphatók. Az ulmi székhelyen jelenleg 408 ember dolgozik. Világszerte 1093. Günter Hiermaier: „A mindössze 30 alkalmazottat foglalkoztató kis adalékos bódéból, amelynél 33 évvel ezelőtt dolgozni kezdtem, mára olyan vállalat vált, amely 2022-ben 800 millió eurós forgalmat ért el.“ Hamarosan elérjük az 1 milliárdot. Ez a célunk. Még ha az EU-s piac hosszú távon valószínűleg változni is fog, az ügyvezető igazgató óriási növekedési potenciált lát: „A járműflotta nagy része 2035 után is hagyományos üzemmódban fog üzemelni. Hiszen ezzel párhuzamosan a belső égésű motorok piaca tovább növekszik. Erről sokszor megfeledkeznek.“ A Frost & Sullivan tanácsadó cég előrejelzése szerint az olajszükséglet növekedése világszerte még egyértelműbben jelentkezik. Ez a fogyasztás a 2018-as 15,5 millió tonnáról 2040-re 22 millió tonnára fog emelkedni. A tendencia folyamatos növekedést mutat. „Ezeket a számításokat azon a feltételezésen alapulva végeztük, hogy az összes eladott jármű 20%-át globálisan az elektromos autók teszik majd ki. Ez az egyik oka annak, hogy miért modernizáltuk adalékanyag-gyártásunkat és növeltük gyártási kapacitásunkat” – mondta el Günter Hiermaier.
Az adalékanyag-gyártás bővítése óriási jelentőségű lépés számára. A meglévő gépparkkal egyes kivételes években összesen 18 millió, 150 ml-től 1 literig terjedő méretű flakont töltöttek fel. A jövőben mintegy 25 millióra lesz képes a gyáregység. Két nagyon régi gépet leselejteztek. „A szeretetteljes karbantartásnak köszönhetően évtizedekig jó szolgálatot teljesítettek. De azt a termelési kapacitást, amelyre jelenleg szükség van, már nem tudtuk velük megvalósítani” – mondta Günter Hiermaier. A három új berendezés teljesítménye nagyobb, és kevesebb karbantartást igényel – felkészít a további növekedésre.