1 000 000 angol fontot adtak ezért az 1957-es Mercedes-Benz 300 SL Roadster
- Hilton & Moss 3500 órás restaurálása antracitszürke színben vörös bőrön
- A további szervizmunkákat a Martin Cushway Engineering végezte
- 10 éves önálló tulajdonból kínáljuk
- Korábban a Salon Prive-ban volt látható 2017-ben
Az elmúlt években a klasszikus autóipart elárasztották a szakosodott cégek, amelyek egyetlen törekvése a klasszikus dizájn korszerűsítése és továbbfejlesztése. A 105-ös sorozatú Alfa Romeóktól a Jaguar E-Type-ig a korabeli ikonok modern technológiáját alkalmazzák annak érdekében, hogy megfeleljenek a kortárs autók teljesítményének, használhatóságának és kényelmének – gyakran az autó egyedi karakterének rovására. De van egy olyan modell, talán mindenek felett, amely már a piacra dobáskor olyan előrehaladott volt, hogy ma, több mint hat évtized után, egyáltalán nincs szükség fejlesztésekre: a Mercedes-Benz 300 SL Roadster.
Zárt testvére, a 300 SL „Gullwing” számos technológiai újítás úttörője volt, amelyek ma már a szélesebb körű autóipar támaszai, az üzemanyag-befecskendezéstől a könnyű csővázas alvázig. A Gullwing gyártásának befejezését követően a 300 SL Roadster piacra dobásával a Mercedes-Benz folytatta a platform finomítását és fejlesztését, ezzel mércét állítva fel a nyitott tetejű teljesítményű autók számára. Korszakát tekintve világverő, a modell továbbra is generációja egyik példaértékű autója, amelynek tempója, kifinomultsága és dinamizmusa még csaknem 70 év elteltével is izgalomra képes.
Ezt a 300 SL Roadstert először 1957 júliusában regisztrálták, és az Egyesült Államokba szállították, és bár keveset tudunk az autó korai történetéről, 1990-re visszatért hazájába, Németországba, Erik Schwanke, a Wachtergi gondozásában, aki egy 1993-ban restaurálták. Az aktán lévő fényképek 1994-ből mutatják az autót ezüstszürke színben, vörös bőrrel. A felújítás után az autót a Gummersbach-i Michael Eschmann vásárolta meg, majd 1996-tól 1998-ig Peter Aaray tulajdona volt, akinek gondozásában az autó további mechanikai munkákat kapott, többek között egy hátsó tengely- és motor átépítést, valamint egy új kuplung.
1998-tól 2008-ig a Mercedes-Benz a wildeshauseni Wolfgang Schleinitz tulajdonában volt, aki 2006-ban átépítette a sebességváltót. 2008-ban a 300 SL-t eladták Nikkolas Benopoulos úrnak, aki több SL, 300 és 300 SL gyűjtő tulajdonosa volt. ezt követően Görögországba szállították és ott regisztrálták. Miután 2013-ban eladta, az autót a jelenlegi tulajdonos megvásárolta, és az Egyesült Királyságba importálta, ahol ma is áll.
Nem sokkal azután, hogy a 300 SL megérkezett az Egyesült Királyságba, az autót a tekintélyes restaurátorra, Hilton & Mossra bízták. Nem ismeretlenek a Mercedes-Benz termékek és a 300 SL-ek, az ellenőrzésük azt mutatta, hogy bár az 1993-as helyreállítást jó színvonalon végezték el, a további vizsgálatok az autó hátsó részének nem megfelelő sérüléseinek javítását és egyéb apróbb hibákat tártak fel. Ennek eredményeként az autót csupasz fémre csupaszították, és teljesen helyreállították, hogy újszerű állapotba kerüljön – ez a helyreállítás körülbelül 3500 munkaórát jelent. Úgy döntöttek, hogy az autót a korhű antracitszürke (DB 172) színsémával fogják befejezni egy kontrasztos vörös bőrbelsővel, ami szokatlanabb és vonzóbb színkombinációt eredményez. A helyreállítás során megállapították, hogy az autóba valamikor a megfelelő típusú cseremotort és a megfelelő típusú csereváltót szerelték fel 1959-től. A helyreállítás befejezése után az autót a Szalonban bemutatták. Prive 2017-ben, ahol kategóriájában második kitüntetést kapott.
A nyilvántartásban szereplő számlák azt mutatják, hogy a Hilton & Moss 2016-os helyreállítást követően 500 mérföldes lerázási tesztet végzett az autón, amely részletezi a szakember által 2017-ben és 2018-ban végzett szervizelést is. A 300 SL utolsó szervizét a Martin Cushway Engineering végezte. 2020 márciusában sokak szerint az Egyesült Királyság 300 SL specialistája; az autó alig 250 mérföldet tett meg azóta. Mint ilyen, nagyon jó állapotban marad végig.
Közúton a 300 SL Roadster kifogástalanul teljesít, lineáris gyorsulással, sima sebességváltásokkal és egyszerűen doromboló, tárcsázott motorral. A modern közlekedésben azonnal feltűnik, hogy korához képest milyen fejlett az autó, a korát meghazudtoló közúti modorokkal – nem csoda, hogy ezek a kiváló gépek a nagy gyűjtemények támaszaivá és a hosszú távú túrázás kedvenceivé váltak. Az autót nemcsak könnyű és vonzó vezetni, hanem nagyon kényelmes és nagyon praktikus is, a csomagtartója elég nagy, hogy több napra is elférjen két személy.
Ez a gyönyörűen felújított és ízlésesen kivitelezett 300 SL Roadster mindenben kitűnik, amit a következő tulajdonosa tartogat, miközben páratlan kategóriát és kifinomultságot sugároz.