A Morgan az elektromos jövőbe néz
- A Morgan egy új, teljesen elektromos jármű projekttel folytatja a jövőbeli elektromos járművek technológiájának folyamatos fejlesztését.
- Az XP-1-et arra használják, hogy segítsenek jobban megérteni az elektromos járművek gyártási technológiáját, és hogyan lehet a belső égésű motoros Morgan sportautók menettulajdonságait elektromossá tenni.
- Az XP-1 projektet nem gyártásra szánják, hanem a tervezés, a gyártás és a mérnöki értékelés tesztpadja.
- Az XP-1 megkezdi az üzlet felkészítését a sorozatgyártású elektromos járművek tervezésére, tervezésére és gyártására.
A Morgan Motor Company tervezi elektromos jövőjét, és megosztja a részleteket egy új fejlesztésű járműről, amely az összes jövőbeli elektromos Morgan sportautó előfutára lesz. Az „XP-1” néven emlegetett kísérleti prototípus kulcsfontosságú információkat fog nyújtani a Morgan mérnökeinek és tervezőinek, miközben hozzáfognak a vállalat első sorozatgyártású elektromos modelljeinek megalkotásához. Az elmúlt 12 hónapban a Morgan Worcestershire állambeli Malvernben dolgozó mérnökei által kifejlesztett XP-1 a Super 3 alumínium platformján alapul.
A feltűnő prototípust nem gyártásra szánják, hanem azért hozták létre, hogy több kulcsfontosságú területen fejlesszék a gondolkodást, ideértve a vezetés jellemzését, a hajtáslánc-fejlesztést, a házon belüli elektromos járművekhez való hozzáértést és képzést, valamint az új funkciók ötleteit és tesztelését. 12 hónapos tervezést és felépítést követően az XP-1 a következő 18-24 hónap során átfogó tesztelési programba kezd, amely folyamatosan fejlődik az új technológiák és funkciók tesztelése érdekében.
Matt Hole, a Morgan Motor Company műszaki vezérigazgató-helyettese így nyilatkozott: „Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy megoszthatjuk az XP-1-et a világgal, és bemutathatjuk a Morgan kulisszái mögött zajló első osztályú tervezést. Ahogy elindulunk elektromos úton, ez a prototípus a mérnöki és tervezési folyamat fókuszpontjává válik, rengeteg betekintést nyújtva, és segít házon belüli elektromos járművek képességünk kiépítésében. Nincs kétségünk afelől, hogy a jövő elektromos Morgan sportautói megőrzik jelenlegi kínálatunk alapvető vonzerejét, ami azt jelenti, hogy élvezetesen vezethetők, könnyűek, kézi gyártásúak és testreszabottak. Könyörtelenül törekszünk arra, hogy megőrizzük ezeket a tulajdonságokat ügyfeleink számára a következő generációk számára. Mivel nincs termékhez kötve, az XP-1 egyedülálló lehetőséget biztosít közönségünk számára, hogy csatlakozzon hozzánk ebben az izgalmas tanulási szakaszban, és alig várjuk, hogy megosszuk a jövőbeli frissítéseket az elkövetkező hónapokban.”
Az XP-1 akkumulátor, motor és inverter kombinációja a Morgan első belső égésű vagy akkumulátoros hajtásláncát képviseli. A kifejezetten XP-1-hez tervezett hajtáslánc a Morgan mérnökei számára teljes körű ellenőrzést biztosít a kalibrálások felett, amelyek különböző sebességeknél változtatják a fojtószelepet és a regenerálási szintet, hogy egy sor vezetési módot hozzanak létre, amelyek vegyes vezetési jellemzőket tartalmaznak. A hajtáslánchoz – mind az XP-1, mind a jövőbeli Morgan elektromos modellekhez – megfelelő alkatrész-kombinációk azonosításának elősegítésére egy saját fejlesztésű teljes járműszerszámláncot hoztak létre. Ez az eszközlánc kulcsfontosságú a különféle hajtáslánc-alkatrészek kompatibilitásának és alkalmasságának modellezéséhez, a hatótávolság-előrejelző algoritmus kiszámításához és a különböző forgatókönyvek szimulálásához, amelyek segíthetik a vállalatot a jövőbeni követelményekhez való viszonyításban.
Alapvető követelmény annak biztosítása, hogy a jövő elektromos Morgan sportautói könnyűek legyenek – ahogyan a vállalat 114 éves története során az volt. Ez a súlykövetelmény alapvető fontosságú abban a döntésben, hogy a vállalat saját hajtáslánc-kombinációt hozzon létre, kulcsfontosságú partnerekkel együttműködve és iparágvezető alkatrészeket használva. Mint ilyen, az XP-1 tömege összehasonlítható az alapjául szolgáló sorozatgyártású autóéval.
Az XP-1 egy kombinált töltési rendszer (CCS), amely lehetővé teszi a gyors töltést, és kétirányú töltési képességgel rendelkezik, ami két fontos funkció, amelyek segítenek a jövőben a vállalat folyamatos fejlesztési tevékenységében. Ezen túlmenően, és közvetlenül az elektromos járművek követelményeihez kapcsolódik, az XP-1 az első olyan Morgan, amelyet elektronikus rögzítőfékkel (EPB) szereltek fel.
A menettulajdonságokkal és a hajtáslánccal kapcsolatos kísérletezésen túl az XP-1 lehetővé tette a Morgan számára, hogy jobban megértse a szélesebb körű elektromos járművek technológiáját és tervezését, különösen az aerodinamikát. Az XP-1 elülső részének aerodinamikai fejlesztései a nagyobb hatótávolság és hatékonyság érdekében, ezek a kísérleti módosítások a légellenállási együttható 33%-os csökkenését eredményezték.
A testre szabott belső kijelző lehetővé teszi a felhasználói felülettel (UI) való kísérletezést. Az XP-1 kijelzője folyamatosan fejlődik, lehetővé téve a mérnököknek és a tervezőknek, hogy visszajelzéseket gyűjtsenek arról, hogy a felhasználók hogyan kommunikálnak a járművel, és hogyan kommunikálják a legjobban a legfontosabb járműinformációkat a jövő sportautóiban. További kísérleti jellemzők közé tartozik az első burkolatot körülvevő külső töltöttségi szintjelző LED-ek és az új aerodinamikus keréktárcsák.
Az XP-1 projekt megvalósításával a Morgan megkezdi a munkaerő képzésének és az infrastruktúra adaptációjának kiterjedt folyamatát is. A vállalat karosszériaépítési gyártási módszerei miatt ennek a belső tudásbázisnak a létrehozása létfontosságú az elektromos Morgan sportautók jövőbeni gyártásához, és az elektromos járművek gyártására való műhelykészültségre, a nagyfeszültségű rendszerek kezeléséhez szükséges képzésre és a töltési infrastruktúra telepítésére összpontosít.
Az XP-1 folytatja a Morgan azon alapelvét, hogy hígítatlan vezetési élményt nyújtó autókat fejleszt. Ahogy fejlődik az XP-1, úgy alakul a története is. Prezentálható prototípusként látható projektté válik, amely magával viszi a Morgan közösséget a vállalat villamosítás felé vezető útján. A sportautó-rajongók időszakos törlesztőrészletekre számíthatnak, és láthatják a jármű felbukkanását a Morgan gyárában és távolabbi rendezvényeken egyaránt.