A FIAT győzött a 10. ADCE Európai Kreativitási Fesztiválon
a „No Grey” projekt elnyerte a rangos 2023-as ADCE Nagydíjat
- A FIAT elnyerte az európai kreatív közösség legrangosabb kitüntetését, az európai kreatív igazgatókat tömörítő ADCE szervezet gondozásában megszervezett, 2023-as ADCE Awards Nagydíját.
- A márka és ügynöksége, a Leo Burnett a „No Grey” projekttel elnyerte a 2023-as ADCE Nagydíjat, ami nem kevesebbet jelent, mint hogy az összes műfajt figyelembe véve ezt találták az év legkiválóbb kampányának.
Az ADCE zsűrije a következőképpen indokolta a „No Grey” projekt győzelmét: „A ’No Grey’ képes volt egy olyan marketing ötletet – hogy tudniillik ne gyártsunk több szürke autót –, amely rendszerint csak a marketing részleghez és a szakújságírókhoz jut el, emlékezetes és látványos eseménnyé fokozni. Olyan, világszerte spontán terjedő kommunikációról volt szó, amelyen keresztül most először kommunikálták mindenki felé a FIAT legfontosabb alapvető értékét: a márka olaszságát. Ezáltal annak ellenére biztosították a márka globális megjelenését, hogy a versenytársak média költségvetését fordították volna a kampányra.”
„Hatalmas megtiszteltetés, hogy elnyertük ezt a rangos kitüntetést” – mondta Olivier Francois, a FIAT vezérigazgatója, a Stellantis globális marketing igazgatója. „Még izgalmasabbá teszi számomra győzelmünket a tény, hogy a ’No Grey’ nem egyszerű reklámeszköz, hanem egy marketing döntés kommunikálására kiválasztott megoldás volt. Amikor úgy döntöttünk, hogy beszüntetjük a szürke autók gyártását, tudtuk, hogy értékes és merész lépést teszünk, ezért úgy döntöttünk, hogy a lehető legteljesebb mértékben kiaknázzuk az ebben rejlő kommunikációs lehetőségeket. Az eredmények – és a most átvett díj – azt igazolják, hogy helyesen döntöttünk. Új motivációt kaptunk, hogy folytassuk ezt a megközelítést, amit úgy nevezünk: a FIAT MÓDSZER.”
A Leo Burnett kreatív ügynökség által megálmodott, és a Twister Film bevonásával megvalósított „No Grey” (Nemet a szürkeségre) projekt, amely júniusban került a piacra, a FIAT azon stratégiai döntését kommunikálja, hogy beszüntessük a szürke autók gyártását. A videóban Olivier Francois elmagyarázza a stratégiáit, és egyben a szpot főhősévé is válik, amint a 600e fejest ugrik egy kád színbe. A szlogen: „OLASZORSZÁG, A SZÍNEK HAZÁJA. FIAT, A SZÍNEK MÁRKÁJA.” Az ötletes, színpompás projekt a FIAT márkára jellemző örömteli szellemiséget testesíti meg; a szpot több mint tízmillió megtekintést ért el a Youtube-on. Emellett a projekt visszhangja globális jelentőségűnek bizonyult: négy földrészen – Európán kívül Észak-Amerikában, Dél-Amerikában és Ázsiában – is foglalkozott vele a sajtó.
Az európai kreatív igazgatókat tömörítő ADCE szervezet 1990-ben jött létre, és azóta az európai kreatív szellem legkiválóbb eredményeit népszerűsíti; tagságát huszonkét klub és több mint 7500 szakember alkotja. Az idei évben a 30 másodperces szpotokat minősítette a fesztivál; összesen 159 film került be a döntőbe, valamint 43 nyert aranyérmet, 88 ezüstöt és 130 bronzot. Mindezen munkák közül a „No Grey” bizonyult az abszolút legkiválóbbnak, ezzel kiérdemelve a fesztivál Nagydíját.