A Mercedes-Benz megkapja a jóváhagyást a feltételesen automatizált vezetés engedélyére Pekingben
- A Mercedes-Benz az egyik első olyan OEM-gyártó, amely Pekingben megkapta a feltételesen automatizált vezetési tesztengedély jóváhagyását.
- A Mercedes-Benz 2021 óta teszteli a feltételesen automatizált vezetési rendszereket Kínában.
- Kínában a Mercedes-Benz integrálja globális K+F tapasztalatait egy helyi K+F csapattal, valamint a helyi partnerekkel való együttműködésen és a helyi szabályozáshoz való alkalmazkodáson keresztül, hogy testreszabott termékeket szállítson a kínai vásárlóknak.
- 2021 decemberében a Mercedes-Benz megkapta a világ első nemzetközileg érvényes rendszerengedélyét a feltételesen automatizált vezetésre. A DRIVE PILOT 2022 májusa óta kapható Németországban az S-osztályban és az EQS szedánban.
A Mercedes-Benz az egyik első autógyártó lett, amely Pekingben megkapta a feltételesen automatizált vezetési engedélyt (3. szint)[1]. A Mercedes-Benz megkezdi a feltételesen automatizált vezetési rendszerek tesztelését a kijelölt pekingi autópályákon, miközben mindig betartja az „első a biztonság” elvét. A vállalat aktívan együttműködik az illetékes hatóságokkal a kínai 3-as szintű rendszereinek fejlesztésében, és célja, hogy kínai vásárlói számára biztonságos és megbízható automatizált vezetési élményt nyújtson.
A Mercedes-Benz folyamatosan úttörő szerepet tölt be az automatizált vezetésben. 1986-ban kezdődött az adaptív sebességtartó automatika tesztelésével. Ma ez az egyetlen autógyártó a világon, amely rendelkezik a világ első nemzetközileg érvényes rendszerengedélyével a feltételesen automatizált vezetésre, és SAE Level 4 vezető nélküli parkolási rendszerrel rendelkezik. Kínában a Mercedes-Benz évek óta végzi a 3. szintű rendszerek bizonyító földi tesztjeit.
„A Mercedes-Benz, mint az automatizált vezetési technológia piacvezetője, elkötelezett a legjobb vásárlói élmény biztosítása iránt világszerte. Miután DRIVE PILOT-ot Németországba és az Egyesült Államokba vittük, a pekingi tesztelési engedély a következő fontos mérföldkő a feltételesen automatizált vezetés előkészítésében. Kínai utak. Minden globális szakértelmünket beépítjük, hogy támogassuk a helyi K+F csapatot a biztonságos és megbízható rendszertervezés érdekében.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja,
Technológiai igazgató, fejlesztés és beszerzés
- Exkluzív Mercedes podcastok >>>
- Így járja körbe a látássérült házaspár az Mercedeseket >>>
- Szia uram! Merdzsó teszt, érdekel? >>>
Mercedes-Benz Level 3 automatizált vezetési rendszer: Redundancia a biztonság és a megbízhatóság érdekében
A 3. szintű DRIVE PILOT rendszer a Driving Assistance Package szenzortechnológiájára épít, és további érzékelőket tartalmaz, amelyeket a Mercedes-Benz elengedhetetlennek tart a biztonságos, feltételesen automatizált vezetéshez. Ezek közé tartozik a LiDAR érzékelő, a fejlett sztereó kamera az első ablakban, a többcélú kamera a hátsó ablakban és a mikrofonok, különösen a kék fények és a segélyautók egyéb speciális jeleinek érzékelésére, valamint egy nedvességérzékelő az első kormányállásban . Ezenkívül az S-osztály és az EQS DRIVE PILOT opcióval redundáns kormány- és fékrendszerrel, valamint redundáns fedélzeti elektromos rendszerrel rendelkezik, amely még akkor is manőverezhető marad, ha az egyik rendszer meghibásodik, és biztosítja a biztonságos átadást a vezetőnek.
Az ügyfelek számára egyértelmű előnyökkel jár: a feltételesen automatizált vezetés során az aktivált DRIVE PILOT lehetővé teszi a vezető számára, hogy elterelje a figyelmét a forgalomról, és bizonyos másodlagos tevékenységekre összpontosítson, legyen az In-Car Office-on keresztül másokkal való kommunikáció, internetböngészés vagy pihenés. filmnézés közben. A Mercedes-Benz 2022-ben Németországban bemutatta a DRIVE PILOT-ot, mint opcionális, feltételesen automatizált vezetési rendszert az S-osztályban és a teljesen elektromos EQS szedánban. Az Egyesült Államokban a DRIVE PILOT gyártásra kész változata már bemutatkozott közúti forgalomban. Kaliforniában és Nevadában a 3. szintű EQS szedánok korlátozott flottájával. A DRIVE PILOT-tal felszerelt MY2024 EQS Sedan és S-Class modellek vásárlói szállításai 2024 elején lesznek elérhetők a résztvevő hivatalos Mercedes-Benz márkakereskedőknél Kaliforniában és Nevadában.
Ami a rendszertervezést illeti, a Mercedes-Benz lépésről lépésre a biztonságra összpontosít. Az évtized végére a gyártó akár 130 km/órás sebességre szeretné kiterjeszteni a rendelkezésre állást az autópályákon. Addig is a Mercedes-Benz köztes lépéseket szeretne ajánlani. Németország esetében a következő lépés egy olyan rendszer lesz, amely 90 km/h-s sebességre képes, ha a német autópályán előre követi a járművet.
A járművek kínai piacra szabása a kínai kutatás-fejlesztési képességeken keresztül
Kínában a Mercedes-Benz integrálja globális K+F tapasztalatait egy erős képességekkel rendelkező helyi K+F csapattal, valamint a helyi partnerekkel való együttműködés és a helyi előírásokhoz való alkalmazkodás révén, hogy személyre szabott termékeket szállítson kínai vásárlóknak. A feltételesen automatizált vezetési rendszer kidolgozásában és jóváhagyásában mérnökök, jogászok, megfelelőségi menedzserek, adatvédelmi szakértők és etikai szakértők dolgoztak együtt egy interdiszciplináris csapatként. Annak érdekében, hogy a 3. szintű automatizált vezetési rendszer jobban alkalmazkodjon a kínai infrastruktúrához és a forgalmi viszonyokhoz, a helyi K+F csapat a vonatkozó globális fejlesztés korai szakaszától kezdve mélyen részt vett. A Mercedes-Benz 2021 óta bizonyítja a földi tesztelést és érvényesítést Kínában, hogy folyamatosan javítsa a 3. szintű rendszer teljesítményét. A helyi kutatás-fejlesztési erőfeszítések középpontjában a rendszer hozzáigazítása áll Kína egyedi útjelző tábláihoz, jelzéseihez, építési zónáihoz, speciális sávokhoz, például buszsávokhoz és árapály sávokhoz, valamint a logika, az algoritmusok és a paraméterek folyamatos optimalizálása olyan forgatókönyvekhez, mint például a jármű behajtása.
2005-től az első helyben gyártott E-osztályú modellel a Mercedes-Benz folyamatosan bővítette kutatás-fejlesztési képességeit Kínában, hogy megfeleljen az ügyfelek igényeinek. Az elmúlt 18 év során Kína K+F hálózata a Németországon kívüli legátfogóbb K+F hálózattá fejlődött. Az elmúlt években a Mercedes-Benz új kutatás-fejlesztési központokat hozott létre Pekingben 2021-ben és 2022-ben Sanghajban, miközben kiterjesztette kiterjedt együttműködését a helyi partnerekkel. Ez magában foglalja a Tsinghua Egyetemmel folytatott több mint egy évtizedes közös kutatást a fenntartható mobilitás területén.
A Mercedes-Benz továbbra is vonzza a helyi tehetségeket, és bővíti helyi K+F csapatát. 2023 végére a kínai K+F csapat létszáma várhatóan 2000 főre nő. A csúcstechnológiában megvalósuló együttműködésen alapuló innováció révén a Mercedes-Benz folyamatosan exkluzívabb termékeket és szolgáltatásokat kínál kínai vásárlóinak, miközben inspirációt oszt meg a globális K+F hálózattal.
Az automatizált vezetés területén a Mercedes-Benz a jövőben is együttműködik a helyi hatóságokkal, innovatív technológiákat juttatva a kínai vásárlókhoz, és hozzájárulva az intelligens összekapcsolt járművek fejlesztéséhez Kínában.
[1] Az ajánlott kínai nemzeti szabványra hivatkozva, a GB/T 40429-2021, „Járművek vezetési automatizálásának taxonómiája” 2021-ben adta ki a Nemzeti Autószabványügyi Bizottság.