A Lamborghini Telemetry X Concept pályaközpontú digitális társként debütált a CES-en
A Lamborghini egy új rendszert mutatott be a CES-en, amely segíthet még gyorsabban vezetni a pályán
A Lamborghini bepillantást enged a jövőbe a Telemetry X koncepció bemutatásával, amely „előzetes betekintést nyújt azokról a kapcsolódó szolgáltatásokról, amelyeket ügyfeleink az elkövetkező években tapasztalhatnak majd”.
A CES-en bemutatott koncepció a telemetriára összpontosít, és célja, hogy magával ragadó pályavezetési élményt nyújtson a vezetőknek. Ennek az erőfeszítésnek a részeként tartalmaz egy digitális másodpilótát, egy biometrikus adatrendszert és egy távoli coaching funkciót, amely Real Time Remote Garage néven ismert.
Ez utóbbitól kezdve a Remote Garage 5G technológiát használ a pályameghajtók telemetriájának és valós idejű videójának feltöltésére az internetre. Ezt egy vezetési edző felügyelheti, aki azonnali visszajelzést ad a vezetőnek, valamint javaslatokat tesz arra vonatkozóan, hogy bizonyos helyzetekben mit tegyen. A Lamborghini szerint a szolgáltatás „még teljesebb és vonzóbb pályaélményt biztosít, miközben javítja a pilóta teljesítményét, és felhasználóbarát megközelítésen alapuló szórakoztató vezetést biztosít.”
A biometrikus adatrendszer pontosan az, aminek hangzik, mivel ez egy felügyeleti rendszer, amely különféle információkat gyűjt össze. Ez magában foglalja a vezetők pulzusát és stresszszintjét.
Végül, de nem utolsósorban a Digital Co-Pilot. Ez egy „proaktív hangasszisztens, amely összehasonlítja a biometrikus és a járműadatokat, hogy visszajelzést adjon a pilótának a pályán való vezetés során”. Példaként a Lamborghini elmondta, hogy a rendszer képes elemezni a köridőket, és tippeket adni az ideális versenyvonalról, valamint arról, hogy mikor kell fékezni.
A Lamborghini műszaki vezérigazgatója, Rouven Mohr a következőket mondta: „A Telemetria X világosan demonstrálja, hogy a motorsportban szerzett tapasztalatok hogyan találhatnak alkalmazást a közúti szupersportautók számára, azzal a céllal, hogy ügyfeleink pályán is maximális élményt szerezzenek.” Hozzátette: „Nem véletlen, hogy a Revueltót választottuk próbapadként ennek a technológiai bemutatónak, egy olyan autónak, amely az áttörést jelentő technológiák bevezetése miatt teljesen egyedülálló.”