A Skoda Auto a ChatGPT integrálásával javítja a felhasználói élményt
- A Škoda az év későbbi részétől sok ügyfele számára alapfunkcióként beépíti az AI-alapú chatbotot, a ChatGPT-t
- Az új chatbotot a legújabb generációs infotainment rendszerekkel együtt kínálják a Cerence Chat Pro segítségével
- Fókuszban az adatvédelem: A „ChatGPT” nem fér hozzá személyes adatokhoz vagy járműinformációkhoz
A Škoda Auto bejelentette, hogy a mesterséges intelligencia-alapú chatbotot, a ChatGPT-t integrálja Laura hangsegédjébe. Ez a fontos lépés sok ügyfél járművön belüli élményét fogja javítani, és megkönnyíti a mindennapi életet. A MEB GP és MQB EVO platformokra épülő Škoda modellek élvezni fogják ezt az új funkciót. Hozzáférhetnek majd egy hatalmas mesterségesintelligencia-adatbázishoz, és vezetés közben felolvashatnak nekik tartalmat. Ezt az új funkciót a Cerence Inc. technológiai partnerétől származó Cerence Chat Pro hajtja, amely egyedülálló, autóipari szintű ChatGPT integrációt kínál. A személyes adatok és a gépjárművek adatai mindenkor védettek.
Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója így nyilatkozott: „A Škoda hangasszisztensének mesterséges intelligenciával való gazdagítása autóinkat még jobb mindennapi társsá teszi. A járművezetők és az utasok könnyű, verbális hozzáférést kapnak a tudás világához útközben. A ChatGPT integrálása Laura hangasszisztensünkbe csak a legújabb módja annak, hogy a Škoda fejlett technológiát alkalmazzon a vezetési élmény javítása érdekében. A sofőr számára minden szabadkezes marad, az adatbiztonság pedig továbbra is prioritás marad. Bízom benne, hogy az ügyfelek értékelni fogják ezt a modern új funkciót.”
Új funkciók a továbbfejlesztett autós élmény érdekében
Az új chatbotot az infotainment rendszerek legújabb generációjával együtt kínálják 2024 közepétől. A következő, MEB GP és MQB EVO platformokon alapuló modellekben lesz elérhető: a Škoda Enyaq kiválasztott változatai, az új generációs Škoda Superb és Kodiaq, valamint a frissített Škoda Octavia. A Cerence Chat Pro által engedélyezett ChatGPT integrálása a Laura hangsegédbe számos új képességet vezet be, amelyek messze túlmutatnak a korábbi hangutasításokon. A Laura hangasszisztens használható például az infotainment, a navigáció és a légkondicionálás vezérlésére, valamint általános ismeretekkel kapcsolatos kérdések megválaszolására. A jövőben a mesterséges intelligencia folyamatosan bővülő képességei részeként további információkkal szolgál majd az ezen túlmutató kérdésekre válaszolva. Ez hasznos lehet az autós utazás során: gazdagítja a beszélgetéseket, tisztázza a kérdéseket, intuitív nyelven kommunikál, fogadja a járműre vonatkozó információkat és még sok más – teljesen kihangosítva a vezető és az utasok biztonsága érdekében.
Az adatvédelem elsődleges prioritás
A művelet továbbra is egyszerű a vezető számára: a hangasszisztens az „Oké, Laura” gombbal vagy a megfelelő kormánygombbal aktiválható. Ha a kérésre a Škoda rendszer nem tud válaszolni, akkor azt névtelenül továbbítja az AI-hoz. A ChatGPT nem fér hozzá a jármű adataihoz vagy személyes adataihoz. A legmagasabb szintű adatvédelem biztosítása érdekében a feldolgozás után minden interakció azonnal törlésre kerül. Ez az új funkció a Volkswagen-csoport márkáinak további modelljeiben is elérhető lesz.