A Volkswagen fényképes utazással ünnepli, hogy 75 éve van jelen Amerikában
A Volkswagen egy éves kampányt hirdetett 2024-re, beleértve a Super Bowlba való visszatérést
Hetvenöt évvel ezelőtt a Volkswagen Type 1-es autók legelső párja begördült New Yorkba, mozgásba lendítve a kerekeket a legendás Bogár amerikai kalandjához. Ennek a mérföldkőnek a jegyében a VW fényképes időutazást mutat be a klasszikus ’49-es Bogártól a retro-futurisztikus 2024-es VW ID-ig. Buzz elektromos furgon, amely bemutatja az autóipar figyelemre méltó fejlődését. Ez mind a VW 75. évfordulós kampányának része – egy szívből jövő „szerelmes levél” Amerikának.
Az ünnepi kampány célja, hogy a tulajdonosok történetein keresztül közvetítse a VW „kulturális hatását” az Egyesült Államokban, és jelzi a márka visszatérését a Super Bowl LVIII-ba egy szünet után. Bár konkrét részleteket nem közöltek, valószínűleg a VW ID.7 elektromos szedán lesz a csúcspont, tekintettel a 2024 második felében tervezett amerikai piacra.
A reklámkampány beindításaként a VW bemutatott egy galériát, amely a klasszikus Beetle-t mutatja be a teljesen elektromos azonosító mellett. Buzz és ID.4. Míg a külső felvételek kiemelik a klasszikus és modern autók kontrasztos stílusát és méretét, a belső fotók mutatják igazán a jelentős technológiai fejlődést.
KÉPGALÉRIA >>>
Szerény kezdetek
A Volkswagen utazása az Egyesült Államokban 1949-ben kezdődött, amikor Ben Pon holland üzletember bemutatott két VW Beetle-t New Yorkban. A következő évben a Microbus megérkezett az Egyesült Államok földjére. Bár az autók eladása kezdetben kihívásnak bizonyult, ezek a szerény kezdetek nem vetítették előre az előttünk álló figyelemre méltó utat. A Volkswagen of America-t hivatalosan 1955-ben alapították, de az ikonikus „Gondolkozz kicsiben” reklámkampány csak 1959-ben alakította át az amerikai fogyasztók Bogárról alkotott képét.
A Beetle-t (1-es típus) és a buszt (2-es típus) a hagyományosabb Squareback (3-as típus) követte a ’60-as években. A 70-es években a VW kínálata a Dasherrel (Passat), a Sciroccóval, a Rabbittal (Golf) és a Jettával bővült.
1978-ban az amerikai gyártás megkezdődött a Westmoreland Pennsylvania gyárban, ahol a Volkswagen több mint 1,1 millió darab Rabbit-et gyártott, beleértve a teljesítményorientált GTI-t is, amely a hot hatch szegmens ikonikus modelljévé vált. Gyorsan 2008-ra, a Volkswagen felavatta a Chattanooga Assembly üzemet Tennessee-ben, hangsúlyozva elkötelezettségét a gyártás egyesült államokbeli lokalizálása iránt.