Az új Mercedes-Benz eSprinter útnak indul
- Vezető az elektromosságban: Az új eSprinterrel a Mercedes-Benz Vans megvalósítja villamosítási stratégiájának következő szakaszát
- A hatékonyság, a hatótáv és a terhelhetőség hármasa az új Mercedes-Benz eSprintert sokoldalú, sokoldalú géppé teszi.
- Az egyesült államokbeli bevezetést követően az új eSprinter már kapható Európában
- Hozzáadott érték a vásárlók számára több mint 60 piacon: Két karosszéria-típus és hossz, három akkumulátorkapacitás és a számos átalakítás és karosszériaváltozat alapjául szolgáló nagy teherbírás teszi az új eSprintert tökéletes nagyteherautóvá a kereskedelmi ügyfelek számára.
Mercedes podcastok a Begurulva és a podCARs oldalakon!
Az új Mercedes-Benz eSprinter a nagy furgonok szegmensének elektromos úttörője. Az észak-amerikai vásárlók pedig most először tehetik fenntarthatóbbá flottájukat egy helyileg CO₂-kibocsátásmentes, akkumulátoros elektromos furgonnal, amelyen a Mercedes-Benz csillag látható. Az optimalizált hatékonyság mellett az új eSprinter számos műszaki újítást kínál ügyfeleinek, amelyek kényelmesebbé teszik a vezetést, és számos kereskedelmi felhasználási esetet fenntarthatóbbá tesznek. Az új eSprinter emellett rendkívül sokoldalú: igényeiktől függően az ügyfelek világszerte választhatnak nagyobb hatótávolságot vagy nagyobb teherbírást, köszönhetően a változatok széles skálájának a legtöbb piacon. A piacukon elérhető opcióktól függően a vásárlók két karosszériatípus és -hossz, valamint három különböző méretű akkumulátor közül választhatnak.
„Az új Mercedes-Benz eSprinter alátámasztja azt az igényünket, hogy „vezető szerepet töltsön be az elektromosságban”, és elindítja villamosítási stratégiánk következő szakaszát. Sokoldalúsága és rugalmassága ideális járművé teszi az új eSprintert számos alkalmazáshoz.”
Mathias Geisen, a Mercedes-Benz Vans vezetője
Az új eSprinter kezdetben hosszú paneles furgonként és magastetősként lesz elérhető az Egyesült Államokban és Kanadában 113 kilowattórás (kWh) akkumulátorral (használható kapacitással), míg az európai piacokon 56 kWh, valamint 81 kWh akkumulátor is érkezik majd. . Emellett az új eSprinter egy későbbi időpontban először nyitott modellként is elérhető lesz. Ezáltal az eSprinter vonzó járművé válik számos új iparág, valamint a felszerelők számára.
Az elérhető legnagyobb akkumulátorral szerelt elektromos hatótáv a WLTP ciklust használó szimuláció alapján akár 440[1],[2] kilométer is lehet. A WLTP városi cikluson alapuló szimulált hatótávolság akár 5301,2 kilométer is lehet. Ez a kibővített hatótávolság ideálissá teszi a járművet a mindennapi városi használatra és a nagyobb távolságokra egyaránt.
A lítium/vas-foszfát technológia kiküszöböli a kobalt vagy nikkel használatát, és tartóssága miatt ideális könnyű haszongépjárművekhez. Az aktív hőkezelés javítja a hatékonyságot; a hőszivattyú alapfelszereltség. A 14 köbméteres teherbírást és 4,25 tonnáig megengedett össztömegét kínáló hátsókerék-hajtású eSprinter ugyanolyan praktikus, mint belső égésű motorral szerelt testvére.
Moduláris elrendezés a maximális sokoldalúság érdekében
Az új eSprinter egy új koncepción alapul, amely három modulból áll, így a platform könnyen hozzáigazítható a járműváltozatok sokaságához. Az első modul minden nagyfeszültségű alkatrészt tartalmaz, és minden változattal kombinálható, tengelytávtól és akkumulátormérettől függetlenül.
Az integrált nagyfeszültségű akkumulátor a középső modulban található, a karosszéria alján található robusztus akkumulátorházban. Ez az elhelyezkedés alacsony súlypontot eredményez, ami pozitívan befolyásolja a jármű kezelhetőségét. A hátsó modulban található a kompakt és erőteljes villanymotor, amely a hátsó tengelyt hajtja meg.
Az elektromos hajtáslánc
Az új eSprinter elektromos hajtásláncának fő alkatrészei két új fejlesztést tartalmaznak: a hatékony motort és a fejlett elektromos hátsó tengelyt. Mindkettőt először szerelték be a Mercedes-Benz akkumulátoros elektromos furgonjába.
A körülbelül 130 kilogramm tömegű állandó mágneses szinkronmotort (PSM) nagy hatásfok és optimalizált hőkezelés jellemzi. A motor 100 vagy 150 kilowatt csúcsteljesítménnyel kapható, és akár 400 newtonméter nyomatékot ad le. Az ügyfél számára a hatékony motor és a fejlett elektromos hátsó tengely kombinációja előnyöket jelent az átalakítások és a karosszériaépítési megoldások, a járműhosszok (A2 és A3), a jármű maximális össztömege (4,25 tonna) és a képesség tekintetében. akár 2 tonnás pótkocsi rakományok vontatására.
A sofőr támogatása különféle módokon
Az új eSprinter többféleképpen is támogatja az illesztőprogramot. Ez a legújabb autótechnológiának, valamint a Mercedes me[3] digitális ökoszisztéma felhőalapú szolgáltatásainak köszönhető. Kezdésként a Mercedes-Benz személygépkocsik Mercedes-Benz User Experience (MBUX) legújabb verzióját kínálják az új eSprinterhez. Olyan funkciók állnak rendelkezésre a furgonok vásárlói számára, mint a „Hey Mercedes” hangvezérlési asszisztens, valamint széles körű személyre szabási lehetőségek.
Intelligens biztonsági és segédrendszerek
Az alapfelszereltségű aktív fékasszisztens csak egy a sok asszisztensi rendszer közül[4]. Az Active Brake Assist vészhelyzetben is fékezési támogatást nyújthat. További jellemzők a Blind Spot Assist és a ATTENTION ASSIST. A belső tér további fénypontja az opcionális digitális visszapillantó tükör, amely akadálytalan rálátást biztosít a vezetőnek a hátramenetre, és határozott előnyt jelent hátramenetben. Ezzel az opcióval a szélvédőre szerelt hagyományos visszapillantó tükör egyben digitális visszapillantó tükörként is szolgál, amely a tető külső hátsó részébe szerelt nagy dinamikatartományú kamera képét továbbítja. A tükör elöl és hátul fényérzékelőkkel van felszerelve, és automatikusan a környezeti feltételekhez igazítja a kijelző fényerejét.
Különféle funkciók a hatékonyság növelése érdekében
A csúcstechnológia nem csak a biztonsági rendszerekre vonatkozik; három különböző vezetési mód teszi lehetővé az új eSprinter teljesítményének és energiafogyasztásának testreszabását. A „Kényelem” a teljesítmény és a nyomaték teljes skáláját biztosítja. A „gazdaságos” korlátozza a motor teljesítményét a nagyobb hatékonyság érdekében, a „Maximális hatótávolság” pedig tovább csökkenti a motorteljesítményt, valamint korlátozza az olyan funkciók használatát, mint a klímaszabályozás a maximális hatótávolság érdekében. A regeneratív fékezés, amely a mozgási energiát elektromos energiává alakítja, szintén segít a hatótáv maximalizálásában.
Négy manuális regenerációs fokozat választható (D-, D, D+, D++), de a sofőr átválthat a kifinomult „D Auto” automatikus üzemmódra is. Az automatikus „D Auto” funkció előnye, hogy az autó automatikusan meghatározza az energia-visszanyerési arányt a forgalmi helyzet alapján. A rendszer automatikusan beállítja a rekuperációs erősséget az optimalizált regeneráció érdekében. A műszerfalon található ECO Assist megmutatja a vezetőnek, hogy mikor emelje fel a lábát a pedálról, majd a jármű automatikusan kiválasztja a megfelelő erősségű felépülést.
Az olyan funkciók, mint a „Navigáció elektromos intelligenciával” még tovább fokozzák az elektromos jármű tulajdonosi élményét, mivel optimalizált útvonalat számít ki a töltés valós időben leáll az aktuális forgalmi helyzettől és az útvonal domborzatától függően. Ez a funkció a lehető legjobb töltési stratégiát is kiszámítja annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban elérje a célállomást, vagy hogy érkezéskor egy adott kívánt töltési állapot maradjon hátra.
Kényelmes töltés
Mint minden Mercedes-Benz elektromos kisteherautó, az új eSprinter is képes váltakozó árammal (AC) és egyenárammal (DC) is tölteni. A fedélzeti töltő, amely átalakítja a járműben lévő áramot váltóáramú töltéskor, például fali doboznál, maximális töltési teljesítménye 11 kilowatt[5]. Az ügyfelek töltési idejének minimalizálása érdekében az új eSprinter akár 115[6] kilowatttal is feltölthető a gyorstöltő állomásokon. Az ügyfelek számára a kapacitás 10–80 százalékáról[7] történő gyorstöltés körülbelül 42 percet vesz igénybe a 113 kWh-s akkumulátor esetében.
A Mercedes me Charge[8] digitális töltési szolgáltatás zökkenőmentes töltési és fizetési élményt kínál az ügyfeleknek a töltőállomáson. A Mercedes me Charge hálózat jelenleg több mint 1,5 millió töltőpontot foglal össze világszerte több mint 1300 töltőpont-üzemeltetőtől, mint például a ChargePoint vagy az IONITY (csak Európában). Ezért a Mercedes me Charge a világ egyik legnagyobb integrált töltőhálózata.
A Mercedes-Benz átlátható árazást biztosít a nyilvános töltőállomások számára. A felhasználók a töltési folyamat megkezdése előtt megtekinthetik a kilowattóránkénti vagy percenkénti fajlagos költséget, valamint a teljes töltés becsült költségét az MBUX kijelzőn vagy a Mercedes me alkalmazásban.
Az új eSprinterhez B2B megoldás is lesz, kifejezetten vállalati ügyfelek számára. Ez lehetőséget kínál a vállalati és flottaügyfeleknek a jármű- és sofőrkezelés egységesítésére, valamint a teljes vállalatra kiterjedő számlázásra.
Integrált szolgáltatáscsomag tartalmazza
A már a jármű árában szereplő szervizcsomag (Integrated Service Package, ISP) az első négy éven belüli első négy szervizre, illetve maximum 160 ezer kilométerig fedezi a szervizfüzet és a gyártó előírásainak megfelelő karbantartási munkák költségeit. . A nagyfeszültségű alkatrészek és a jármű egyéb alkatrészeinek és funkcióinak rendszeres és szakszerű ellenőrzésének köszönhetően az eSprinter mindig használatra kész és megőrzi értékét.
Az ingyenes akkumulátortanúsítvánnyal a Mercedes Benz AG az anyaghibákért vállalt jogi felelősséget és a Mercedes-Benz új jármű garanciáját követően a szállítástól vagy az első regisztrációtól számított összesen 8 évig, illetve 160 000 kilométer teljes futásteljesítményig garantálja, hogy a az akkumulátorcsomagban lévő nagyfeszültségű akkumulátorok maximális maradék kapacitása nem lehet kevesebb, mint a kezdeti kapacitás 70 százaléka.
Az új eSprinterhez akkumulátortanúsítvány-bővítés érhető el, lehetőség van a már integrált akkumulátortanúsítvány (8 év/160 000 km) további 140 000 kilométerrel, összesen 8 évre/300 000 kilométerre (az eComplete csomagokban található) .
Folyamatban van a gyártás a globális piacokra
Az új eSprinter moduláris felépítése maximális szinergiát tesz lehetővé a gyártás során, és ezáltal a megfelelő méretgazdaságosságot. Az új eSprinter gyártási telephelyei a Mercedes-Benz Vans gyárai North Charlestonban, SC/USA, düsseldorfban és Ludwigsfelde-ben, Németországban. A Mercedes-Benz Vans összesen mintegy 350 millió eurót fektet be az új eSprinterbe 2021 és 2024 között, ebből körülbelül 150 millió eurót fektet be a három üzem termelésbeállításába. Mivel a fenntarthatóság a Mercedes-Benz központi vezérelve, az új eSprinter nettó szén-dioxid-semlegesen készül.
A Mercedes-Benz fenntarthatósági tevékenységeivel kapcsolatos további információkért tekintse meg Fenntarthatósági jelentésünket a következő címen: Fenntarthatóság a Mercedes-Benznél | Mercedes-Benz Csoport > Fenntarthatóság
[1] A tartományra vonatkozó információk előzetesek, és a „WLTP vizsgálati eljárás” tanúsítási módszerének megfelelően belsőleg kerültek meghatározásra. A mai napig nem kapott hivatalosan elismert vizsgáló szervezettől megerősített értékeket, sem EK-típusjóváhagyást, sem a hivatalos értékeknek való megfelelőségi tanúsítványt. Az adatok és a hivatalos értékek között eltérések lehetségesek.
[2] A tényleges hatótáv az egyéni vezetési stílustól, az út- és forgalmi viszonyoktól, a külső hőmérséklettől, a légkondicionáló/fűtés használatától stb. is függ, és változhat.
[3] A Mercedes me connect szolgáltatások használatához a felhasználóknak regisztrálniuk kell egy Mercedes me azonosítót, és el kell fogadniuk a Mercedes me connect szolgáltatások használati feltételeit. A leírt szolgáltatások, valamint elérhetőségük és funkcionalitásuk különösen a járműmodelltől, a modellévtől, a kiválasztott opcióktól és az országtól függően változhat.
[4] A Mercedes-Benz vezetőtámogató és biztonsági rendszerei segédeszközök, és nem mentesítik a vezetőt felelőssége alól.
[5] Az Egyesült Államokban és Kanadában a maximális váltakozó áramú töltés 9,6 kW a nemzeti villamosenergia-hálózatok specifikációi miatt.
[6] Maximális töltési csúcskapacitás az egyenáramú töltőállomáson 400 V, 300 A tápfeszültség mellett; a maximális töltési kapacitás különböző tényezőktől függ, mint például a környezeti hőmérséklet és az akkumulátor hőmérséklete, valamint az akkumulátor töltöttségi állapota a töltés megkezdésekor. Az akár 50 kW-os gyorstöltés alapfelszereltség, a 115 kW-ig terjedő gyorstöltés pedig opcionális.
[7] Minimális töltési idő 10–80% optimális feltételek mellett egyenáramú töltőállomáson, 400 voltos, 300 A tápfeszültséggel; a töltési idő különböző tényezőktől függően változhat, mint például a környezeti hőmérséklet és az akkumulátor hőmérséklete, valamint a kiegészítő segédfogyasztók, például a fűtés miatt.
[8] A Digitális Extrák használatához a Digitális Extrák használati feltételeinek és a Mercedes me ID Szolgáltatási Feltételeinek érvényes változatainak végleges elfogadása, a jármű állandó párosítása a Mercedes me felhasználói fiókkal és – adott esetben – szükséges a digitális extrák aktiválása. A futamidő lejárta után a Digitális Extrák díj ellenében megújíthatók a Mercedes me Store-ban, feltéve, hogy az adott időpontban még kínálják a megfelelő járműhöz. Ezen túlmenően egyes Digitális Extrák használatára további követelmények vagy korlátozások vonatkozhatnak, amelyek kifejezetten az ügyfél tulajdonában lévő, harmadik felekkel kötött szerződéseket (pl. streaming, töltés, a komfort adatmennyiséget lefedő adatszerződés megkötése), bizonyos harmadik féltől származó termékekkel kötöttek. (pl. okostelefon, okosóra), vagy csak meghatározott vásárlói csoportok számára érhetők el. Alternatív megoldásként az adatmennyiség kényelme érdekében a multimédiás rendszere generációjától függően az adatmennyiségnek interneten keresztül elérhetőnek kell lennie az autóban, vagy ahol lehetséges, saját adatmennyiséget kell használni internetmegosztáson keresztül. A Digitális Extrák használatához feldolgozott személyes adatokkal kapcsolatos információk a Mercedes me connect adatvédelmi szabályzatában találhatók.