Új Skoda Scala és Kamiq erőátviteli rendszerek
Még hatékonyabb TSI benzinmotorok a legújabb evo2 generációból
- A legmodernebb motorok 95 LE (70 kW) és 150 LE (110 kW) közötti teljesítménnyel
- Megnövelt teljesítmény szélesebb fordulatszám-tartományban a nagyobb teljesítményű 1.0 TSI egység számára
- Frissített szoftver az ACT+ aktív henger-deaktiváló rendszer gördülékenyebb működéséhez, az energiaigény alapján
A Škoda Scala és a Kamiq három rendkívül hatékony, korszerű TSI-motorral kapható. Minden egység a legújabb evo2 motorgeneráció tagja. A csúcskategóriás hajtáslánc ACT+ aktív hengerdeaktiváló rendszere a további szoftverfejlesztésnek köszönhetően a korábbinál is gördülékenyebben működik.
Johannes Neft, a Škoda Auto igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja így nyilatkozott: „A Škoda továbbra is szisztematikusan optimalizálja belső égésű motorjait. Scala és Kamiq kompakt modelljeink tápegységei hatékonyabbak, erősebbek, ugyanakkor még harmonikusabb teljesítményleadást kínálnak, például az újonnan tervezett injektoroknak köszönhetően. Sőt, a hardveren és a szoftveren végrehajtott kiterjedt módosítások biztosítják, hogy a motorok megfeleljenek a legújabb károsanyag-kibocsátási előírásoknak is.”
Megnövelt teljesítmény a két 1.0 TSI egység közül az erősebbiknél
Az 1.5 TSI-hez hasonlóan a két új 1.0 TSI háromhengeres motor a Škoda Scalában és a Kamiqban is az EA211 motorcsalád evo2 generációjából származik. Az előnyök közé tartozik a szívó- és kipufogószelepek változtatható vezérlése, az akár 350 bar befecskendezési nyomás, a nagy kompressziójú Miller égési ciklus és a változó geometriájú turbófeltöltők (VGT). Újdonság a tízlyukú befecskendezők a még homogénebb levegő-üzemanyag keverék érdekében, valamint az új háromutas katalizátor részecskeszűrővel. Mivel a turbófeltöltő hőmérséklet-ellenállása ezzel egyidejűleg 980 °C-ra nőtt, az optimális levegő-üzemanyag gyújtási arány immár a motorfordulatszámok szélesebb tartományában elérhető. A 116 lóerős (85 kW) teljesítménynél az erősebb 1.0 TSI 6 LE-vel (4 kW) többet ad le, mint elődje, és ezt 500 ford./percnél hamarabb és szélesebb fordulatszám-tartományban teszi elérhetővé. A 200 Nm-es maximális nyomaték további 500 ford./perchez is elérhető a fordulatszám-tartomány felső végén.
A legújabb 1.5 TSI még fejlettebb ACT+ aktív henger-deaktiváló rendszerrel
A csúcskategóriás 1,5 TSI motor az új katalizátor által hozott fejlesztések előnyeit élvezi, amely jobb hatásfokkal büszkélkedhet, és gyorsabban éri el üzemi hőmérsékletét. Ezenkívül frissített szoftverrel érkezik az ACT+ aktív henger-deaktiváló rendszerhez. Ez még gördülékenyebbé teszi a négy henger közül kettőnek a teljesítményigény alapján történő automatikus deaktiválását és újraaktiválását. Az aktív hengerek (első és negyedik henger) szívó- és kipufogószelep-emelkedési görbéjén végzett módosításoknak köszönhetően a rendszer működési feltételeinek tartománya is kibővült.
A motorválaszték egy pillantással:
Engine | Power [PS] | Torque [Nm] | Transmission | Drive |
1.0 TSI evo2 | 95 | 175 | 5-speed manual | FWD |
1.0 TSI evo2 | 116 | 200 | 6-speed manual | FWD |
1.0 TSI evo2 | 116 | 200 | 7-speed automatic | FWD |
1.5 TSI evo2 | 150 | 250 | 6-speed manual | FWD |
1.5 TSI evo2 | 150 | 250 | 7-speed automatic | FWD |