A Skoda Múzeum fenntarthatóság-fókuszú kiállítást mutatott be
- A Škoda Múzeumban egy új kiállítás mutatja be az autógyártó átfogó stratégiáit a környezetterhelés csökkentésére
- A január 17-től június 16-ig tartó kijelző a Škoda Auto fenntarthatóság iránti elkötelezettségét hangsúlyozza
- A Škoda Auto betekintést nyújt fenntarthatósági erőfeszítéseibe és jövőbeli projektjeibe egy dedikált mikrooldalon keresztül
A környezet védelme és a vállalat környezeti hatásainak minimalizálása régóta központi szerepet játszik a Škoda Auto vállalati stratégiájában. Január 17. és június 16. között a Škoda Múzeum egy átfogó kiállításnak ad otthont, amely a vállalat fenntarthatósági törekvéseit és kezdeményezéseit mutatja be a látogatóknak. A kiállítás egyben a vadonatúj Kodiaq nyilvános debütálása is, amely most először kínál plug-in hibrid hajtásláncot.
A Mladá Boleslavban található Škoda Múzeum új kiállítása kiemeli a vállalat elkötelezettségét az elektromosság és a fenntarthatóság iránt. Június 16-ig mutatják be a látogatóknak, hogy a Škoda Auto környezetterhelésének folyamatos csökkentésére irányuló kezdeményezéseibe mélyreható pillantást vethessenek. A kijelző részletezi azokat a konkrét stratégiákat, amelyeket az autógyártó alkalmaz a károsanyag-kibocsátás csökkentésére az értékláncban. Ezenkívül számos környezetvédelmi projektet és tevékenységet tartalmaz, mind történelmi, mind jelenlegi, és felvázolja a jövőbeli fenntarthatósági terveket.
A hagyományokban gyökerező innováció
A Škoda Múzeum kiállítása nemcsak a vállalat történetét mutatja be, hanem a környezetvédelem iránti hosszú távú elkötelezettségét is, amelyet olyan járművek is kiemelnek, mint a Škoda Eltra. A Škoda Favoritból származó, teljesen elektromos modell a kilencvenes évek elején készült, és a Škoda villamosítási törekvéseinek kezdetét tükrözi.
A kiállítás a fenntartható anyagok felhasználásáról is tájékoztatja a látogatókat a jelenlegi Škoda modellekben. Például az új Škoda Kodiaq-ban az üléskárpitokhoz, az utastérben és a csomagtartóban található szőnyegek, valamint a tetőkárpit minden textíliája 100%-ban újrahasznosított poliészterből készül, vagy a Design Selection Lounge esetében újrahasznosított fonalak és 40% természetes gyapjú kombinációja. Még a bőr üléshuzatok is környezetbarát eljárásokkal készülnek, az ikonikus Škoda esernyő pedig immár újrahasznosított anyagokból készül.
A beszállítóival együttműködve a Škoda Auto intenzíven dolgozik új, fenntartható anyagok kifejlesztésén a jövőbeli gyártáshoz, beleértve a mono-anyagokat és az újrahasznosított műanyagokat az ülésekhez és ajtókárpitokhoz. A kiállított Škoda Octavia belső tanulmánya betekintést nyújt a fenntartható anyagokba, amelyek a jövőbeni járművek belsejét jellemzik majd.
A fenntarthatóság mint stratégiai sarokkő
A Škoda Auto 2013 óta integrálja fenntarthatósági törekvéseit vállalati GreenFuture stratégiájába, amely magában foglalja a GreenFactory, a GreenProduct és a GreenRetail fő területeit. Ez a lépés a fenntarthatóságot a Next Level – Škoda Strategy 2030 kulcselemeként hangsúlyozza.
A társaság 2020 óta nem szállít gyártási hulladékot a lerakókba. Ez azt jelenti, hogy a gyártási folyamatokból származó összes hulladékot energetikailag vagy anyagilag újra feldolgozzák. A Škoda Auto 2030-ra elkötelezi magát amellett, hogy három cseh és két indiai gyáregységében CO2-semleges működést ér el, és 50%-kal csökkenti európai flotta kibocsátását a 2020-as szinthez képest. A cseh autógyártó a megújuló energiaforrások felhasználását is bővíti. A ŠKO-ENERGO energiaszolgáltatóval együttműködve az autógyártó modernizálja a fűtőművet, hogy 100%-ban biomasszát használjon fel. Más partnerekkel együttműködve gyáraiban napenergia-projekteket is fejleszt, ami egy másik példa a fenntarthatóság holisztikus megközelítésére.
A fenntarthatóság előmozdítása a nemzetközi kereskedői hálózatban
A Škoda Auto kiterjeszti fenntarthatósági törekvéseit globális márkakereskedői hálózatára, és környezetbarát gyakorlatokat alkalmaz a logisztikában, ideértve az újrahasznosítható csomagolás, az elektromos teherautók használatát és az útvonal-optimalizálást a károsanyag-kibocsátás minimalizálása érdekében. A cég márkakereskedéseiben és szervizközpontjaiban a fenntartható működést hirdeti napelemek, akkumulátortároló rendszerek és hőszivattyúk telepítésével az energiafogyasztás csökkentése érdekében. A Škoda Auto emellett gondoskodik a vegyszerek, a hulladék, az energia és a víz felelős felhasználásáról és kezeléséről.
Ha többet szeretne megtudni a Škoda Auto fenntarthatósági kezdeményezéseiről, itt található részletes információ a kiállításról, beleértve a Škoda Múzeum nyitvatartási idejét is.
Ezenkívül a Škoda Auto rendelkezik egy fenntarthatósági mikrooldallal, amely mélyebb betekintést nyújt a környezetvédelmi, társadalmi és irányítási (ESG) témáiba és intézkedéseibe.