Aktív Passat vezetés – hálózatba kapcsolt DCC Pro és Vehicle Dynamics Manager

Elektronikusan vezérelt futómű. A kilencedik generációs Passat jelentősen továbbfejlesztett futóművel van felszerelve. Számos egyedi intézkedés mellett a Volkswagen kifejlesztette a DCC adaptív futóművezérlés új generációját legkelendőbb modellje, az opcionális DCC Pro számára. Ezenkívül a vadonatúj Passat Variant már fel van szerelve járműdinamikai menedzserrel is. A rendszer vezérli az elektronikus differenciálzárak (XDS) funkcióit és a vezérelt lengéscsillapítók oldaldinamikai alkatrészeit a DCC Pro rendszerben. A kerékspecifikus fékezési beavatkozásokat és a lengéscsillapító keménységének kerékszelektív beállítását végző Vehicle Dynamics Managernek köszönhetően a kezelési jellemzők semlegesebbek, stabilabbak, mozgékonyabbak és pontosabbak. A futómű alapvető felépítése egy MacPherson első tengelyből és egy négylengőkaros hátsó tengelyből áll.


Exkluzív Volkswagen podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!





Az új DCC Pro részletesen. Az elektronikus aktív lengéscsillapítás folyamatosan reagál az útviszonyokra és a vezetési helyzetre, és figyelembe veszi az olyan paramétereket, mint a kormányzás, a fékezés és a gyorsulás. Az ideális csillapítást minden kerékre kiszámítják, és a lengéscsillapítókon keresztül a másodperc töredékein belül beállítják. A vezetőnek lehetősége van egyénileg beállítani a DCC rendszert a nagyon kényelmestől a nagyon sportosig. A Passatban először az adaptív futóművezérlés oldaldinamikai elemeit a Vehicle Dynamics Manager koordinálja és optimalizálja a mindenkor optimális vezetési kényelem és kiemelkedő vezetési dinamika érdekében. A korábbi 1 szelepes lengéscsillapítókkal rendelkező DCC-vel összehasonlítva az új DCC Pro lengéscsillapítói két szeleppel vannak felszerelve. Ezt a változást egy adaptált vezérlőalgoritmus kíséri a különálló visszapattanási és tömörítési fokozat szabályozásához. A gyorsabb, kétszelepes lengéscsillapítók jobb és csendesebb kapcsolatot tesznek lehetővé a karosszéria és a futómű között, egyúttal optimalizált menetdinamikával – a visszapattanási és kompressziós fokozatok még precízebb szabályozásának köszönhetően. A kétszelepes lengéscsillapítókat korábban csak többlengőkaros felfüggesztéssel kombinálva használták a prémium és a luxus osztályban; a MacPherson rugóstagok integrációja új. A DCC Pro ismét jelentősen növeli a dinamikus és a komfort jellemzők közötti különbséget. Ezen jellemzők kölcsönhatásának köszönhetően a Passat vezetői rendkívül kellemes vezetési élményben és biztonságérzetben részesülnek még rossz útfelületen is.