Villanyautónak öltözött a Toyota Corolla Cross
Elérkezett az idő, hogy felvarrják a Toyota kompakt szabadidőjárművének ráncait. A modellfrissítés során a Corolla Cross egészen egyedi orrkialakítást kapott, amelybe a márka akkumulátoros elektromos modellcsaládja éppúgy belelátható, mint a Lexus újabb típusai.
Az autóiparban bevett szokás, hogy három-öt év elmúltával aktualizálják a típusokat. A Corolla Cross azonban csupán két éve mutatkozott be, miért küldik mégis modellfrissítésre? A válasz egyszerű: noha Európában valóban 2021 decembere óta létezik a modell, a Toyota egyik legfontosabb nemzeti piacán, Thaiföldön már másfél évvel korábban, 2020 nyarán elkezdték annak gyártását és forgalmazását. Itt tehát valóban indokolt a ráncfelvarrás, a délkelet-ázsiai országban – ahol számos egyéb típus mellett a Corolla Crosst is helyben gyártják – pedig gondoskodtak arról, hogy a 2024-es modellváltozatot véletlenül se lehessen összetéveszteni a korábbiakkal.
A leglátványosabb változás a hűtőmaszk, pontosabban annak hiánya. Az orr egybefüggő burkolatot kapott, akárcsak a tisztán elektromos Toyota bZ4x. Mivel azonban a Corolla Cross belső égésű motorral is rendelkezik (sőt, Thaiföldön a világszerte szokásos hibrid hajtáslánc mellett tisztán benzines kivitelben is elérhető a modell: mindkettőben ugyanaz az 1,8 literes motor dolgozik), ez utóbbi nyilvánvaló hűtési igényeiről is kellett gondoskodni. Ezt az elülső panel látványos, méhsejt-mintázatú lyuggatásával oldották meg, ami viszont részben a prémium-Lexus gyártmányaihoz is hasonlatossá teszi.
Természetesen nem a sajátos kialakítású hűtőrács a Corolla Cross egyetlen újdonsága. Átdolgozták az első lökhárítót, fölötte pedig új, LED-es fényszórókat építettek be, amelyeket plexisáv köt össze – arról nincs információnk, hogy ez utóbbi elem világít-e. A hátsó lámpák is újak, az irányjelzők dinamikusak. Újrarajzolták a keréktárcsákat és a külső tükröket, valamint megjelent egy új, szürke karosszériaszín a kínálatban (amely így a fehér és a fekete mellett egy szürkéskék és két szürke árnyalatot tartalmaz.)
Az utastér látványos újdonsága a választható sötétpiros színvilág, valamint a feljavított kijelzőcsokor: a vezető előtt 12,3 colos digitális műszeregységet, a középkonzol tetején 10,1 colos érintőképernyőt találunk. Az infotainment rendszer támogatja a vezeték nélküli okostelefon-integrációt (Apple CarPlay és Android Auto), és a telefonok töltéséhez sem kell kábelt csatlakoztatni. Az új vezetői környezet mellett megjelent a kínálatban a számos egyéb piacon, így Európában már eddig is elérhető, faltól falig panoráma napfénytető. Az ázsiai piacokon szokásos, eddig alkalmazott taposós rögzítőfék helyett mostantól itt is elektromos kapcsoló aktiválja a kéziféket, mint nálunk.
Ahogy korábban említettük, a Corolla Cross kétféle hajtáslánccal rendelhető Thaiföldön; az 1,8 literes benzinmotor, illetve az erre épülő full hibrid konfiguráció tudomásunk szerint változatlanul folytatja az új modellévben.
Fotók: Toyota