Az új CB125R erőforrása

24YM CB125R 16x9

A CB125R-ben modern, EURO5-ös normákat is könnyedén teljesítő, 125 cm3-es erőforrás dolgozik, melyet kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztettek a Honda mérnökei. Ez a négyszelepes, dupla-vezérműtengelyes (DOHC), hatfokozatú váltóval társított motor rendkívül élénk, 10 000 f./percnél jelentkező csúcsteljesítménye 14,96 LE, legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 11,6 Nm-t (8000 f./percnél). Ugyancsak kiválóságáról árulkodik, hogy végsebessége 105 km/h, és mindössze 11,3 másodperc alatt tudja le – álló helyzetből indulva – a 200 méteres távot.

Az új előírás – amely 2024 végétől minden új modell típusjóváhagyására vonatkozó jogi követelménnyé válik – rendelkezik a katalizátor új „fedélzeti” ellenőrzéséről, a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos hiba azonosítási küszöbérték csökkentéséről (így biztosítva a motoros számára a korábban érkező figyelmeztetést), a szigorúbb zajvédelmi követelményekről és szigorúbb hosszú távú kipufogógáz-kibocsátási követelményekről. 

A furatátmérő és a lökethossz 57,3, illetve 48,4 mm, a sűrítési viszony pedig 11,3:1. A PGM-FI üzemanyag-befecskendezéshez a beszívott levegő tisztán áramlik a bemeneti csatornán, a légszűrő csatlakozócsövén és a rezonátorkamrán keresztül. A kipufogót alul vezették el, a kipufogógázok pedig kétkamrás hangtompítón keresztül távoznak.

A CB125R négy új színt, új színes TFT-kijelzőt és EURO5+ erőforrást kapott