Még markánsabb karakter, még gazdagabb technológiai tartalom – megújul a Hyundai i30
- Az új Hyundai i30 látványos formai módosításokkal, valamint aktualizált kapcsolódási és biztonsági funkciókkal lép színre
- A különböző karosszéria-változatokban és felszereltségi szinteken kínált modell a legváltozatosabb ügyféligények kielégítésére született
- Praktikus és kényelmi szolgáltatások széles körét kínálja
A Hyundai Motor bemutatja a formai és technológiai módosításokkal aktualizált, megújult i30-as modellcsaládot. A ferdehátú, fastback és kombi karosszériával, továbbá sportos karakterű N Line kivitelben elérhető Hyundai i30 bőségesen kínál választási lehetőséget az ügyfeleknek.
Az új i30 a legújabb kapcsolódási technológiákat és kényelmi szolgáltatásokat vonultatja fel. Ez egyrészt versenyképesebbé teszi a modellt saját méretosztályában, másrészt még jobb ár / érték arányt kínál az ügyfelek számára.
Megújult, merész dizájn
Az eredetileg 2007-ben bemutatott Hyundai i30 jelenleg harmadik generációjában jár. A most megújuló külső és belső dizájn az eddiginél is markánsabb megjelenést kölcsönöz a modellnek.
Karakteres orráról és kecses faráról azonnal felismerhető a modell. Elöl megújult a hűtőmaszk mintázata, a rendszámtábla alatti lökhárító-betét, valamint a ködfényszóró háza. Hátul a ferdehátú és kombi kiviteleken szögletesebb formát öltött a lökhárító krómbetétje.
A korábban opcióként rendelhető LED-es fényszórók és zárófények mostantól az i30 minden kivitelén az alapfelszerelés részét képezik. Ezeken túlmenően egy új rajzolatú, 16 colos könnyűfém keréktárcsa is megjelent a kínálatban.
Az új i30 tizenkét különböző karosszériaszínben rendelhető. Ezek közül hét árnyalat új: ezek az Abyss Black gyöngyház, az Ecotronic Grey gyöngyház, az Ultimate Red metálfény, a Jupiter Orange metálfény, a Meta Blue gyöngyház, a Cypress Green gyöngyház, és a Sailing Blue gyöngyház. Öt árnyalat a korábbi kínálatból ismerős: ezek az Atlas White, a Serenity White gyöngyház, a Shimmering Silver metálfény, a Shadow Grey, és az Engine Red.
A formai megújulás a belső térben folytatódik. A műszerfal felső részét különleges festékanyaggal kezelték, ami kellemesebb, finomabb tapintásúvá teszi a felületet. A padlókonzol fényes fekete kidolgozást kapott.
A fekete belső térhez négyféle, modern üléskárpitozás társítható: teljes szövet, teljes bőr, szövet / bőr, valamint textil nyersbőr / bőr. Három új kárpitmintázat is megjelent a kínálatban. A teljes szövetkárpitozású, illetve szövet-bőr kárpitozású belső térben a háttámlát vízszintes sávozású mintázat díszíti.
A modellfrissítés során az i30 N Line még sportosabb stíluselemeket kapott. Ez már a hűtőmaszk markánsabb rácsozatában megnyilvánul. Az utastérben három piros, vízszintes sáv díszíti a textil nyersbőr / bőrkárpitozású belső teret. Míg az i30 N Line első lökhárítóján kialakított, oldalsó nyílások betétei korábban feketék voltak, most megjelent rajtuk egy sötét fémszínű díszítés. Ugyanilyen kivitelű betét díszíti a megújult oldalsó szoknyát. Az N Line modellhez új 17, illetve 18 colos könnyűfém keréktárcsa választható.
Fokozott biztonság és kapcsolódás az utastérben
Az új i30 online kapcsolódási technológiái az eddigieknél is kényelmesebb, praktikusabb utazási élményt biztosítanak. Az újonnan bevezetett jellemzők között említést érdemel a szériafelszerelésként kínált, 4,2 colos, színes LCD műszeregység, a három darab USB-C töltő csatlakozó (elöl és hátul) és a vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA), míg opcióként 10,25 colos, digitális műszeregység is rendelhető.
Az új i30 mostantól még több Hyundai Smart Sense biztonsági funkciót kínál alapfelszerelésként. A ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA) észleli a jármű előtti akadályokat, és segít megelőzni az ütközést azokkal. Autópályán közlekedve fokozott biztonságot szavatol a sávkövető rendszer (LFA), amely az adott forgalmi sáv határain belül tartja a járművet, valamint az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), amely hang- és optikai jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha átlépte a sebességhatárt. A hátsó utasra figyelmeztető (ROA) funkció a műszeregységben megjelenő üzenettel emlékezteti a vezetőt, ha az aktuális utazás során bárki kinyitotta a hátsó ajtót, így megelőzve, hogy a hátsó ülésen maradjon bárki vagy bármi.
Az FCA rendszer opcióként kiegészíthető a kereszteződésben történő kanyarodás során ütközésre figyelmeztető rendszerrel (FCA-JT), amely biztonságosabbá teszi a balra, nagy ívben végzett kanyarodást. Szintén opciós biztonsági rendszer az autópálya asszisztens 1.5 (HDA 1.5), amely automatikusan tartja a követési távolságot az elöl haladó jármű mögött, automatikusan a sebességkorlátozásokhoz, illetve a kanyar ívéhez igazítja a menetsebességet, és az aktuális forgalmi sávon belül tartja a járművet.
Még kényelmesebb utazás
Tovább bővített kényelmi felszereltsége révén az új i30 valóban minden igényt kielégíti. Az utastérben és a csomagtartóban jobb megvilágítást biztosító LED-eket találunk. A szériatartozékként kínált első és hátsó parkolóradar (PDW) figyelmezteti a vezetőt, ha kis sebességű előre- vagy hátramenetben akadályt észlel a jármű útjában.
Az üzemanyag-fogyasztás csökkentését szolgálják a 48 voltos mild hibrid rendszerrel szerelt, választható hajtásláncok. A rendszer besegít a belsőégésű motornak, extra elektromos teljesítményt biztosítva a használat olyan, különböző fázisaiban, mint az elindulás, a gyorsítás vagy a fékenergia-visszanyerés.
Az új i30 gyártása a tervek szerint 2024 áprilisában veszi kezdetét a Hyundai nošovicei üzemében, a Cseh Köztársaságban.
A Hyundai i modellcsaládja
A Hyundai i modellcsaládja – amely az i10, i20 és i30 típusokból áll – valódi sikertörténetnek számít Európában. A márka Európában gyártott típusai közé tartozó i modellek mindenekelőtt a Hyundai sokszínű európai ügyfélkörének igényeit elégítik ki. Az i modellcsalád az évek során folyamatosan fejlődött, így dinamikus formavilággal, fejlett online kapcsolódási képességekkel, valamint kompromisszumokat nem ismerő kényelemmel büszkélkedhet.
Jogi nyilatkozat: CO2– és károsanyag-kibocsátási információk
- Az új i30 még nem kapható. A modell hivatalos CO2-kibocsátási értékeit még nem határozták meg.