Kiterjedt frissítést kapott az EQS
- Még inkább állapottudatos az új hűtőborítás krómozott felülettel és álló csillaggal
- A nagyobb akkumulátorkapacitásnak köszönhetően még alkalmasabb nagy távolságokra
- Még nagyobb üléskényelem az EQS-hez: Rear Comfort Package Plus vezetői ülésekkel
- Még sokoldalúbb a 4MATIC változatok akár 1700 kg-os pótkocsi teherbírásának köszönhetően
- Még kifinomultabban felszerelve a MANUFAKTUR Selection speciális kiadásával
Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A Mercedes-Benz indulásuk óta folyamatosan fejlesztette az EQS-t és testvéreit. A modellfrissítésektől függetlenül és minden eddiginél gyorsabban újításokat építettek be az EQS, EQE, EQS SUV és EQE SUV sorozatba. A vállalat számos termékfrissítéssel minden eddiginél gyorsabban reagált a piaci és vásárlói visszajelzésekre. A jelenlegi 2024-es változási évre az EQS rendkívül kiterjedt frissítési csomagot kap. Az elektromos zászlóshajó akár 82 kilométerrel nagyobb hatótávval, új, krómozott hűtőborítással, az első motorháztetőn egy függőleges Mercedes csillaggal, valamint még nagyobb kényelemmel a hátulján.
Az EQS már akkor is a leghosszabb hatótávolságú elektromos autók közé tartozott. A jövőben az ügyfelek még több kilométert tehetnek meg anélkül, hogy megállnának töltés közben. A 108,4-ről 118 kWh-ra megnövelt akkumulátorkapacitásnak köszönhetően az EQS 450 4MATIC maximális hatótávolsága (együttes energiafogyasztás: 20,9–17,0 kWh/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 0 g/km | CO₂ osztály: A)[1] például 717 kilométerről 799 kilométerre nő. Ez több mint 11 százalékos tartománynövekedést jelent. A 683–822 kilométeres hatótávval az EQS 450+ (összesített energiafogyasztás: 19,9–16,3 kWh/100 km | CO₂-kibocsátás együttesen: 0 g/km | CO₂ osztály: A)1 még a 800 kilométeres határt is meghaladja.
A Mercedes-Benz 750-ről 1700 kilogrammra növelte a 4MATIC-cal szerelt EQS és EQE szedánok vontatási kapacitását. Ez azt jelenti, hogy hasonló szintet érnek el, mint a SUV-származékok. Például az ügyfelek most már vontathatnak egy ló utánfutót.
Egy másik technikai intézkedés: A napi üzemben a rekuperáció magas aránya miatt a féktárcsákat ritkábban használják, mint az égésű modelleknél. A jövőben egy speciális funkció fogja karbantartani a fékrendszert oly módon, hogy időről időre automatikusan ráhelyezi a fékbetéteket a tárcsákra.
Az új EQS 2024. április 25-től rendelhető. A továbbfejlesztett alapfelszereltség ellenére az alapárak változatlanok maradnak. 2024. április 25-én megkezdődik a MANUFAKTUR Selection, az EQS szedán különösen jó minőségű speciális kiadása is, amely a részletekre is odafigyelve van felszerelve (lásd az utolsó oldalon).
Az avantgárd EQ megjelenés az ikonikus Mercedes sztárral kombinálva: az új hűtőburkolattal
A Mercedes-EQ járművek megkülönböztető jellemzője a mélyfekete hűtőrács (fekete panel), amely zökkenőmentesen kapcsolódik a fényszórókhoz. A tervezők most ezt a független felületet finomították az EQS-hez: Az elektromos zászlóshajó új, krómozott burkolattal van felszerelve az Electric Art Line alapfelszereltségében. A krómozott és süllyesztett lécek elegáns kontrasztot teremtenek a mélyfekete környezettel. Ez a hűtőrács az első motorháztetőn álló csillaggal kombinálva az avantgárd EQ megjelenést ötvözi az ikonikus, állapottudatos Mercedes-Benz szimbólummal.
A minőségi részletek érzete a belső térben is megmutatkozik: a B-oszlopokon lévő szellőzőfúvókák most horganyzott krómból készült kerettel rendelkeznek. A hátsó kiegészítő párnát Nappa bőrből készült csövek erősítik.
A hátsó kényelem folyamatos fejlesztése
Az opcionális Rear Comfort Package Plus vezetői ülésekkel[2] felszerelt EQS-ek (3867,50 euró áfával) mostantól speciális ferde lábtartóval rendelkeznek a jobb oldalon a hátsó rekeszben. Az első ülés sínjei közé helyezve érezhetően növeli a hátsó utas kényelmét, mert ferdén tudja elhelyezni a lábát.
Ez a legújabb részlet a Rear Comfort Package Plus további, de korántsem egyetlen kényelme: az utasülés előrehajtható, a háttámla pedig 38 fokig állítható. Ez több helyet biztosít. Az opcionális felszereltséghez tartozik még az ülésfűtés Plusz és a nyak- és vállfűtés hátul, valamint az ülésmélység pneumatikus állítása. Az első ülések háttámlájába egy megvilágított díszítőelem került beépítésre.
Az a tény, hogy a Mercedes‑Benz több lépésben növelte az EQS hátsó kényelmét, az egy ideje alapfelszereltségnek számító hátsó üléscsomagra is vonatkozik. A háttámla dőlésszöge egy gombnyomással 27-36 fok között állítható. Az üléshuzatok réteges megjelenése kiemeli az egyéni üléskaraktert. A háttámlában öt milliméterrel több habszivacs és az oldaltámlákról leválasztott huzat lágyabb ülésélményt biztosít.
Automatikus sávváltás a kétsávos autópályákon
Az „Automatic Lane Change” (ALC) funkcióval a Mercedes‑Benz immár intelligens továbbfejlesztést is kínál a SAE Level 2[3] vezetéstámogató rendszereihez Európában. Az automatikus sávváltás az autópályákon két szerkezetileg különálló sávon támogatott, meghatározott sebességkorlátozás mellett, legfeljebb 140 km/h. A 2024-es módosítási év EQS modelljeiben a funkció gyárilag kerül telepítésre.
Az automatikus sávváltás az aktív kormányzási asszisztenssel ellátott DISTRONIC Active Distance Assist része. Ha egy lassabb jármű halad elöl, az autó maga kezdeményezheti a sávváltást 80-140 km/h sebességtartományban. Ha a radarok elegendő helyet észlelnek és sávjelzéseket azonosítanak, teljesen automatikusan előzheti az elöl lassabb járművet. A feltétel egy legalább két sávos autópálya sebességkorlátozással és a jármű MBUX navigációval felszerelt. A rendszer nem igényel további beavatkozást a vezetőtől az automatikus sávváltás végrehajtásához.
A jármű vezetésével kapcsolatos felelősség a vezetőt terheli. A sávváltásokat ezért folyamatosan figyelni kell. A Mercedes‑Benz egyes modellsorozatokhoz már kínál automatikus sávváltást az Egyesült Államokban és Kanadában.
Kiváló minőségű speciális kiadás: fekete lakk és fehér Nappa bőr
A MANUFAKTUR Selectionnal az EQS szedán különleges változatban is elérhető, különösen kitűnő tulajdonságokkal. Ez az exkluzív változat obszidián metálra van festve, alternatívaként a MANUFAKTUR opalit fehér és a MANUFAKTUR éjszakai fekete MAGNO külső színek is elérhetők. Az alapfelszereltségű Electric Art külső része az AMG Styling[4] és az új hűtőrács krómozott bevonattal és függőleges csillaggal a motorháztetőn. 53,3 centiméteres (21 hüvelykes) AMG könnyűfém keréktárcsákat szereltek fel többküllős kivitelben.
Szintén alapfelszereltség a fedélzeten a Rear Comfort Package Plus Executive ülésekkel, a Rear Seat Package Plus ülésklímával hátul és a MANUFAKTUR belső csomag, ez utóbbi speciális MANUFAKTUR kárpittal, exkluzív Nappa bőrrel, mély fehér/fekete színben. A kiadásra jellemző jellemzők közé tartozik a kontrasztos varrással és ezüstszürke tömítésekkel ellátott díszpárna, valamint a rózsarany hímzés, a fejtámla párnák hímzett Mercedes csillaggal és a küszöbborítások. Fekete PVD-bevonattal, megvilágított Mercedes-Benz felirattal és Mercedes-Benz mintával rendelkeznek. A szőnyegeken hímzett Mercedes-csillag található, mélyfehér szegélyük rózsaszín-arany varrással.
A díszítőelemek antracit, nyitott pórusú, lineáris szerkezetű hársfából készültek, a középkonzolon pedig egy exkluzív „MANUFAKTUR Selection” kiadású jelvény található. A belső tetőburkolatnak a mikroszálas MICROCUT feketét választották. A MANUFAKTUR Selection modell minden motorral kombinálható. A különkiadás felára 16 600,50 euró (ÁFA-val).
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!