Kodiaq erőátviteli rendszerek
Minden eddiginél hatékonyabb a plug-in és a mildhibrid technológia révén – ez az első a Kodiaq esetében
- Plug-in hibrid: több mint 100 kilométer elektromos hatótáv a WLTP ciklusban
- Erőátviteli rendszerek széles választéka: 1.5 TSI mild-hibrid technológiával, egy 2.0 TSI benzinmotor és két 2.0 TDI dízel
- Jól hangolt futómű: DCC Plus adaptív futóművezérlés a még jobb kényelem és a jobb vezetési dinamika érdekében
Exkluzív Skoda podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A második generációs Kodiaq a modern és rendkívül hatékony motorok sokoldalú választékát mutatja be, amely benzin- és dízelmotorokat egyaránt tartalmaz. A Kodiaq most először elérhető plug-in és mild-hibrid technológiával is. A Kodiaq iV hálózatról tölthető hibrid hajtáslánca 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt és több mint 100 kilométeres, teljesen elektromos hatótávolságot kínál a WLTP ciklusban. A mildhibrid technológia a belépő szintű 1,5 TSI-ben található, 110 kW (150 LE) teljesítménnyel. Egy 2.0 TSI benzinmotor 150 kW (204 LE) és két 2.0 TDI dízel 110 kW (150 LE), illetve 142 kW (193 LE) teljesíti a palettát. A legjobb benzinmotor és a legjobb dízelmotor alapfelszereltségként összkerékhajtású, és minden motorhoz DSG sebességváltó kapcsolódik.
Johannes Neft, a Škoda Auto igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja így nyilatkozott: „A hajtásláncok tekintetében a Kodiaq iV a nagy SUV második generációjának kiemelkedő modellje. Az első Kodiaq plug-in hibridként az 1,5 TSI-n alapuló hajtáslánc legújabb verzióját tartalmazza, 25,7 kWh akkumulátorkapacitással. Ez most több mint 100 kilométeres alllektikus hatótávolságot tesz lehetővé, ami bőven elegendő a valós vezetéshez.”
A Kodiaq iV a legújabb plug-in hibrid hajtásláncot használja
A Škoda a hálózatról tölthető hibrid hajtásláncának legújabb iterációját használja a második Kodiaq-generáció villamosítására. Egy 110 kW-os (150 LE) 1,5 TSI egységgel rendelkezik, amely egy villanymotorral együtt 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt ad, amelyet a 6 sebességes DSG továbbít az első kerekekre. Az új nagyfeszültségű akkumulátor több mint 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot tesz lehetővé a WLTP ciklusban. Az akkumulátor 10-80 százalékig 2,5 óra alatt tölthető fel, a maximális töltési sebesség pedig 11 kW a háztartási falidobozokban és a váltakozó áramú töltőpontokon. Egyenáramú töltés esetén a maximális töltési teljesítmény 50 kW. * Az akkumulátor 10-80 százalékos újratöltése mindössze 25 percet vesz igénybe. Az energia fékezés közben is visszanyerődik. A nagy akkumulátor ellenére a Kodiaq iV bőséges, 745 literes csomagtartót kínál. Az infotainment rendszer számos, a plug-in hibrid változatra jellemző funkciót tartalmaz – például a töltőállomások keresését különösen megkönnyíti.
Kodiaq iV – technical data:
System power output | 150 kW |
Petrol engine | 1.5 TSI/110 kW |
Battery capacity (gross) | 25.7 kWh |
Battery weight | 173 kg |
Electric range (WLTP) | Over 100 km |
Charging rate | AC up to 11 kW DC up to 50 kW |
Petrol fuel tank | 45 l |
Luggage capacity | 745 l |
Enyhe hibrid technológia az 1.5 TSI-hez, a legjobb benzines és a legjobb dízel összkerékhajtással
A Kodiaq iV mellett a SUV második generációja két benzinmotorral és két dízelmotorral kapható, amelyek mindegyike 7 sebességes DSG-vel párosul. A belépő szintű 1,5 TSI benzinmotoros, 110 kW (150 LE) teljesítményű modell az első a kínálatban, amely 48 voltos szíjhajtású indítógenerátort és 48 voltos lítium-ion akkumulátort használó enyhe hibrid technológiát alkalmaz. A fékezés során visszanyert energia képes támogatni a belső égésű motort elektromos teljesítménynöveléssel, vagy lehetővé teszi a SUV szabadonfutását teljesen kikapcsolt motor mellett. Mindkét hibrid motor a legújabb EA 211 evo2 motorsorozathoz tartozik. Az üzemanyag-hatékony Miller-cikluson működő turbófeltöltővel vannak felszerelve, amely változó turbina geometriát használ. Az 1,5 TSI motor integrált mild-hibrid technológiával a legújabb generációs aktív hengertechnológiával (ACT+) is rendelkezik. A két 2.0 TDI dízelváltozat 110 kW (150 LE) és 142 kW (193 LE) teljesítménnyel rendelkezik. A csúcskategóriás dízel- és benzinmotorok összkerékhajtásúak. Ezen túlmenően az ebbe a sorozatba tartozó összes motor megfelel az Euro 6e károsanyag-kibocsátási szabványnak. A hatékonyságot és a zökkenőmentes működést hangsúlyozva a második generációs Kodiaq minden motorja az igényes vezetőre lett szabva.
Az új DCC Plus Dynamic Chassis Control bemutatója
A második generációs Kodiaq opcionálisan elérhető az új DCC Plus Dynamic Chassis Control rendszerrel. Ez az új verzió két egymástól függetlenül vezérelt szelepet használ a felfüggesztés visszapattanási és kompressziós szakaszainak elkülönítésére. Korábban mindkét funkciót egy közös szelep vezérelte. Az új generáció a csillapítás gyorsabb beállítását és a csillapítási jellemzők szélesebb skáláját teszi lehetővé. A vezetők és az utasok észreveszik a különbséget a gyorsabb reakciók, a jobb menetdinamika és a nagyobb kényelem formájában. A DCC Plus hasmagassága ugyanaz marad, mint a normál felfüggesztésnél.
The powertrain line-up for the Škoda Kodiaq
Engines | Power | Torque | Transmission | Drive |
PHEV | ||||
1.5 TSI iV | 150 kW / 204 hp | 350 Nm | 6-speed DSG | Front |
Petrol | ||||
1.5 TSI mHEV | 110 kW / 150 hp | 250 Nm | 7-speed DSG | Front |
2.0 TSI | 150 kW / 204 hp | 320 Nm | 7-speed DSG | 4×4 |
Diesel | ||||
2.0 TDI | 110 kW / 150 hp | 360 Nm | 7-speed DSG | Front |
2.0 TDI | 142 kW / 193 hp | 400 Nm | 7-speed DSG | 4×4 |
*Az ügyfél által érintett töltési folyamat értéke 40 kW, a DIN 70080 szerint meghatározva.