Fast & Furious stílusú reklámfilmmel robbantja fel az internetet a GR Corolla
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A szpotban visszatérnek a korábbi GR-reklámfilmek szereplői, és minden eddiginél vadabb jeleneteket hoznak össze – egy fontos változással és egy húsvéti tojással.
A Halálos iramban (Fast & Furious) a modern filmtörténet egyik leghosszabban futó és legsikeresebb szériája, amely amellett, hogy nézők millióit szórakoztatta tizenegy részen át, jelentős és tartós eredményeket ért el az autós szubkultúrák globális megismertetésében és elfogadtatásában, a társadalmi esélyegyenlőség népszerűsítésében. A franchise 2001-es indulása óta felnőtt egy új generáció, amely egészen más elvárásokat támaszt az autókkal és azok filmes megjelenítésével kapcsolatban, mint a szüleik korosztálya – és pont ez az ellentét adja a Toyota Gazoo Racing (GR) modellsorozathoz készített reklámfilmek kiindulási pontját.
A sorozat visszatérő szereplői a reklámügynökség két kreatív munkatársa, illetve az ügyfél két szenior döntéshozója. Előbbiek életük filmjét készítik el a Toyota GR-modellekhez – először a GR Supra, majd a GR 86, legutóbb pedig a GR Corolla bevezetéséhez kapcsolódóan –, az idősebb, konzervatív megbízók azonban rendre számon kérik rajtuk a túl merész ötleteket, és kifejezetten unalmas alternatívákat javasolnak azok kiváltására. A GR Toyoták persze ezekben a helyzetekben is messzemenőkig helyt állnak, kihangsúlyozva a tényt, hogy kiélezett, sportos vezethetőségük mellett a hétköznapokban is hiánytalan használati értékkel bírnak.
Különösen igaz ez a GR Corollára, amely ötajtós ferdehátú karosszériájával akár családi autónak is beválhat. Ha agresszív megjelenésével nem is felel meg a sleeper (azaz a kiemelkedően sportos menetképességeit átlagos külső mögé rejtő személyautó) definíciójának, stílusos, hogy az elmaradhatatlan üldözéses jelenetben épp egy ilyen báránybőrbe bújt farkas (egy átépített első generációs Toyota Corolla) ellen kell helyt állnia négykerekű hősünknek.
Ez a jelenet két értelemben is a szpot csúcspontja: egyrészt egy ikonikus 2008-as Corolla-reklámnak az adaptációja, másrészt a GR Corolla ekkor vonja hatása alá az ügyfél egyik döntéshozóját. Innentől kezdve már a Toyota „megtért” igazgatója áll elő vadabbnál vadabb ötletekkel – vicces utalás ez arra, hogy annak idején épp a Toyota első számú embere, Tojoda Akio hirdette meg a sportos, élvezetesen vezethető Toyoták reneszánszát. Belépnek a képbe az előző filmek főszereplői: a GR 86 és a GR Supra, és ezzel teljessé válik a Gazoo Racing által hangolt, sportos közúti Toyoták kínálata.
Persze ez a kínálat sehol nem lehet teljes, mert ahogy Észak-Amerikában nem forgalmazzák a Toyota GR Yarist, úgy Európában nem kapható a GR Corolla. A különösen sportos városi kisautó legutóbbi modellfrissítését követően azonban ez már nem is olyan hatalmas veszteség. A Toyota legkisebb sportautójának 2024-es kiadása Japánban ugyanolyan erős lett, mint a GR Corolla, és Európában is csak marginálisan gyengébb: 304 helyett 280 lóerős a minden porcikájában pályaversenyzésre felkészített modell.
A reklámfilm-sorozat epizódjai az alábbi linkeken tekinthetők meg:
Fotók: Toyota, Toyota Gazoo Racing, YouTube