A második helyről fúródtak a földbe Velenczeiék
Sajnos hamar be kellett fejeznie az évadnyitó veszprémi futamot a Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt párosnak. A SKODA Fabia R5 Evo versenyautóval induló párosnak a harmadik gyorsasági szakaszon kellett feladnia a másfeles szorzójú 30.Veszprém Rally-t, mert nagy tempónál egy bukkanó feldobta az autó hátulját és utána szinte belefúródtak a földbe.
Komoly tesztekkel, komoly tervekkel készült Velenczei Ádám az idei szezonra. Új csapattal, a BERÉNYI RACING-el állapodtak meg és egy jól ismert autótípussal, a SKODA Fabia R5 EVO versenyautóval indultak neki Vánsza Zsolt navigátorral közösen az első futamnak, a 30.Veszprém Rally-nak. „Jól sikerült a teszt, jól éreztük magunkat az új csapatunkban. Mindent megtettek, hogy sikeresebbek legyünk.” – mondat Ádám bizakodóan visszagondolva a verseny előtti felkészülésre. előtt.
Látványos, nézőcsalogató SuperSpeciál szakasszal kezdődött a verseny. „Két kilométer várt ránk, nem akartuk megváltani a világot. Tudtuk, ismerve az időtervet, hogy mi már lámpasorral fogunk a porban menni, ennek megfelelően nem is feszítettük. Másnap indult az igazi verseny.”
A HUMDA Országos Rally Bajnokság szezonnyitóján nem csak a magyar, de Európa élmezőnye is jelen volt, hiszen egyben az Európa-bajnokság kezdő futama is volt a veszprémi viadal. „Mi nem neveztünk az ERC-be. Azt gondoltuk a futam előtt, hogy lesznek olyan pályák, ahol már előny lesz, ha elmegy előttünk 50-60 autó és lesz olyan, ahol ez hátrányt fog jelenteni. Összeségében hátrány volt, de nem olyan jelentős, mint amennyire sokan mondták és semmiképp sem olyan jelentős, amennyi anyagilag a különbség volt a két nevezési díj között.” – mesél a versenyről a pilóta.
„Az első szakasz, a hegyesdi pálya az egyik kedvencem. Próbáltunk egy húzósat menni, de tudtam, hogy van még benne pár másodperc. Jól is sikerült, hiszen a magyar értékelésben a második idővel jöttünk le a szakaszról és összetettben is a második helyre léptünk fel ezzel.”
Aztán jött az aznapi második gyorsasági szakasz, a Kislőtér. „A hetedik kilométer környékén volt egy bukkanó az úton, amit a pályabejáráson, amikor 50-el mész, nem érzékelsz úgy. Sajnos azt kell mondani és ki is merem ezt mondani: nincs olyan rutinunk, hogy ezt két pályafelírásból meglássuk. Ha jól tudom, 12-13 autó elvérzett ott, ahogy mi is… Nagyon alattomos volt, nagyon feldobta az autó a hátulját és utána nagy tempóval szinte belefúródtunk az autó orrával a földbe… Összetört az eleje, leszakadt a kartervédő, kilyukadtak a hűtők, és az eset után két kilométerre ki kellett állnunk. Utólag kiderült, jó döntés volt, hogy nem mentünk tovább.”
Ádám kicsit elkeseredett volt a futam után : „Probléma, hogy nem tudtuk befejezni a versenyt, hiszen szerettünk volna jó sok ponttal hazamenni Veszprémből, ehelyett 0 pontunk van és az anyagi kár is jelentős. De ami még nagyobb gond, hogy eleve nehezen állt össze az év, nehéz előre menni, hiszen a támogatói körünknek is nehéz a gazdasági helyzete. Próbálunk pozitívok maradni, de nagyon nehéz ebben a helyzetben.”
Kellene már egy kis sikerélmény. Amikor már ott vagyunk egy futamon, szinte az a könnyebb része a szezonnak. Az, hogy eljuss odáig, hogy minden összeálljon, az sokkal nehezebb, az sokkal több energiát leköt. Még nyalogatjuk a sebeinket, jön a Diósgyőr Rally. Bízunk benne, hogy onnan sokkal több pozitív élménnyel térünk majd haza május végén.”