Aston Martin DBX707 – Műszakilag fejlett belső tér, amely megfelel a kategóriaelső teljesítménynek
- Az Aston Martin vadonatúj infotainment rendszerének integrálása és egy feltűnő új belső kialakítás
- A dinamikát tovább fokozzák a vázszoftver-kalibráció részleteinek módosításai
- A DBX707 az ultra-luxus SUV-portfólió egyetlen hajtásláncává válik
- Az osztályvezető hardver változatlan marad; Az Aston Martin 707 LE/900 Nm teljesítményű, 4,0 literes V8-as motort fejlesztett ki 9 sebességes nedves tengelykapcsolós sebességváltóval és szénkerámia fékekkel
- A szállítások kezdete 2024 második negyedéve
Exkluzív podcastjaink a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) + videa csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A 2022-ben bemutatott Aston Martin DBX707 a hatalmas teljesítmény, a kivételes dinamika, a páratlan stílus és az igazi luxus egyedülálló keveréke révén gyorsan a szektor csúcsára emelkedett, a SUV-k igazi szuperautójaként. A többszörösen díjnyertes DBX707 olyan elsöprő népszerűsége, hogy immár a márka egyetlen hajtásláncává válik a brit ultra-luxus teljesítménymárka SUV-portfóliójában.
Az új DBX707 központi eleme a belső tér átfogó fejlesztése, az Aston Martin legmodernebb, házon belüli infotainment rendszerének és a feltűnő új utastér-architektúrának köszönhetően. Ez az átalakuló továbbfejlesztés a kézműves és innováció példaértékű alkalmazását mutatja be, a kifogástalan dizájnt és az elkényeztetett luxust az összekapcsolt autótechnológiák hatalmas készletével kombinálva.
Marco Mattiacci, az Aston Martin globális márka- és kereskedelmi igazgatója így nyilatkozott az új DBX707-ről: „Kategória legjobb teljesítményével és dinamikájával, világszínvonalú dizájnjával és a legmagasabb szintű luxussal a DBX707 azonnal új, ultra-luxus modellt hozott létre. SUV benchmark. A legmodernebb technológiával és egy teljesen új belsővel felújított DBX707 ismét továbbviszi a játékot, tovább emelve a versenytárs megítélésének színvonalát.”
Az átfogó belső kialakítással párhuzamosan a DBX707 most megkapja az Aston Martin következő generációs infotainment rendszerét. Ez a teljesen testre szabott, teljesen integrált többképernyős rendszer vezeték nélküli Apple CarPlay-t és Android Auto-t, valamint több USB-C-csatlakozást és az Aston Martin ügyfélalkalmazása által támogatott teljes online csatlakozást kínál.
Az információk a kategóriájában legjobb Pure Black érintőképernyős technológia segítségével jelennek meg, teljes kapacitív egy- és többujjas kézmozdulatvezérléssel. A fő vezető műszercsoportja egy 12,3 hüvelykes képernyő – 1,5 hüvelykkel nagyobb, mint a DB12 és a Vantage esetében – egy második, 10,25 hüvelykes központi infotainment kijelzővel az új műszerfalba és középkonzolba integrálva.
Tökéletes egyensúlyt teremtve az érintőképernyő parancsai és a fizikai kapcsolók pozitív tapinthatósága között, a DBX707 gombokkal rendelkezik a sebességfokozatválasztás, a vezetési mód, a fűtés és a szellőztetés kulcsfontosságú mechanikai műveleteihez, folytatva az Aston Martin filozófiáját, amely a digitális és analóg vezérlők tökéletes elegyét alkotja. Vannak még vezérlőkapcsolók a felfüggesztéshez, az ESP-hez és a kipufogóhoz, a sávtartó asszisztenshez és a parkolási távolság szabályozásához, így a leggyakrabban használt kezelőszervek mindig kényelmesen kéznél vannak.
Az Aston Martin következő generációs infotainment rendszerének integrációját kiegészítve a DBX707 egy teljesen új belső teret is bemutat; Az Aston Martin merész új dizájnjának legújabb fejlesztése a DB12-ben és a Vantage-ben debütált. A magabiztosságot és minőséget sugárzó letisztult, modern vonalak mesés térérzetet és kohéziót keltenek, az új műszerfal felső és alsó részét kettészelő, feltűnő vízszintes dizájnvonallal.
Ez az erős lineáris téma a belső tér teljes magasságának csökkentését szolgálja, a váltakozó króm anyagok fokozottabb használatával, a kortárs furnérok és az egyszerűsített középkonzol felerősíti a minőség érzetét, miközben tökéletes egyensúlyt teremt a sportautó-érzés és a lenyűgöző modern luxus között.
A belső tér minden területét továbbfejlesztették, az új kormánytól az újratervezett D-pull ajtókilincsekig és az elegáns függőleges szellőzőnyílásokig, amelyek immár mind a világoskróm, mind a sötétkróm belső ékszerekhez passzolnak. Az új bejárati ajtó furnér panelek nagyobbak, és számos új anyagból állnak rendelkezésre, beleértve a fényes füstölt tölgyet, a fényes titán hálót és a frissített cirkot fát, a zongorafeketét és a szénszálas furnérokat.
Három különböző belső burkolati specifikáció létezik, mindegyik saját jellegzetes részlettel; Az Inspire Comfort mátrix hímzéssel és foltvarrással rendelkezik; Az Inspire Sport vektorhímzéssel és Alcantara® Accelerate-val rendelkezik a sportosság extra eleme érdekében. További részletek mikrocsövek és szatén hímzések formájában érhetők el. És természetesen az Aston Martin testre szabott Q by Aston Martin szolgáltatása révén további személyre szabott lehetőségek állnak rendelkezésre.
A DBX707 már alapfelszereltségként fel van szerelve az Aston Martin Premium Audio 800w 14 hangszórós audiorendszerrel. A fejlett hardver felhasználásával kifejlesztett rendszer térhatású hangmóddal rendelkezik QuantumLogic® térhatású hangfeldolgozással a teljesen magával ragadó hangzás érdekében.
Az igazi audiofilek azonban örülni fognak az opcionális rendszernek, amelyet az Aston Martin audiopartnerével, a Bowers & Wilkins-szel fejlesztettek ki. A DBX707 belső térfogatához és alakjához akusztikailag megtervezett kivételes rendszer a Bowers & Wilkins elismert világszínvonalú hangszóróiban található technológiákat és innovációkat használja. Az alumínium dupla dóm magassugárzók és a Continuum® középkategóriás hangszórók kiegyensúlyozott és pontos hangzást biztosítanak ennek a 23 hangszórós, duplán erősített, 1600 W-os térhatású hangrendszernek. A dedikált 3D főhangszórók, a mélyhangsugárzók és az erőteljes mélynyomó erőteljes és dinamikus hangélményt biztosítanak, tükrözve a DBX707 jellemzőit.
A DBX707, az új Aston Martin Wings alapmodelleinek legfrissebb tagja, számos részletmódosítást is bevezet a külsőn. Ezek közül a legfontosabb öt új festékszín; Epsilon Black, Helios Yellow, Sprint Green, Malachite Green és Aura Green – plusz a Podium Green hozzáadásával, amely először kizárólag a DBX707 AMR23 Edition változaton érhető el. Ezen kívül két új kerékfelület is van; Szaténfekete a 23”-os Fortis keréken és rézbronz a 23”-os kovácsolt keréken. A 22”-os Sport, 23”-os Fortis és 23”-os kovácsolt felnik változatlanok maradnak, ezüst, fényes fekete, texturált fekete, szaténfekete és szatén fekete gyémánt esztergált felülettel is kaphatók bizonyos keréktárcsák.
Az egyéb látható változások közé tartozik az új „bemutató” ajtókilincsek, amelyek az autó kinyitásakor kifelé kapcsolnak, és az új, süllyesztett, elforgatható fejű külső tükrök. A kifinomultabb Advanced Driver Assistance System (ADAS) bevezetésének köszönhetően az új tükör kialakítása továbbfejlesztett, teljesen integrált kamerákkal támogatja a 3D parkolókamera funkcióit.
Ellentétben a régi kialakítással, amelyben az állítható tükör a rögzített külső héjon belül mozgott, az új megoldás szerint a teljes tükör és burkolat egyben forog a beállítás érdekében. Amellett, hogy jobb kameracsomagolást biztosít, az éltől szélig síkba illeszkedő tükörkialakítás maximalizálja a fényvisszaverő felület méretét a nagyobb látómező érdekében.
Ezt a kiterjedt változtatási csomagot az a félelmetes hardvercsomag támasztja alá, amelyről a DBX707 híres. A show sztárja a 707 LE/900 Nm teljesítményű, 4,0 literes ikerturbós V8-as és a 9 fokozatú „nedves tengelykapcsolós” automata sebességváltó. A kifinomult összkerékhajtási rendszerrel párosítva, amely igény szerint a nyomaték 100%-át a hátsó tengelyre képes küldeni, a DBX707 0-60 mph-ról 3,1 másodperc alatt tud elindulni, végsebessége pedig 193 mph. A 420 mm-es első és 390 mm-es hátsó szénkerámia fékek által biztosított fékerővel a DBX707 alapfelszereltségként 22”-os kerekekre ül, opcionálisan választható öntött vagy kovácsolt 23”-os könnyűfém keréktárcsák is.
Az Aston Martin mérnökei tovább csiszolták a DBX707 kategóriaelső dinamikáját, a folyamatos fejlesztésre való törekvést, ami az elektronikus lengéscsillapítók és légrugók új kalibrációját eredményezte. A tranziens karosszéria-ellenőrzés fokozása érdekében a válaszadás, a pontosság és a vezető magabiztosságának javulása növeli a DBX707 dinamikus fölényét a SUV-kategóriájába tartozó Supercar-ban.
Az új DBX707 gyártása 2024 második negyedévében kezdődik, az első szállítások pedig a második negyedévben kezdődnek.