Óriási magaslat – Az autószállító a Mercedes-Benz Múzeumban
- A több tonnás teherautó az utcától öt emelettel feljebb látható
- A Múzeum épületépítési és logisztikai rendszerei ezt lehetővé teszik
- Mercedes-Benz limuzinok és kupék rakományként
Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
„Close-up” – a Mercedes-Benz Múzeum sorozatának neve mindent elmond. Minden rész egy meglepő, izgalmas vagy kulisszák mögötti történetet mesél el, megvilágítva egy jármű, egy kiállítás vagy egy építészeti vagy dizájn részleteit. Ezúttal a reflektorfényben: a Mercedes-Benz autószállító a 2. Gyűjteményteremben: Fuvarozók galériája.
3/2024 sz.: Mercedes-Benz 1624 autószállító
Nagyobb, mint az élet: A Mercedes-Benz Múzeum autószállítója már a mérete miatt is sok látogatót lenyűgöz. Hogyan lehet egy ekkora és nehéz járművet helyzetbe hozni a fényárban úszó térben öt emelettel az utcaszint felett? Ezt a Mercedes-Benz Múzeum felépítése és az integrált logisztika teszi lehetővé.
Teherhordó beton és felvonók: A haszongépjárművek a Múzeum koncepciójának szerves részét képezik. Ennek megfelelően az épületet úgy tervezték, hogy elbírja a súlyukat. Különösen a Collection helyiségek: padlójuk és falaik sok tonnás terhelést is elbírnak. Aztán ott van a logisztika: a belső falon egy nagy ajtó látható. Ez egy összekötő átjárón keresztül vezet a pitvarba. Az ott felszerelt nagy teherbírású emelő arra szolgált, hogy az autószállítót magasba emelje, majd az ajtón át a kijelölt helyre gördítse. Mindez jócskán a 40 tonnáig tartó darurendszer képességein belül volt. A függesztett darukosár hasznos teherbírása 20 tonna. Az üres autószállító körülbelül 7 tonnát nyom. A haszongépjárművet addig nem rakodták be, amíg le nem parkolták a kiállítási területen.
Járműpark a fedélzeten: A kiállítás összesen öt járműből áll. Magán az autószállítón kívül négy Mercedes-Benz személygépkocsi található. Ez a rakomány körülbelül 6 tonnát nyom. Ha az utánfutót is felcsatolnák, a transzporter akár tíz autót is szállíthatna összesen. Kapacitása és rugalmassága hatékony logisztikai szakemberré teszi a kék haszongépjárművet.
Az utolsó a maga nemében: Az autószállító két valódi mérföldkövet tartalmaz, egy Mercedes-Benz 230 E és egy 280 CE képében a 123-as modellsorozatból. Ezek a Mercedes-Benz felső középkategóriás generációjának utolsó limuzin- és kupémodelljei, amelyek lefutottak a gyártósorról. Az ilyen járművek a gyártási sorozat végétől általában a vásárlók egy adott korszakra jellemző preferenciáit testesítik meg. Mint ilyenek, kulcsfontosságú mérföldköveket jelentenek a vállalat járműgyűjteményében. A Mercedes-Benz Classic az ilyen gyártás végi járművekre utal például az alkatrészellátás tervezésekor. Az autószállítóban a 126-os sorozatból egy 380 SEL és egy 500 SEC, valamint egy limuzin és egy kupé is található. Mindkettő az S-osztály hagyományának része.
Igazi sokoldalú: maga a Mercedes-Benz 1624 autószállító a nehéz- és közepes tehergépjárművek (NG) úgynevezett „új generációjához” tartozik. Ezt a generációt 1973 és 1988 között gyártották. A transzporter dízelmotorja 12,8 literes lökettérfogatú, és 177 kW (240 LE) teljesítményt ad le. Ezáltal az 1624-es számos logisztikai feladatra alkalmas, és gyárból rendelhető változatos változatban. Ma már a Mercedes-Benz Actros és az Atego elérhető távolsági és disztribúciós szállításra.
Nehézfém balett: Az autószállító karosszériája függőleges támaszokkal, keresztrudakkal és rakodófelületekkel rendkívül stabilnak tűnik. De semmiképpen sem mozdulatlan. A rakodófelületek egyes elemei emelhetők, süllyeszthetők és dönthetők. Ez a különböző méretű járművek két szinten történő rakodásához szükséges. A mai autószállítókban számos hidraulikus elem végzi ezeket a mozdulatokat, amelyek egy tapasztalt kezelő számára mechanikus balettnek tűnnek. A múzeumi tárlat hibrid hajtású: az erőt központi hidraulikus rendszer állítja elő, ezt acélkábelek vezetik át a szükséges pontokra vezetőtárcsákon és tárcsatömbökön keresztül.
Álmok megvalósítása: A Múzeumban található autószállító négy személygépkocsija ma már népszerű klasszikus. A Mercedes-Benz személyes álomautója a mai napig általában egy autószállítón kezdi meg életútját. A sindelfingeni Mercedes-Benz gyárban gyártott személygépkocsik nagy része például ilyen haszonjárműveken távozik. Így érik el a fiókokat és a kereskedőket – majd a vásárlót.